Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
bugatti-l.jpg

Bugatti

Италианска търговска марка, място на производство във Франция, немски собственик – тази интернационална смесица отразява богатата история на производителя на спортни коли Bugatti и изобразява превратностите на световния автомобилен свят. През ерата на основателя Еторе Бугати малките серии автомобили принадлежали към добре проектирани и моторизирани коли мечта на 20-те и 30-те години от дадената епоха. Лимузините били символ на автомобилен лукс, демонстриран на улицата, докато спортните коли благодарение на успеха, който имали на пистите е Европа, превърнали името Bugatti в легенда. За подобни исторически Bugatti колекционерите плащат огромни суми. Войната, както и скъпите разходи по производството, довели до това, че в средата на 50-те години Bugatti изчезнал от пазара. Много десетилетия правата върху марката останали неизползвани. Най-накрая през 1992 г. марката отново се съживила под италиански контрол с модела Bugatti EB110. В края на 90-те години концерна VW купил правата върху производството и планирал да построи нова фабрика в историческото място на производство в Елсаз. Там през 2005 г. започнало производството на развитата от VW супер спортна кола Bugatti Veyron.

Благодарение на техническите иновации марката Bugatti се е превърнала в икона сред състезателните автомобили

На фона на тенденциите за икономични коли предприемчивата и смела идея на Волфсбург да разработи технологична машина, развиваща 1,000 к.с., допаднала на инженера и дизайнер Еторе Бугати. Това е така, защото след Милано през 1909 г. в Молсхайм бил основан завод, който бързо си създал добра техническа репутация като се интересувал по-малко от икономическите изчисления, отколкото от безкомпромисното прилагане на техническите възможности. След създаването на състезателния автомобил Bugatti Type 10, имащ формата на пура, от 1908 г. моделите от Молсхайм редовно побеждавали във всички важни европейски състезания и благодарение на техническите си иновации предизвиквали фурор. През 20-те години Еторе Бугати представил първия сериен двигател с осем цилиндъра, който станал икона при състезателните коли и през 1921 г. марката отпразнувала първия модел, предназначен за улично каране – Bugatti T28.

Великото време за лимузините и туристическите автомобили на Bugatti

През „Златните 20-те години“ лимузините с голям обем и кабриолетите на Bugatti господствали в сегмента на луксозните автомобили. През 30-те години малкият производител могъл да продаде повече от 1,000 екземпляра от модела Bugatti T44 с неговия осемцилиндров двигател и обем от три литра. Втори успех при продажбите имал туристическият модел със 135 к.с. от типа 57, който се произвеждал до 1939 г. и с който пилотът Пиер Вейрон донесъл последната победа за марката Bugatti. Спечелените пари били инвестирани в по-малко успешен, но престижен проект, какъвто е Bugatti Royale – лимузина с 300 к.с., която определила нови мащаби при луксозните автомобили. От този модел обаче били създадени едва половин дузина. Също така следвоенният модел Type 101 от 1951 г., технически базиран на Bugatti T57, не бил в състояние да разчита на стария успех след смъртта на основателя на компанията през 1947 г. С прототип на състезателна кола в средата на 50-те години приключило производството на Bugatti.

С модела EB 110 и с Veyron марката Bugatti отново се съживила

С легендарното име в автомобилната индустрия не било толкова лесно да се печелят пари десетилетия по-късно. В края на 80-те години италианският предприемач Романо Артиоли започнал под името Bugatti ново производство, по-късно купил традиционната британска марка Lotus и през 1995 г. на пазара излязъл супер спортният автомобил Duo Pleite. Един завършен модел: Bugatti EB 110. Lamborghini със задвижване на всички колела със своя обем от 3,5 л и двигател V12 достигал мощност от 560 к.с. (411 кВт) и бил изготвен едва в около 300 бройки в италианската фабрика. През 1998 г. концернът Volkswagen се подсигурил с правата върху името на Bugatti и преместил производството на престижния проект Bugatti Veyron отново в историческото място за създаване на коли от марката – Елзас. През 2005 г. там било произведено първото купе на Bugatti Veyron. Четири години по-късно VW представил супер спортна кола с 1,001 к.с. (736 кВт) и максимална скорост от над 400 км/ч като роудстер под наименованието Bugatti Veyron Grand Sport.