Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
porsche-911-l-01.jpg

Porsche 911

Porsche 911 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Porsche 911, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Porsche 911 е върхов клас спортен автомобил, започнал производството си през далечната 1963 година и съхраняващ лидерската си позиция до днес. Малко модели могат да се похвалят с над 50 годишна история, която дори в съвременните си модификации пази своите корени и не слиза от върха, дори за миг.

Зараждането на една легенда

Porsche 911 е представен за пръв път като наследник на „356” модела и е оборудван със шест цилиндров боксер с въздушно охлаждане и 130 к.с. под капака си. Предлага се в 3 варианта – купе, кабриолет и Tagra (купе с голям панорамен покрив), местата биват 2+2, а задвижването – задно. Три години след това излиза “S” модификацията със 160 к.с., а в последствие двигателите стават по-големи – 2.2 литра, последван от 2.4 година по-късно. 2700-кубиковия агрегат на Carrera със своите 210 к.с. през 1972-ра е най-голямата класика и до днес и е първият автомобил със заден спойлер в историята. Второто поколение на Porsche 911 е и най-дълго произвежданото (от 1973 до 1989 година). С G-серията, както е наименувана модификацията, пристига и първият турбо двигател на немската компания, с мощност от 260 конски сили и обем от 3 литра. Луксът и бързината на купето са невиждани до този момент. И точно когато критиците предвиждат края на легендарния модел, през 1988 се появява „964” – поредното обновление на суперавтомобила, и поредното доказателство, че германците имат още какво да покажат. Нова вълна изтънченост залива пазара, а оборудването е повече от богато. Боксерът под задния капак е достигнал мощност от 250 к.с., а 3,6-литровото турбо стряска със своите 360 к.с. Последните двигатели с въздушно охлаждане се поставятв моделите на следващата генерация от 1993-та, кръстена символично „993”. Тук се открива и първият агрегат с би-турбо система, а каросерията вече е изцяло изцяло поцинкована. Концепцията остава същата и при „996” модификацията, която се произвежда от 1997 година, но под познатият дизайн се крие един напълно нов звяр. Добрият стар боксер вече е с водно охлаждане, достигайки мощ от 300 к.с., купето е от 100% алуминий, а GT2 версията е първата в света кола със стокови керамични спирачки. Porsche 911 вече не е просто луксозен спортен автомобил, а свръхлуксозен суперавтомобил. През 2004-та година с премиерата на „997”, Porsche показва за пореден път, че няма намерение скоро да слезе от върха и като доказан иноватор в областта, представя първият бензинов турбо двигател с променлива геометрия, със семплото наименувание “911 Turbo”. Представители на тази генерация могат да се намерят както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела. И ако дотогава за конкурентите е немислимо дори беглото доближаване до характеристиките на „краля”, то с излизането на „991” модификацията през 2011 година, мисията става по-невъзможна от всякога.

Съвременната класика

Бидейки модел за поддръжание за половин век, Porsche 911 предлага невиждани до този момент динамика и ефективност. Достигайки умопомрачителните 520 конски сили в топ изпълнението, купето харчи средно само 10 литра при нормално шофиране, невъзможен разход при пълното развиване на двигателя, ускорявайки от 0 до 100 за нищожните 3,5 секунди. Спортното сърце на модела е допълнително подсилено от удължената база и подновеното окачване, огромните джанти и ергономията на интериора. Дизайнът на екстериора е изключително модернизиран, но в същото време не е изгубил онова излъчване на Porsche отпреди повече от 50 години. Това е най-добрата генерация на модела до ден днешен, но и най-скъпата, изключвайки първите модификации, чиято себестойност на ретро автомобили е в пъти-по-висока дори от на новите екземпляри. Но ако все пак човек желае да се докосне до сърцето на Porsche, но не може да отдели дотам голяма сума, спокойно може да се огледа за “911”-ка втора ръка – няма как да останете разочаровани дории тук, а погледите на околните дълго ще потвърждават правилния избор, който сте направили.