Търсене на употребявани автомобили Mercedes-Benz Clasa A в AutoScout24

Mercedes-Benz Clasa A

Това е, което прави Mercedes W176

A-класа 2012 носи вътрешното обозначение Mercedes-Benz W176 и се е появил на немския пазар през септември 2012 г., след като бил официално представен предходния месец март на Женевския автомобилен салон. Третото поколение на Mercedes-Benz A-клас поело един съвсем различен курс от предшествениците си от серията W169 (от 2004 г.) и W168 (от 1997 г.): W176 принадлежал със своята значително по-плоска и широка форма към компактния клас и бил приет в сегмента на минивановете. За разлика от по-възрастните си братя, A-клас 2012 се предлагал с пет врати, както и като седан и хечбек вариант. Като част от приликата с новата 2011 г. се появил Mercedes-Benz B-класа (W246), а новата A-класа се базирала на модулно предно задвижване, за разлика от предходната каросерия. И така се появила новата концепция: със 700 000 посетители при въвеждането на пазара автомобилът принадлежи към един от най-успешните за всички времена. При четирицилиндровите двигатели се състояла връзката към актуалната Mercedes-Benz B-класа: така отново се откриват известните бензинови двигатели M270 и дизелови OM651 при Mercedes-Benz W176. От поредицата бил наличен и дизелов двигател OM607, който бил разработен съвместно с Renault за A180 BlueEFFICIENCY. Той бил с шестстепенна ръчна скоростна кутия и със своя обем от почти 1,5 л достигал 80 кВт (109 к. с.) и това при среден разход на гориво от 3,9 л на 100 км. Всъщност Pendant OM651 дошъл в A180 CDI с обем от 1,8 л при същата мощност като разработката на Renault, но с половин литър повече консумация. За това на борда имало седемстепенна скоростна кутия с два съединителя (7G-DCT). Двигател с по-малка мощност от 20 кВт (27 к. с.) съществувал при A200. Освен това при A-класа 2012 за първи път бил добавен тунингът AMG и самостоятелният модел не носил прозвището „BlueEFFICIENCY“. Бензиновият двигател M133 в A45 AMG носил благодарение на двойните турбо компресори два литра обем и 257 кВт (350 к. с.) и ускорявал до 450 нютон метра за 4,6 секунди от 0 до 100 км/ч. Освен това A250 BlueEFFICIENCY бил оборудван с двулитров бензинов двигател, с който се достигало до 240 км/ч – 155 кВт (211 к. с.). И двата модела притежавали седемстепенна скоростна кутия със съединител (7G-DCT). Още повече обем има при A220 CDI BlueEFFICIENCY , който притежава 125 кВт (180 к. с.) и 7G-DCT: при приблизителен обем от 2,2 л този модел, редом с A180, е единственият модел, при който наименованието е свързано с големината. Остават двата по-слаби бензинови двигателя A180 с 90 кВт (122 к. с.), както и A200 със 115 кВт (156 к. с.). И двата модела притежават шестстепенна ръчна скоростна кутия, а съединителят с двойно предаване 7G-DCT могъл да се поръча опционално за всички варианти.

Това допринася като технология Mercedes W176

При съединителя с двойно предаване 7G-DCT водачът може да избира между три различни предавки: икономичната програма „Economy“, програмата „Sport“, както и един допълнителен режим, разрешаващ на водача да сменя автоматично скоростите зад кормилото. Освен това другите две програми могли да бъдат включвани ръчно, въпреки това след 10 секунди програмата отново се връща на автоматичен режим. Като автомобил първа класа W176 разполагал от завода със система, която предупреждава при евентуален сблъсък. Радарната система „Collision Prevention Assist“ разпознавала препятствията и предупреждавала водача визуално и слухово да бъде подготвен да спре аварийно. Към това били включени седем въздушни възглавници и система за сигурност, които до този момент човек познавал от по-високите класове на Daimler. Към това принадлежала система за предупреждение при умора „Attention Assist“. Ако даде допълнителни пари, купувачът могъл да поръча всяка от асистент системите – за паркиране, за светлини, за обект извън полезрението, една за скоростта и разстоянието и една разпознаваща пътните знаци.

Това носи Mercedes W176 като оборудване и комфорт

ABS, ESP, ASR, BAS, старт/стоп система, мултифункционално кормило, климатик, както и четири електрически стъкла били на борда на основната версия. Освен това, който се интересувал, могъл да избира между три версии – „Style“, „Urban“ и „AMG Sport“, и срещу определена сума да получи пакет специално оборудване, като затопляне на седалките, панорамен покрив, мултимедийна система или Bi-Xenon фарове. Под управлението на AMG били разработени специалните модели A250 Sport и A220 CDI Sport.

По това се различавал Mercedes W176 от предшествениците си

Mercedes-Benz A-клас 2012 нямал много общо с предшествениците си. От плосък и закръглен автомобилът се ориентирал от практическа гледна точка към един по-спортен и елегантен модел, който отново заговорил на езика на Mercedes. По-благородният вид бил вследствие на това, че решетката с двойните вентилационни отвори и голямата Mercedes звезда били взети от по-скъпите роудстери и купета. Дали размяната на практичното спрямо стила си е струвало, остава да видим. Освен ентусиазираният прием от клиентите на Mercedes и критиците изказали мнение, че ползите едва ли си стрували, защото практическите предимства на стария вид миниван не могли вече да бъдат намерени.