Преминете към основното съдържание
Dacia Duster

През 2010-a на пазара се появява джип Dacia Duster компактен клас

През 1999-a с покупката на румънския производител на превозни средства Dacia френският концерн Renault започва да развива в ниския ценови сегмент лимузини, микробуси, комбита и пикапи. Критиката е налице, защото при модели като Logan или Sandero Dacia се отказва от някои обичайни характеристики за безопасност. Но концепцията „low-cost“ (ниска цена) не е застъпена само на източноевропейските пазари, на които Dacia е традиционно представена. Числата на продажбите на румънската марка бързо се увеличават многократно също и в Западна Европа и в други части на света. Румънците имат предимството, особено що се касае за техниката на двигателя, да могат са черпят от „концерна-майка“, когато се появяват на световния пазар. Освен това при изграждането на моделната си програма Dacia взема под внимание как да се съгласува концертирането върху сегменти с голям обем. Производителят разчита на шансове за успех в класа на джипове компактен клас (т.н. SUV). През 2010-а французите и румънците разработват сериен модел на кроусовер със SUV оптика, който влиза в производство, и така продажбата на модела, носещ името Dacia Duster, започва в Европа.

Дизайнът на Dacia Duster демонстрира типичните за класа признаци

Dacia Duster се базира, както и другите модели на румънските производители, на конструктивна платформа, която се използва както от Renault, така и от техните японски партньори Nissan. Въпреки това за Dacia Duster е удължена колесната база до 2,67 метра. Каросерията на тежащия почти 1,3 тона джип компактен клас е дълга 4,31 метра, широка 1,82 метра, почти 1,69 метра висока и с това отговаря на традиционните измерения на кросоувер моделите. Дизайнът на Dacia Duster произлиза от основното предприятие на Renault, което осъществява идеята да даде по-спортен облик на досегашния трезвомислещ имидж. По този начин Dacia Duster се преустройва към типичната форма на кроусовер компактен клас.

Dacia Duster се конструира с предно и задвижване на всички колела

Dacia Duster се предлага с два типа задвижване. Dacia Duster с бензинов двигател може да се конструира както с предно задвижване, така и със задвижване на всички колела. При дизеловите двигатели задвижването на всички колела е в програмата само на моделите Dacia Duster с най-мощни двигатели. Техниката за това произлиза от Nissan и дава възможност на шофьора, в зависимост от режима на превключване, да разпредели задвижването на всички колела или само на предните. При топ версията на Dacia Duster отпразнува своята премиера и автоматичният контрол на стабилността, който не е предлаган от румънския производител при представянето на пазара на Dacia Duster до 2010-а.

Мотори на Dacia Duster

Като мотори при Dacia Duster са на разположение бензинов агрегат с 1,6 литра обем, както и дизелов двигател с 1,5 литра с три нива на мощността. Dacia Duster с бензинов двигател осигурява до 77 kW (105 конски сили), което стига за ускоряване от 164 километра в час. Производителят дава разход при базисния модел от 7,5 литра средна стойност (177 g/km CO2 вредни емисии). Най-малкият дизелов двигател на стандарта Евро 4 при Dacia Duster достига 63 kW (86 конски сили) и изразходва средно 5,7 литра дизел (135 g/km CO2 вредни емисии). По-силовият агрегат Евро 5 мобилизира 79 kW (107 конски сили), а във версията задвижване на всички колела – 81 kW (110 конски сили).