Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
audi-s1-l-01.jpg

Audi S1

Audi S1 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Audi S1, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Дълги години плановете за разработването на собствен малък автомобил на Audi, дъщерният производител на VW, остават на заден план заради интересите на основния концерн. Моделите в класа на малките автомобили остават приоритетно за Volkswagen, както и за испанските и чешките марки на предприятието. С разграничаването на програмата на VW производителят от Байерн получава с навлизането в новото хилядолетие своя шанс да разшири гамата си от продукти. Единственото условие: планираното малко Audi може да използва технологии на VW, но да се представи визуално като напълно самостоятелен. Защото главният концерн не иска вътрешна конкуренция на Polo и останалите. Освен това Audi залага на своя имидж на спортен луксозен производител и разработва с представеното през 2010 година А1 един нов базов модел, който навлиза с реномето на производителя от Байерн в незаетия дотогава от Audi сегмент на малките автомобили първоначално само в една версия на шасито като седан с три врати.

През 2014 година Audi обогатява своята базова серия с топ модела S1

Audi A1 е създаден като градска кола с лайфстайл стил за една млада целева група. Техните очаквания са насочени след постигнатото през 2012 година въвеждане на Sportback варианта с пет врати към това, че производителят от Байерн сега ще облагороди и най-малкия си модел и ще направи мощна версия S за серията. Един намек за това производителят прави още през есента на 2012 година, когато създава в малката серия един A1 с увеличена до 188 кВт (256 к. с.) мощност, който се различава от обикновените модели по своето спортно шаси и серийно вгражданото задвижване на четирите колела. След още две години очакване конструкторите от Инголщадт решават следното: едновременно с първия дискретен фейслифт на серията А1, те представят в средата на 2014 година спортната версия S1, която технологично самостоятелно поема своята роля на топ модел на градските автомобили на Audi.

В S1 Audi използват Euro 6 мотори с до 231 к. с. мощност

Своя технологичен напредък спрямо масовите серийни модели S1 доказва не само чрез обичайния за спортните варианти на Audi повишен капацитет на мощността. Инженерите от Инголщадт наблягат още повече върху това да създадат едно ново поколение от мощни мотори, които да отговарят изцяло на най-новите норми за изгорели газове. Със своя вграден в серията четирицилиндров двигател с двулитров работен обем S1 принадлежи към първите автомобили в програмата на Audi, които отговарят на изискванията на стандарта Euro 6. Чрез този агрегат тежащият 1,4 тона малък спортен автомобил получава максимална мощност от 170 кВт (231 к. с.), която осигурява ускорение от нула до сто за 5,8 секунди и максимална скорост от 250 км/ч. Така Audi отчетливо разграничава върховия си модел от нормалните автомобили в серията. При сравняване на моделите се вижда разликата: най-мощната бензинова версия на A1 с работен обем 1,4 литра може да достигне максимална мощност от 136 кВт (185 к. с.) и са ѝ необходими седем секунди, за да ускори от нула до сто.

Технологията на моторите на S1 се грижи за спортните стойности с нисък разход на гориво

С разработването на Euro 6 двигателите производителите на мотори искат да постигнат не само оптимална мощност. В допълнение S1 трябва да докаже с новите поколения двигатели, че и в спортните модели Audi обединява две цели: от една страна, да подобри представянето, а от друга страна, да намали разхода на гориво и изхвърлянето на изгорели газове. Със среден разход от 7,0 литра и въглеродни емисии от 165 г/км S1 постига значително подобрени стойности, отколкото неговия индиректен предшественик A1 quattro през 2012 г. Произвежданият за кратко в ограничена серия малък автомобил с двойно предаване се нуждае средно от 8,6 литра бензин на 100 километра и оставя CO2 стойностите си почти под границата от 200 г/км.

Двойно предаване и спортни функции за Audi S1

Както е обичайно при всички модели S на производителя от Байерн, Audi оборудва S1 серийно със своето двойно предаване quattro, чиято автоматично работеща технология най-вече трябва да подобри управлението при завой на най-мощния автомобил в програмата на A1. Към това конструкторите от Audi вграждат в S1 един модифициран в сравнение с обикновените серийни двигатели мотор с подобрено ускорение, както и една скъпа технология на окачването с регулируеми настройки. Една подсилена спирачна система с електронна помощна система и един изключващ се контрол на стабилността също принадлежат към специалните функции на насоченото цялостно към спортно управление представяне на серията А1.

Audi създава S1 в два варианта на шасито с три и пет врати

Докато производителят пуска на пазара спортния модел A1 quattro в малка серия от 2012 година само във версия с три врати, две години по-късно S1 се произвежда като автомобил с три врати, както и като Sportback с пет врати. И в двете изпълнения спортният модел добавя четири сантиметра спрямо серийните модели на А1 с ширина 1,74 метра. Понеже версиите S се произвеждат с леко снижено шаси, S1 ляга по-ниско до пътя, което допринася за управлението и за разхода на гориво.

По-големите спортни модели на Audi осигуряват основата за стила на S1

Модел за външното оформление на S1 са спортните версии на по-големите серии на Audi, с които производителят от Байерн основава традицията на своите модели S. Така S1 също се отличава по доста снижената си предна броня с издаден спойлер и правоъгълните въздуховоди. В задницата доминира издълженият до бронята дифузионен панел, в който са интегрирани четирите хромирани тръби на двуканалния ауспух. Като динамичен завършек на покрива S1 получава от конструкторите на Audi един силно надвесен над задното стъкло ъглов спойлер. Големи алуминиеви джанти в 17-цолов размер, странични огледала с харaктерното алуминиево покритие, както и разширени прагове подчертават спортния изглед на базовия модел на изпълненията на Audi S.

Спортен дизайн за интериора на Audi S1

И при оформлението на вътрешното пространство дизайнерите на S1 се ориентират към традициите на спортните модели на Audi. Така мощният представител на серията малки автомобили получава силно очертани спортни седалки с отпечатана емблемата на S1, спортен волан с логото на S1, както и допълнения като педали с алуминиево покритие и разработени ексклузивно за версиите S на Audi бордови инструменти. Специфичният за S интериор се допълва от достъпен по желание визуален пакет quattro, с който може да бъде избран цветът на средната конзола, както и да бъде поръчан кожен салон.