Преминете към основното съдържание
Nissan Almera

Nissan Almera – невзрачен, но надежден и качествен

Nissan Almera е малък семеен автомобил, произвеждан от японската компания между 1995 г. и 2006 г. Всъщност това е европейската версия на първото поколение Nissan Pulsar и втората генерация на Nissan Bluebird Sylphy. Името се използва и в момента за южнокорейкия Samsung SM3 и за второто поколение Nissan Bluebird Sylphy, който се произвежда в Русия.

Първият Almera излиза от завода в края на 1995 г. като наследник на Nissan Sunny, произвеждащ се вече 30 години. Almera е почти идентичен с японския Nissan Pulsar, разликите са в нивото на оборудване и бензиновите двигатели. Първоначално те са 1.4-литров GA14DE и 1.6-литров GA16DE, а дизелът е 2.0-литров CD20. Малко по-късно е добавен и 2.0-литров SR20DE, използван в Gti версията. Моделите са хечбек с три и пет врати или седан с четири, но GTi е само с три врати. Стандартното оборудване е на добро ниво – серво, въздушна възглавница за шофьора, електрически огледала и стерео.

Първият фейслифт е през 1998 г. Предните брони са с променен дизайн, решетката – също, добавени са предни сплитери и всички спойлери са с интегрирани светлини за спирачка. Освен това антената е преместена от първата колона в задната част на покрива. Almera изглежда невзрачен, но е надежден и комфортен. При употребяваните автомобили задължително трябва да се проверят спирачните системи и предният мост. Според експертите на Dekra чак при много сериозен пробег започват да се появяват сериозни проблеми.

Повече контрол, стабилност, комфорт и динамика

Второто поколение излиза в началото на 2000 г. и се различава от предшественика си по по-заоблените линии. Въпреки критиките, че стилът не е особено забележим, Almera е търговски успех. Автомобилът използва MS платформата – първата разработена след договора за партньорство с Renault. Тя е и в основата на новата Primera и компактния ван Almera Tino. И тук вариантите са хечбек с три или пет врати и седан с четири врати. Бензиновите двигатели са 1.5-литров QG15DE и 1.8-литров QG18DE, а дизеловите предложения са 2.2-литров инжекцион с турбокомпресор YD22DDT или малко по-мощният комън рейл YD22DDTi. Друга възможност е 1.5-литров комън рейл турбодизел от второто поколение Renault Megane – тази Almera е един от първите случаи, в който двете компании съвместяват механични части. В тази генерация има сериозни подобрения спрямо първата по отношение на контрола върху автомобила, сцеплението с пътя и динамиката – пъргавината му е забележителна за скромен семеен автомобил. От друга страна, докато предишното поколение е считано за доста просторно, тук мястото за пасажерите е по-скромно. Но пък обемът на багажника е по-голям.

Освежената Almera излиза през 2003 г. – различен стил, подобрено окачване, нов двигател (2.2-литров комън рейл дизел, свързан с шестстепенна трансмисия) и обновен интериор. Подобреното окачване води до по-тихо и комфортно пътуване, увеличава стабилността при високи скорости и остри завои. Съответно моделите след тази година са за предпочитане при употребяваните автомобили. Фаровете също са различни – хромирани, разделени за габарити и къси/дълги. Освен това са добавени фарове и за мъгла. Материалите по интериора са от по-високо качество, освен това има централен екран, от който се контролират повечето функции на автомобила.

Специални модели

През 2002 г. Renault Samsung Motors в Република Корея започна да произвежда Renault Samsung SM3 – автомобил, базиран на второто поколение на Almera. Машината бе освежена през 2005 г., а от 2006 г. се продава в Русия и Украйна като Almera Classic.

Новият Nissan Almera, който се произвежда от AvtoVAZ в Русия от 2012 г., е базиран на Nissan Bluebird Sylphy от 2005 г. Той използва същия дизайн, но таблото е адаптирано от първото поколение Dacia Logan. Двигателят е 1.6-литров бензинов свързан с петстепенна ръчна или четиристепенна автоматична трансмисия.