Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 1

Опитите на баварската автокомпания за сполучлив представител на компактния клас започват още от 1994 г. с пускането на Compact версиите на трета серия, но те така и не успяват да изместят лидерите в сегмента – Volkswagen Golf и Audi A3. Но след 10 дълги години чакане нещата се променят с премиерата на BMW 1er. Малкият луксозен автомобил се предлага като хечбек с 3 или 5 врати, спортно купе и кабриолет, а задното предаване е първото такова, използвано в тази категория. Това е истинска предпоставка за едно по-динамично и по-спортно изживяване от шофирането, въпреки неудобството от трудно сцепление, което е характерно при зимни условия. Именно заради типичното задвижване на баварските коли, мястото в задната част на каросерията е ограничено, а при купето и кабриолета може да се категоризира дори като нищожно. Багажникът също не може да се похвали с особена практичност, но за сметка на това качеството на интериора донякъде компенсира иначе малкото пространство. Няма как да очаквате, че ще поберете цялата си покъщнина в една компактна кола, но с BMW 1er можете да сте сигурни, че материалите и изработката ще издържат почти вечно. Външният дизайн е стегнат и изчистен и макар и да не излъчва лукс от висша класа, определено в много приятен. Двигателите, които намираме в първата генерация, са изключително разнообразни – бензиновите варират от 1.6 със 115 к.с. до 3.5 с 306 к.с при купето, както и от 1.8 със 122 к.с. до 2.3 с 204 к.с. при дизеловите.

Втора генерация – по-луксозна и още по-мощна

В началото на 2011 г. моделът претърпява фейслифт, като цялостното излъчване на автомобила се променя драстично – както отвътре, така и отвън. По-късно същата година започва производството на второто поколение на серия 1 на BMW. Тук промени към по-добро търпи всеки един детайл, а вътрешното пространство, макар все още относително скромно, е далеч по-голямо от това на предходната генерация. Стандартното оборудване на повечето модификации включва 6,5 инча дисплей с Infotaiment система с навигация, която се задвижва от iDrive модул, безключово палене и голям набор от електроника, отговарящ за комфорта на пасажерите. Досегашната простота на екстериора е заменена с лъскаво изтънчено присъствие, което излъчва непрестанен лукс. Моторите са изцяло подновени. Най-малките агрегати са 1,4-литровите, като бензиновият притежава мощност от 102 конски сили, а дизеловият се съставя от 95 конски сили. Върхът на изпълнението при бензиновите е 3,500-кубиковият битурбо двигател с 320 конски сили, с ускорение от 0 до 100 за 4,7 секунди и едва 6,1 литра комбиниран разход на гориво. За привържениците на дизела 2.5d със своите 218 конски сили би бил вариант без еквивалент, тъй като динамиката му е една идея по-слаба от шестцилиндровия петрол, но ефективността му е дори още по-голяма – при тези параметри агрегатът харчи само 4,9 литра гориво за преход от 100 км. Като цяло всички мотори на BMW са известни със своята надеждност и дългогодишна експлоатация без износване. Единствено двулитровият дизелов двигател от първото поколение създава грижи с ангренажната верига, но сериозни проблеми при всички останали варианти не се очакват. Управлението спокойно може да се сравни с детска игра, а системата xDrive предлага сигурност при различни по качество и настилка терени. Окачването придава увереност на шофьора, въпреки че по груб път за някой може да се стори доста твърдо. През 2015 г. моделът търпи леки промени, като загатва за излизането на поредното си поколение през идните години.

За какво да се оглеждаме

При избора на BMW 1er втора ръка са задължителни обстойният преглед на сервизната книжка и пълната автомобилна диагностика, тъй като моделът страда главно от непрофесионални ремонти. Шумовете от двигателя, придружени с миризма на сурово гориво, са типичен пример за некадърна поддръжка и последващи поправки. Изключвайки това, баварската серия 1 изпъква на фона на конкурентните модели и голямата първоначална инвестиция със сигурност оправдава последващото задоволство от притежанието ѝ.