Търсене на употребявани автомобили Lamborghini в AutoScout24

}
Lamborghini

Lamborghini: Употребявани коли със сърце на бик

Lamborghini – това е един самолет Stelt на четири колела. Когато човек натисне педала на газта, дванадесетцилиндровият двигател започва да реве невъобразимо. Едва преброили до три и стрелката на скоростомера скача до 100 км/ч. За миг колата вдига невъобразима скорост. Който си мисли, че Lamborghini е кола за богаташи, за Кейни Уест, Кристиано Роналдо и Брус Уейн, той греши. Защото, който веднъж е седнал в Lamborghini, никога повече не e слязъл от него. Никога. Не и като обикновен простосмъртен. Човек може да намери много от моделите Lamborghini на пазара за употребявани коли. Абсолютните бестселъри като Diablo, Murciélago или Gallardo отново се предлагат понякога на доста добра цена. Единични бройки като блестящо розовото Lambo e напразно да бъдат търсени.

Винаги на границата: тези модели на Lamborghini се изчерпват дори още по-бързо

Lamborghini Aventador отгореLamborghini Aventator отпред

Ускорение, максимална скорост, дизайн – при Lamborghini няма средно положение. Всичко е върхът. Това се отнася, разбира се, и за цената. В Мюнхен има жилища, които са по-евтини от едно Lamborghini. Но също и по-скучни. През изминалите десетилетия Lamborghini успешно произвежда спортни коли, към които никой не може да остане безразличен. Тези коли привличат вниманието. Дори когато човек поиска да зареди своето Lamborghini, той бива гледан завистливо от човека от насрещната колонка. Lamborghini са много подходящи за състезания на писта, дори само защото човек може да изпита ускорението и скоростта на една толкова мощна кола. По-новите модели не впечатляват единствено с мощност на двигателя и поведение на пътя, ами оставят след себе си много други спортни коли по отношение на оборудването. Ще ви представим два модела Lamborghini, които дори употребявани, взимат завоите от раз.

Lamborghini Diablo отстраниLamborghini Diablo отвътре

Lamborghini Diablo : От самото име на модела става ясно, че тази супер спортна кола наистина се счита за „най-бързата спортна кола в света“. Това означава, че е със стотни от секундата по-бърза от Porsche или Ferrari, от Jaguar или Bugatti. Моторът V12 вдига 492 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 4,09 сек. Развива максимална скорост от 325 км/ч. По-бързи от това са само колите от Формула 1. Toва Lamborghini е наследник на обичания Countach и е класика само по себе си. Дори малките неравенства по магистралите или поривът на вятъра не могат да попречат на Lamborghini Diablo. Тестовете на дълги разстояния наградиха това Lamborghini с отличен, от което днес се възползват и употребяваните модели. Едва ли има друг спортен автомобил, който да е толкова надежден, колкото Diablo. Произвежда се до 2001-а, а освен основната версия се произвежда и версия, наименувана VT. Това е специално издание по случай 30-годишнината на компанията. Diablo SE 30 е подобрена версия под името VT. Lamborghini са произвели около 2880 Diablo.

Lamborghini Gallardo Superleggere отгореLamborghini Gallardo Superleggere отзад

Lamborghini Gallardo : Плосък, по-плосък, Gallardo. Това е, което са имали предвид дизайнерите на Lamborghini Gallardo. През 2003-а е произведен първият автомобил от този тип. Италианците го произвеждат повече от десет години. Основната идея е не колата да бъде снабдена с повече конски сили, а да бъде по-лека. Lamborghini се представя наистина добре с Superleggera Gallardo, пуснат на пазара през 2003-а. Автомобилът тежи едва 1,300 кг. и това го прави една от най-леките спортни коли. Освен това Gallardo е също и една от най-бързите спортни коли на своето време. Както при всички Gallardo версии, ускорява до 325 км/ч с впечатляващите 540 к.с за за 3,4 сек. До 2008-а под капака работи двигател V12, а по-късно и дванадесетцилиндров с директно впръскване. С около 14,000 продадени бройки Gallardo е най-успешният модел на Lamborghini за всички времена. Затова не е чудно, че като употребяван автомобил се предлага доста често в сравнение с други модели. В един Gallardo самото пътуване е приключение.

Историята на Lamborghini или иначе казано: мъничко суета никога не е излишна

И до ден днешен Феруцио Ламборджини е почитан като герой от инженерите. И с право. В крайна сметка, той станал известен със своите спортни коли. Те чупят рекорди и вдигат летвата още по-високо. Въпреки това героят е започнал отнякъде. Тъй като след войната тракторите в Италия били рядкост, но били спешно необходими, Ламборджини събирал стари военни превозни средства и от тях сглобявал трактори. Но техникът не се задоволявал с малкото и винаги търсел нови предизвикателства. По време на пътуване до САЩ той открил предимствата на тамошната отоплителна и климатична система. Почти веднага след връщането си в Италия Ламборджини основал втората си компания.

Както при всяка добра история, около марката Lamborghini витаят слухове и легенди. Най-популярната и достоверна версия гласи, че в края на 50-те години Ламборджини си е купил Ferrari – едно често срещано явление при успешен бизнесмен и техник-ентусиаст. Въпреки това доставеният модел не го убедил. Тогава започнал да води кореспонденция с Енцо Ферари, на когото описал недостатъците на автомобила. Ферари отхвърлил критиките, тъй като не желаел да приема съвети от един производител на трактори. Въпреки това суетата на Ламборджини била погалена. Какво събудило амбицията му? Ламборджини искал да докаже на света и на Енцо Ферари, че той може да създаде по-бързи и по-добри спортни автомобили.

