Търсене на употребявани автомобили Porsche в AutoScout24

}
Porsche

Крайъгълния камък на един от най-печелившите автомобилопроизводители в света поставя Фердинанд Порше (1875-1951) през 1897-a. Младият конструктор и шофьор на тестови автомобили показал на световното изложение в Париж електроавтомобил Porsche. Заради употребата на тогавашния новаторски мотор, Порше пожънал световна слава и почести. Впоследствие австриецът бил назначен на работа от Daimler-Motoren, където решително се занимавал с конструкцията на двете компресорни спортни коли Mercedes SS и SSK.

През 1931-a Фердинанд Порше основал конструкционното бюро Porsche в Щутгард и по този начин сложил основата на днешната компания Porsche. Инженерната фирма конструирала състезателни коли и също така била ангажирана за разработката на колите Volkswagens (VW 38, наричан още Porsche Typ 60 – предшественикът на VW Käfers, който бил изработен веднага след войната). Освен това през това време бил създаден Porsche Traktor Diesel, който в днешно време много колекционери желаят да притежават.

Синът на Фердинанд Порше – Фери Порше, който през 1947-а поел от своя баща ръководството на компанията, през 1948-а проектирал и развил в град Швебиш Гмюнд не само “първото истинско Porsche” – Porsche 3561, първият малък спортен автомобил с лека каросерия на основата на части от VW, но също и известния знак на Porsche. Фердинанд Порше-младши формирал концерна и му начертал пътя на производител на спортни коли.

Една година преди смъртта на баща си през 1951-а, Фери отново се озовал в Цуфенхаузен, област Щутгард, където придобил собствени заводи и съоръжения, така Porsche се превърнал в самостоятелен завод. За да се специализира като истински производител на спортни коли, Фери опитал да популяризира колите в различни автомобилни състезания. През 1951-а Porsche 356 печели своето първо международно състезание, а именно продължилото 24 часа състезание Le Mans. На тази надпревара и други модели коли имали успех – например Porsche Spyder 550.

Ръка за ръка с увеличаващия се брой на спечелени международни състезания се увеличил и броят на продадените стари и нови модели автомобили. През 1953-а моделът 550 Spyder се продавал благодарение на състезателната си слава. Десетилетие по-късно го последвало и незабравимото Porsche 911, чиято каросерия отново произлиза от семейството на Порше: дизайнът бил създаден от сина на Фери – Фердинанд Александър Порше. Моделите Porsche 9144 и 9146, както и Porsche 917, които и до днес имат световен успех в автомобилни състезания, излизат на пазара през 1969-а и 1970-а.

През 1971-а в град Вайсзах бил създаден център за развитие и така днешната Porsche Engineering Group, която е 100 процента дъщерна фирма на Porsche AG, била превърната в акционерно дружество от Фери Порше. То било отговорно за производството в областта на каросериите, техниката и най-вече за изработката на мотори. През 1974-а се появило на пазара първото Porsche 911 Turbo. С модела 924 Porsche представя за първи път спортен автомобил със скоростна кутия, задни предавки и мотор, поставен в предната част на автомобила. Със старта на производството на “голямото Porsche” 928 с лек метален мотор V8, алуминиево шаси и нова трансмисия, то принадлежи до ден днешен към единствената спортна кола, която е избирана за автомобил на годината.

През 80-те години на пазара излязъл състезателният модел 956. А през 1988-а. по случай 25-годишния юбилей на Porsche 911, била представена серия 911 Carrera. Автомобилите серийно производство били оборудвани с технически нововъведения, като например тройната катализаторна техника, електронно задвижване на колелата или четиристепенни автоматични скорости.

През 1996-а, само след три години и половина на изследвания и развитие, започнало производството на спортния кабрио модел Porsche Boxster. Успешното Porsche 911 било отново и отново подобрявано. През 1995-а моделът получил Biturbo двигател и On-Board система за диагностика. През 1997-а бил създаден шестцилиндров двигател, охлаждан с вода. През 1998-а Фери Порше починал. След смъртта му заради множеството спорове членове на семейството нямали право да ръководят концерна. През 1999-а производството се преместило на ново място, а именно в Лайпциг, където и до днес се произвеждат Porsche Cayenne, Porsche Cayman и Porsche Carrera GT.

След 2000-та спортните коли отчитат рекорден резултат по продажби, за което допринася най-вече Porsche Cayenne, компенсирайки спада в продажбите на моделите Boxster и 911. През 20072008 Porsche дори отчита печалба, която била с 8,57 милиарда евро по-висока след облагането с данъци.

През юни 2007-а предприятието Porsche AG било преобразувано в стопроцентова дъщерна компания Porsche Automobile Holding. Новообразуваният холдинг увеличил участието на Volkswagen AG към актуалните 50,76 процента акции. Актуално е участието на основните стопански състояния. През 2007-а увеличението достига до 75 процента и с това проправя пътя на един нов контролен договор.

Постепенното поглъщане на Volkswagen било придружено от спорове с правителството, както и от критика за начина на ръководене на изпълнителния директор и за разликите в състава на работническите съвети. Промяна на курса заради ниските продажби довели до това, че през есента на 2008-а акциите на Volkswagen били търгувани за кратко на борсата за около 1,000 евро. Същевременно Porsche също не бил пощаден от влиянието на световната финансова криза и отчел спад в продажбите с повече от 14 процента в сравнение с предходната година.

В края на януари 2009-а след тригодишно строителство в град Щутгард-Цуфенхаузен отворил врати музеят на Porsche, оценяван на 100 милиона евро и проектиран от виенския архитект Делуган Мейсъл. През септември започва продажбата на петата серия на притежаващия четири врати Gran Turismo Panamera.