Търсене на употребявани автомобили Fiat 500 в AutoScout24

}
Fiat 500

Първите поколения на Fiat 500 до модел 1977-a

Безкомпромисните модели Fiat 500 със закръглени форми, които започват през 50-те години на миналия век да бележат уличния пейзаж в Италия, от десетилетия принадлежат към едни от най-характерните модели на автомобилния концерн Fiat. Първото поколение превозни средства ни води още в предвоенно време, когато конструкторите от Торино създават елегантния Fiat 500 Topolino, който буквално се превръща в първата европейска народна кола. Неговият последовател се конструира 20 години почти без промени до края на 70-те години на миналия век. Въпреки че производителят изработва сходни модели-последователи, моделите Fiat 126 и Fiat Panda не се могат да се сравнят със спечелилия всички симпатии и популярен Fiat 500. Едва когато през новотo хилядолетие изведнъж ретро стилът започва да диктува модата, на Fiat не му трябва много време да премисля кой исторически модел може да се вземе за образец, за да може да участва в бума на градските автомобили в ретро стил.

Fiat 500 се представя отново през 2007-a като ретро модел

Италианският автомобилен конструктор отдава по-малко значение на емоциите при концепцията на последователя на първите поколения на Fiat 500. По това време най-малките модели на Fiat трябва да са преди всичко практични и да могат да стоят добре ценово спрямо конкуренцията от Франция. При един ретро модел въпросът стои по друг начин. Тук конструкторите трябва да имат наум как да намерят начин да преведат носталгичния стил на езика на съвременната форма. А и модерната техника, отнасяща се до задвижването и безопасността, трябва да бъде приютена в една малка кола, която да бъде възприемана като стил и начин на живот. Резултатът от тези разсъждения е новото поколение на Fiat 500, чийто конструктивен модел идва при търговците през 2007-а за първи път.

Fiat 500 като най-малката лимузина и кабриолет като стил и начин на живот

Със своята каросерия със закръглени форми и “широки кръгли очи“ дизайнът на новия Fiat 500 отговаря на изискванията, които са от решително значение при подобни, произлизащи от исторически производствени линии модели, за успеха или неуспеха на интерпретацията на ретро концепцията. Несъмнено се разпознава като Fiat 500, въпреки че малката лимузина изглежда значително по-голяма с почти 3,55 метра дължина и ширина от 1,62 метра в сравнение с второто поколение на Fiat 500. От конструктивно-техническа гледна точка Fiat 500 дели много от компонентите си от производствената серия 2007-а с производствената серия на модела Pandа на Fiat. Но различното е, че Fiat 500 би трябвало да се възприема като по-спортно въздействаща алтернатива в сегмента на малкия автомобил. За това допринася и представената през 2009-а версия на Fiat 500 с широко отварящ се текстилен покрив. Оптически изглежда почти като Cabriolet, а с това оборудване Fiat 500 се счита конструктивно-технически за лимузина с плъзгащ се покрив.

Моторизацията на Fiat 500

Fiat 500 с производствени модели от 2007-а се предлага на първо време в два варианта с бензинов двигател, които вдигат 51 kW (69 конски сили) и 74 kW (100 конски сили) и задвижват Fiat 500 до 182 км/ч. Върховите модели са на пазара – както е прието по традиция при Fiat, като Fiat 500 Abarth – със спортни двигатели, които могат да мобилизират до 118 kW (160 конски сили). Следват два с дизелови двигатели с 1,3 литра обем, които предоставят на разположение на Fiat 500 до 70 kW (95 конски сили).