Lamborghini 350 GT 1964Lamborghini Espade 1968

През 1962-а Ламборджини основал компанията за спортни коли. Като лого на фирмата увековечал Murciélago – легендарен бик от 19 век. Бикът е символ на сила и превъзходство. Първият прототип на Lamborghini бил представен през 1963-а. Първият автомобил серийно производство – 350 GT – бил произведен една година по-късно. Под капака работил дванадесетцилиндров двигател, който надминавал изпълнението на Ferrari. Три години по-късно Lamborghini представил модела Miura. Въпреки че достига до едва „магическите граници“ от 300 км/ч, Miura чупи всички рекорди. И обосновава традицията защо (почти) всички модели Lamborghini носят името на известен испански бик.

Lamborghini Countach отгореLamborghini Countach венитлация в детайли

През 1971-а Lamborghini опровергава закони, които дотогава властват в производството на спортни коли с Countach. Моделът имал остри ръбове, но не и заден спойлер. Съвременниците считат, че Lamborghini Countach прилича сякаш е „дялан с брадва“. Този модел бил първият, който имал легендарните врати , станали отличителен белег за Lamborghini през следващите десетилетия. Приличащ повече на самолет, отколкото на автомобил, Countach е повече от 15 години най-успешният модел на италианците. Със своите 280 км/ч той държи рекорда за бързина в своя клас. През 70-те години Lamborghini разширява разнообразието от модели, въпреки че икономическото положение било затруднено. Феручио Ламборджини продал акциите си и станал винопроизводител. Концернът започнал една дълга одисея.

С покупката на Volkswagen за Lamborghini настъпили спокойни времена и успехът се завърнал

Първоначално Lamborghini бил ръководен от швейцарката фирма Duo, от човек на изкуството, а след това принадлежал на концерна Chrysler. После фирмата била в ръцете на Megatech – производител на спортни коли, приближен до кръга на индонезийския диктатор Сухарто. Най-накрая през 1998-а Volkswagen купува италианския производител. Далеч от ограниченото производство, към по-високи продажби, без загуба на качеството – това е девизът. Като част от Audi-Gruppe се развиват и продават успешно новите модели като Murciélago и Gallardo. С разнообразие от лимитирани модели италианците демонстрират своят необуздан стремеж към иновации.

Lamborghini Veneno отстраниLamborghini Veneno отзад

Финансовата криза от 2008-а носи на компанията сериозни загуби – числото на продажбите временно се понижава, но след това се възстановява. На автомобилното изложение в Женева през 2013-а Lamborghini представя най-скъпата кола серийно производство в света. Моделът Veneno струва близо 3 милиона евро и е напълно технически изправен. Тъй като броят му е ограничен до три екземпляра, възниква невъзможността от този модел да се намери кола втора употреба. При Huracán и при Aventador нещата стоят по различен начин. И двата актуални базови модела, единият притежаващ десет-, а другият дванадестцилиндров двигател, са произведени в екземпляри, наброяващи четири цифри.

Избрани модели Lamborghini, които са твърде добри, за да стоят в гаража

Име Период на производство Брой произведени автомобили Двигател Максимална скорост
350 GT от 1964 до 1966 135 V12 – 3 л. 254 км/ч
400GT 2+2 от 1966 до 1968 247 V12 – 3,9 л. 249 км/ч
Miura от 1966 до 1975 275 V12 – 3,9 л. 290 км/ч
Espada от 1968 до 1978 1217 V12 – 3,9 л. 245 км/ч
Islero от 1968 до 1969 125 V12 – 3,9 л. 248 км/ч
Jamara от 1970 до 1976 176 V12 – 3,9 л. 240 км/ч
Urraco P250 от 1973 до 1979 520 V8 – 2,5 л. 230 км/ч
Countach LP400 от 1974 до 1977 158 V12 – 3,9 л. 305 км/ч
Silhouette от 1976 до 1979 54 V8 – 3,0 л. 260 км/ч
Jalpa от 1981 до 1988 410 V8 – 3,5 л. 234 км/ч
LM002 от 1986 до 1993 328 V12 – 5,2 л. 210 км/ч
Diablo от 1990 до 1998 ca. 900 V12 – 5,7 л. 330 км/ч
Murciélago от 2001 до 2006 2000 V12 – 6,2 л. 330 км/ч
Gallardo LP 560-4 от 2008 до 2013 не е известно V10 – 5,2 л. 325 км/ч
Reventón Roadster от 2009 до 2010 15 V12 – 6,5 л. 330 км/ч
Aventardor LP700-4 от 2011 2392 (max. 4000) V12 – 6,5 л. 349 км/ч
Sesto Elemento 2012 20 V10 – 5,2 л. 352 км/ч
Veneno Coupé 2013 3 V12 – 6,5 л. 356 км/ч
Egoista 2013 18 V10 – 5,2 л. 325 км/ч
Huracán 610-4 Coupé от 2013 1616 (в края на 2014-а) V10 – 5,2 л. 325 км/ч