Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
Fiat Panda

Успешният италиански свръхкомпакт – Fiat Panda

Fiat Panda е малката градска кола на италианската автомобилна компания Fiat и един от най-успешните модели в своята категория, чието производство започва през 1980 г. и продължава и до днес. За повече от три десетилетия автомобилът реализира почти 7 милиона продажби, като около две трети се падат на първата му генерация.

Вероятно най-яркият представител на своя клас

Първоначалната идея, която стои зад Fiat Panda, е да се направи малък и практичен автомобил, който да е едновременно с това и изключително достъпен. Компактното возило се предлага като хечбек с 3 врати и пикап. Ръбатите форми на каросерията не изглеждат никак привлекателно в 21-ви век, но за сметка на това позволяват истинско оползотворяване на вътрешното пространство. Сгъващите се в различни позиции, а при нужда и премахващи се, задни седалки превръщат малкия автомобил в истински практично съоражение за пренасяне на товари от почти всякакъв вид и обем. Двигателите на първото поколение варират от 34 к.с. до 55 к.с., повечето от които около и малко над 1,000 кубика, като присъства и 1,3-литров дизелов агрегат с 37 конски сили. Освен с предно предаване е наличен и вариант за задвижване на четирите колела. Скоростните кутии биват ръчни четиристепенни, а от фейслифта през 1986 г. се появява и такава с 5 скорости. През същата година започва да се галванизира цялото купе и така предразположените дотогава на ръжда и корозия метални елементи вече са напълно защитени. Дизайнът търпи леки промени и тук, както и през поредното обновяване през 1991 г., а през годините се извършват множество подобрения в окачването, интериора и екстериора. И като един наистина иконичен за класа си автомобил, Fiat Panda не трябва да изневерява на стила си, но и не бива да остава в миналия век. Затова през 2003 г. на бял свят се появява втората генерация на модела, която със сигурност няма да разочарова феновете. Новият мъник притежава сходното по размери 3,5-метрово купе и все пак отново успява да побере в себе си толкова много товар, колкото по-големите му събратя не биха си и мечтали. Вече налична единствено като хечбек вариант с 5 врати, градската кола е повече от удобна и дори най-високите пасажери не биха изпитали чак такъв дискомфорт при кратки разстояния. Материалите по вътрешността не са от най-качествените, като преобладават пластмасовите елементи, но всичко е сглобено достатъчно добре и предполага дълъг живот на интериора. Външният дизайн определено грабва окото и въпреки леко нестандартното си излъчване, италианският мъник е един много симпатичен представител на своя вид. Новите двигатели са бензиновите 1.1 (54 к.с.) и 1.2 (60 и 69 к.с.), както и дизеловият 1.3 Multijet със 70 конски сили, който се представя съвсем нелошо по отношение на динамиката, а със своя разход на гориво от малко над 4 литра на 100 км е просто перфектният вариант за градския човек, нуждаещ се от компактна кола с голяма ефективност. Другото положително качество на Fiat Panda е лесното управление, което в комбинация с голямата маневреност правят шофирането в тесни пространства изключително лесно. Състезателните изпълнения не се вписват с характера на малкия автомобил, но за сметка на това нетипичната за тази категория стабилност на пътя изненадва приятно. Осем години по-късно се състои премиерата на третото поколение Fiat Panda, представляващо най-съвременната страна на модела. Концепцията и тук остава непроменена, но още по-усъвършенстваният дизайн, високият клас оборудване и иновативните решения при моторите, включващи „старт/стоп” система, twin-turbo, както и стокова газова уредба, правят новата „Панда” едно от най-атрактивните предложение на пазара.

Fiat Panda – добрият избор

Малкото градско возило е страхотен вариант за кола за всекидневни нужди както нов, така и втора ръка. Доказаната надеждност, ниската първоначална, а в последствие и експлоатационна цена, заслужено изстрелват компактния италианец в челото на най-търсените коли в свръхкомпактния клас.