В обемистия компактен клас повечето производители дълго време подхождат доста предпазливо в експериментите с дизайна. На финала важното в този най-оборотен за повечето големи конструктори сегмент е във всяко поколение модели отново да се намира дизайнерско решение, което да задоволява вкуса на възможно най-много клиенти. Понякога обаче този подход се оказва контрапродуктивен, защото хечбек лимузините или произлезлите от тях седани и комбита започва да изглеждат много еднакво. Големият застой в компактния клас застига постепенно почти всички производители, докато не започват да дават на дизайнерите повече поле за действие за нововъведения. Светли кантове, мъниста, вълни, издатини, уширения и много други детайли при оформлението на каросерията и на фаровете внасят постепенно спортни акценти в компактния клас. Японският автомобилен производител Nissan обаче иска да се отдалечи от тази мода, рискувайки през 2014 година с едно ново начало в компактния клас и възраждайки с Pulsar един модел, който носи много иновации във външния си вид. Същевременно обаче Pulsar напомня на една дълга история от модели. Pulsar празнува в Европа своята премиера под това име, но в други страни японците предлагат на пазара компактни модели под това им обозначение още от 70-те години.
Производителят създава първото поколение на Pulsar в края на 70-те години и постепенно създава съвсем различни оформления в тази компактна серия. Като седан, купе и комби Pulsar се продава от 1978 година и в европейските страни като един от първите модели на Nissan. Въпреки това азиатците използват за тези чужди пазари въведеното от предшественика Datsun име на модела Sunny, което се запазва и в по-късните поколения на Pulsar. В средата на 80-те години навлизат в Европа първите хечебек варианти с пет врати, както и тривратите лимузини от серията Pulsar. В програмата остават комбитата и купетата, които се предлагат и в една мощна Gti версия. През 90-те години японците използват спортните двигатели и за класическите компактни модели с шасита с три и четири врати.
Със смяната на поколенията на Pulsar в средата на 90-те години конструкторът променя именуването на своите предлагани в Европа в компактния клас модели и там ги внася под името Almera. В тази фаза Pulsar се произвеждат в Япония като лимузини с три и пет врати, в един седан вариант, както и като комби. За хечбек версиите впоследствие се предлагат Gti модели със спортно задвижване, които достигат мощност до 105 кВт (143 к. с.). Освен това Pulsar от европейското поколение на Almera присъстват в програмата с два по-малки бензинови мотора и с един дизелов агрегат. Понеже дизеловите автомобили постепенно печелят пазарни дялове в повечето европейски страни, японците поставят акцента в последната производствена фаза на Almera-Pulsar в периода от 2002 г. до 2006 г. върху дизеловите модели, които след преминаването към Common-Rail технологията през 2002 година вече се предлагат в две нива на мощност с до 100 кВт (136 к. с.).
Със своите Pulsar GTi и GTi-R японският конструктор се опитва още през 90-те години да придаде на компактните си модели спортен имидж, който се излъчва от топ версиите чак до по-слабо моторизираните серийни модели. Същевременно Nissan участва по това време с технически модифициран Pulsar в професионалния рали спорт и с това прави името Pulsar известно в Европа. На тази традиция в спортните модели азиатците залагат, когато представят през 2014 година като наследник на Tiida един класически хечбек с ново оформление. С един напълно обновен дизайн, който акцентира върху спортното излъчване, Pulsar трябва да възвърне загубените позиции на европейските пазари и да постави ново начало за Nissan в обемистия клас на компактните автомобили.
Разположени по горните ръбове уплътнения върху предния капак, косо поставени фарове с LED технология, мрежа тип „пчелна пита“ за охладителната решетка, леко издадени ръбове отстрани – с тази концепция дизайнерите на Nissan дават през 2014 година на Pulsar спортен изглед, който отчетливо го разграничава от този на предишните поколения. В задната част компактният автомобил на Nissan също демонстрира спортен дух: един вграден като завършек на покрива заден спойлер, триъгълно оформени задни светлини и едно сиво допълнение от карбон за задната броня осигуряват на Pulsar високо реноме. Към това производителят вгражда впечатляващи детайли, като хромирана облицовка за светлините за мъгла и за прозорците, както и корпуси на огледалата от матиран алуминий.
Въпреки това конструкторите не забравят и за практическите нужди: с увеличен до близо 1400 литра обем на багажника Pulsar задава мащабите в своя клас и се присъединява с тази стойност към майсторите на товарите в компактния клас. При свалени задни облегалки в Pulsar се освобождава място за още близо 400 литра багаж, с което Nissan не отстъпва на моделите на други производители. Доста над средното ниво е и наличното място за пасажерите, които разполагат на задната седалка на петместния автомобил със 70 сантиметра пространство за краката.
Според нивото на оборудване производителят създава Pulsar с различни електронни бордови помощници, които трябва да защитават шофьора ежедневно. Към това принадлежат сензорно активирани системи като асистент за мъртвата точка, както и автоматично разпознаване на движенията с предупредителна функция. Освен това в Pulsar работят автоматично сработваща система за аварийно спиране и асистент при потегляне. При пълното ниво на оборудване Tekna компактният автомобил на Nissan разполага серийно с всички тези помощници на борда си. Във версиите Acenta и Visio клиентите могат да поръчат електронни помощници срещу доплащане.
В базовата версия Nissan вгражда в Pulsar бензинов мотор с намален на 1,2 литра работен обем, който осигурява на автомобила с пет врати мощност от 85 кВт (115 к. с.). Освен това при пазарния старт през 2014 г. е наличен един 1,5-литров дизелов мотор от програмата на Nissan, който достига максимум 81 кВт (110 к. с.).