Търсене на употребявани автомобили Chrysler в AutoScout24

Chrysler

През 1924 г. Уолтър П. Крайслер впечатлил търговската преса със своята първа кола, която била изложена във фоайето на хотел в Ню Йорк. Всъщност Крайслер искал да презентира колата си на нюйоркското автомобилно изложение, но Chrysler Six все още не бил произведен. В хотела в Ню Йорк автомобилът привлякъл вниманието на журналистите и инвеститорите по необичаен начин. Множеството иновации като хидравлични спирачки, първия достъпен високоефективен двигател и моторното масло се погрижили още през първата година на производство да бъдат продадени 32,000 бройки. През 1925 г. се появила Chrysler Cooperation и в рамките на четири години чрез придобиването на пет пъти по-голямата компания Dodge Brothers Inc. се превърнала в третия по големина автомобилен производител в САЩ. Популярните шестцилиндрови модели и първото кабрио на Chrysler – Imperial 80, притежаващо 82 kWh/112 к.с. и шестцилиндров двигател, седят в основата на успеха. През 1934 г. Chrysler представили модела Airflow, чийто аеродинамичен дизайн бил напълно разработен в аеродинамичен тунел. Но Chrysler не се ограничили само до автомобилите. През 192930 г. се появила една от най-представителните сгради и бъдещ символ на Ню Йорк: сградата Крайслер в Манхатън. През 1968 г. се състоял първият пилотиран космически полет в разработката на чиято ракета-носител инженерите на Chrysler имали участие. Chrysler Cooperation си изградили име и чрез подхода си да използват елементи от самолетната електроника за развитието на своите автомобили. И отново Chrysler отъпкали нови пътища в автомобилостроенето. Chrysler системата “Floating Power“ разделила двигателя от шасито и по този начин от компанията направили балансиран двигател, който позволил шофиране с много по-малко смущаващи вибрации. През 1958 г. Chrysler бил първият автомобилен производител, който предложил автоматичен контрол на скоростта, познат в днешно време като автопилот. Също така потребителите откриват първо при Chrysler управление на мощността, въведено в серийно производство. Кризата през 70-те години предизвикала загуби за милиони. Радикалната спестовна програма на президента на корпорацията Chrysler Лий А. Якока убедила щатското управление, начело с президента Джими Картър, да отпусне кредит за милиони на фирмата, за да може да разработи новите си модели. За да снижи разходите още повече, Chrysler използвали концепция, чрез която различните модели били реализирани под една обща платформа. Щедри гаранции като например възможността, ако клиентът е недоволен, парите му да бъдат върнати в 30-дневен срок, както и усъвършенстваната бонусна схема помогнали на марката отново да стане атрактивна за потребителите и по този начин да преодолее кризата и да излезе на печалба. Иновациите станали основна цел и затова не е изненада, че първият миниван – моделът Voyager, е смесица между автомобил и малък автобус, пуснат на пазара от Chrysler. Дори в областта на офроуд превозните средства Chrysler е представен след придобиване на марката Jeep от здравите всъдеходи като Wrangler или Cherokee. След обединението на Chrysler Cooperation с Daimler-Benz AG през 1998 г. седалището на фирмата било преместено от Америка в Щутгард. Точно за 75-годишния юбилей списанието „Мотор тренд“ избрало автомобил на марката Chrysler – 300M – за „Кола на годината“. След това нещата се развили в по-малко положителна посока. Голямата конкуренция на родния пазар довела до ценова война между американските производители, което било вследствие на достигналите рекордно ниво цени на петрола и горивата по време на войната в Ирак. Това довело до повишено съзнание за опазване на околната среда на американците и изисквания към подобряване на неправилната политика на марките Jeep и Dodge с техните неикономични джипове, ванове и пикапи. Въпреки програмите за съкращаване на разходите и рационализация, както и съкращаването на хиляди работни места, мениджмънтът на Chrysler не успял да изкара компанията на печалба. След рекордните загуби от 2006 г. „сливането между равни“ завършило с покупката на Chrysler от мениджмънта на финансовия инвеститор Cerberus Capital и компанията била преименувана в Chrysler LLC. Daimler AG запазили 19.9 процентов дял в Chrysler. През 2007 г. бившият изпълнител директор на Home Depot Робърт Нардели бил назначен за управляващ директор. В хода на световната финансова криза, която започнала през лятото на 2007 г. като криза сред пазара на недвижими имоти в САЩ, положението на компанията Chrysler LLC и на другите американски автомобилни производители и на бранша като цяло се изострило драматично. В края на 2008 г. компанията отново била зависима от кредити за милиарди на американското управление, за да може да оцелее. По-нататъшната съдба на Chrysler се издига и спада заедно с плана за преструктуриране. Въпреки това Chrysler гледа с оптимизъм към бъдещето благодарение на 85-годишния си опит в автомобилната индустрия, съвременна технология и нова концепция по отношение на автомобилите да произвежда леки, компактни, икономични коли също и във време на растящите цени на бензина. Най-новите модели са Grand Voyager, Roadster PT Cruiser, спортното купе Crossfire, което е налично и като роудтер, както и лимузината от среден клас Sebring, произвеждана и в кабрио версия.