Преминете към основното съдържание
Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo като трамплин към света на спортните автомобили

Италианската „ковачница“ за луксозни автомобили Lamborghini се придържа неизменно още от представянето на своето първо купе Lamborghini 350 GT през 1964 г. към поетия пред самия себе си ангажимент да конструира най-бързите серийни автомобили. Резултатът от тази продуктова политика са станалите легенда модели като Lamborghini Diablo GT с 438 kW (595 конски сили), който достига върхова скорост от почти 340 километра в час. Или показаният през по-близката 2001 г. Murciélago с максимална скорост от 493 kW (670 конски сили) и 342 км/ч. Но времената на супер спортните автомобили, в които купувачите обръщат по-голямо внимание на стойностите на ускорение, отколкото на цената, претърпяват промяна. Края на 90-те години, когато концернът се присъединява към Audi и VW като дъщерна фирма, италианците се решават да разширят своята невероятна продуктова палитра с още един пилотен модел. Разработеният с тази цел Gallardo разполага с по-умерени мощности на двигателя. Но въпреки това безусловно се разпознава истинското Lamborghini, което се кара по уличните платна с типичната си екстремно трапецовидна форма и е кръстен по старата традиция на производителя на порода испански бикове за корида. От комерсиална гледна точка конструираното като купе и роудстър Lamborghini Gallardo се превръща в един от най-успешните модели на италианския производител на спортни автомобили.

През 2003 г. Lamborghini Gallardo е представен като купе

Първата производствена серия на Lamborghini Gallardo идва на пазара през 2003 г. За стилистиката на каросерията носи отговорност главният дизайнер Люк Донерволке, който още през 2001 г. проектира Lamborgini Murciélago. Алуминиевата каросерия на Gallardo е изработена съвместно със сътрудничеството на Audi в Германия, монтажът бива извършен в Сант’А̀гата Болонѐзе, където от 40-те години Lamborghini има предприятие майка. Базисната версия на двуместното купе е оборудвана още от производството със задвижване на всички колела и V10 средно разположен двигател, който вдига до 368 kW (500 конски сили). Така Gallardo достига върхова скорост от 309 км/ч. 100-те километра ги вдига за 4,2 секунди. Може да бъде закупен с 6-ходова трансмисия, както и с автоматична скоростна кутия с перо за превключване на волана.

Роудстъри и специални версии на Lamborghini Gallardo

Специална версия с висока мощност с 382 kW (520 конски сили) и с максимална скорост 315 км/ч е налице в програмата от 2005 г. с Lamborghini Gallardo SE. Този агрегат бива вграден и в представения през 2006 г. роудстър Lamborghini Gallardo Spyder, който разполага с електронно спускащ се текстилен покрив. В малобройна серия се произвежда през 2007 г. кръстената още Gallardo Superleggera олекотена версия на Gallardo. Със своето задвижване от 390 kW (530 конски сили) и благодарение на пластиката с въглеродни нишки с редуцирано тегло тази версия ускорява за 3,8 секунди от 0 до 100 км/ч и така автомобилът е с 0,2 секунди по-бърз от Gallard SE и издържаната изцяло в черно специална версия Gallardo Nera.

През 2008 г. на пазара идва второто поколение на Gallardo

През 2008 г. италианците представят преработения пилотен модел като второ поколение под името LP. Купето разполага вече с двигател 412 kW (560 конски сили) с обем 5,2 литра, който успява да ускори от 0 до 100 километра вече за 3,7 секунди и достига върхова скорост от 325 км/ч. В началото на 2009 г. е налице и Lamborghini Gallardo LP с идентична моторизация и в открита роудстър версия.