Преминете към основното съдържание
Dacia Sandero

Dacia Sandero се въвежда в Европа през 2008 г.

Още през 60-те години румънският автомобилен конструктор, по това време държавна собственост, произвежда Dacia лицензирани модели, които са разработени от френския концерн Renault и са продавани в Западна Европа. Малко преди началото на новото хилядолетие французите използват шанса, който им дава революцията в Румъния, анексират Dacia към Renault концерна и внедряват самостоятелна моделна програма, с която Dacia се налага от 2004 г. също и в западноевропейските страни като нискобюджетна марка. Изхождайки от модел Dacia Logan, румънците и французите разработват в периода след това комбита, пикапи, както и автомобил малък клас с пет врати, който идва на пазара в Европа под името Dacia Sandero.

Товарният обем на Dacia Sandero лежи над средния за класа

Въпреки че Dacia Sandero е конструирана с над две трети от компонентите, които са намерили своето приложение при Dacia Logan, дългата почти 4 метра и широка 1,75 метра лимузина се движи със своя собствен дизайнерски стил, който се определя от могъщо въздействащата броня и широките гнезда на фаровете, както и от хечбек задна част. Предимства на хечбек конструкцията: вътрешното пространство на Dacia Sandero с пет места може да бъде използвано възможно най-оптимално, така че да бъде на разположение в отделението на багажника товарен обем от 320 литра. При сгънати задни седалки багажното отделение се увеличава до 1,200 литра. По този начин определено има повече пространство на разположение, отколкото средното в класа, или приблизително до това на техническия си родственик – модела на Renault от производствената серия Clio, който може да поеме от 288 до 1,038 литра.

През 2009 г. производителят показва крос версията на Dacia Sandero

Моделната палитра на румънския производител е разширена с Dacia Sandero Stepway, който е на разположение на европейските пазари от 2009 г. Отличителни белези на Dacia Sandero Stepway са неговите дизайнерски елементи, ориентирани към крос стила, както и релсите на покрива, маскираните калници и страничните прагове. Към офроуд екипировката се добавя и увеличения с 20 мм просвет. С тези отличителни белези на Dacia Sandero Stepway моделът съвсем не е истински офроудер, но е предвиден да влезе в употреба и по неукрепените пътища.

Моторизации на Dacia Sandero

На различните пазари Dacia Sandero се предлага с различни нива на мощност както с бензинов, така и с дизелов двигател. С базисната си моторизация Dacia Sandero разполага с мощност от 55 kW (75 конски сили), докато по-големият агрегат предоставя на Sandero до 64 kW (87 конски сили). В допълнение към това се предлага дизел с 1,5 литра обем и до 63 kW (86 конски сили).