Преминете към основното съдържание
BMW 118

С BMW 118 производителят от Байерн започнал разработката на компактния клас

Динамични линии за компактната каросерия и спортна теглителна мощност за дизеловите и бензиновите двигатели – с тази концепция BMW въвели през 2004 г. за първи път компактния клас в автомобилния сегмент. С нововъведената 1-ва серия баварците завършили програмата си без да се отказват от типичните за BMW особености като задвижване на всички колела и надлъжен двигател. Дори и малките автомобили трябвало да се разпознават като истински BMW-та. От самото начало към автомобила принадлежал пълен пакет за безопасност с ABS, EPS, както и шест въздушни възглавници, което осигурило на първата серия на BMW пет звезди при европейския тест за безопасност.

В началото BMW 118 съществувал само с пет врати

Като базов модел от 1-ва серия производителят от Мюнхен предложил редом до BMW 116 и BMW 118. От началото на производството до 2004 г. BMW 118 съществувал като лимузина с пет врати. Разполагал с четири или пет места за сядане и място за багаж от 330 л, което могло да бъде разширено при сгъване на задните седалки до 1150 л. BMW 118 от първата година на производство разполагал с двигател, който вдигал над 95 кВт (129 к. с.) и с който BMW 118 ускорявал до 207 км/ч.

Нова каросерийна версия и двигатели за BMW 118 от 2007 г.

От 2007 г. производителят разширил вариантите на каросерията, налични при BMW 118. BMW 118 се предлагал вече не само с пет, но и с две врати със заден капак. През 2008 г. на пазара бил пуснат новият вариант на кабриолет, с което добавили BMW 118 като кабрио в програмата си. Относно двигателя през 2007 г. също били направени промени. Имало по-динамичен V4 двигател със 105 кВт (143 к. с.), който донесъл на BMW 118 максимална скорост от 210 км/ч. Средният разход на гориво се равнявал на 6,2 л (143 г/км CO2).

Като дизел BMW 118 е един от най-икономичните модели на производителя от Мюнхен

Като дизелов модел производителят изкарал BMW 118 през 2004 г. единствено с пет врати, от 2007 г. е на разположение вариант с три врати, а година по-късно излиза и кабрио версия на BMW 118. През първите години BMW 118d разполагал с дизелов двигател с 90 кВт (122 к. с.), който бил заменен от 2007 г. с един по-мощен двигател със 105 кВт (143 к. с.). С новия двигател BMW 118 дизел вдигал до 210 км/ч. По-старите модели достигали до 201 км/ч. Филтър за твърди частици бил наличен от 2007 г. за всички дизелови двигатели на BMW 118. Новите двигатели изразходвали средно 4,5 л на сто километра при емисии на CO2 от 119 г/км. Като дизел с тези стойности BMW 118 принадлежал към един от най-икономичните модели в програмата на BMW.