Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
volvo-s80-l-01.jpg

Volvo S80

Volvo S80 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Volvo S80, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

"Volvo S80 е голям луксозен автомобил, произвеждан от шведската фирма между 1998 г. и 2016 г. S80 е наследник на седана със задно задвижване S90 и е крайцерният модел на Volvo. Първото поколение на S80 е най-забележително с това, че за разлика от почти всички други модели на Volvo, няма комби версия. Това е поправено с второто поколение, което през юни 2007 г. получи най-високата отлична оценка при краш-тестовете на IIHS. Дизайнът на S80 е базиран на концептуалния Volvo ECC, а платформата е Volvo P2. Двигателят е напречен редови пет- или шестцилиндров, което осигурява сериозен багажен обем и пространството в кабината. Първоначално S80 се предлага с четири различни двигателя – основният е 2.4-литров бензинов с намалена мощност (141 конски сили), който е наличен и във версия с природен газ. Нормалната му мощност е 170 конски сили. Има още 2.9-литров шестцилиндров бензинов (196 конски сили), 2.9-литров турбо (272 конски сили) и 2.5-литровият TDI дизел, произведен от Volkswagen (140 конски сили). През 2000 г. е добавен още един двигател – 2.5-литров с турбо компресор (203 конски сили), който се предлага със стандартно 4x4 задвижване. Година по-късно е добавен още един двигател – петцилиндров комън рейл дизел (163 конски сили), който на някои пазари е с намалена мощност (131 конски сили) и е продаван като 2.4 D. През 2003 г. и 2004 г. има минимални промени по екстериора, като най-забележимата е новият вид на решетката. Дизеловите двигатели се справят изключително добре и са доста надеждни, така че това са предпочитаните варианти при употребяваните автомобили. При краш-тестовете на Euro NCAP S80 получава доста високи оценки, което е логично – автомобилът е с ESP, предни, странични и задни въздушни възглавници, както и такива за главите.

Още повече сигурност

Второто поколение излиза на пазара през лятото на 2006 г. Новото S80 е с 3.2-литров редови шестцилиндров двигател или 4.4-литров V8 в комбинация с 4x4. Това е първият седан на Volvo с напречния B8444S V8 (311 конски сили), който е произведен от Yamaha. В двигателя има четири катализатора и доста електроника, а освен това е подсилен с легирана стомана. Платформата на това S80 е Ford EUCD, която е използвана и от Ford S-MAX, Ford Mondeo и Ford Galaxy. Част от асистиращите системи са адаптивният круизен контрол, както и предупреждение за сблъсък и подкрепа за спирачките, която подготвя колата и спирачната система за аварийно спиране. Има и информационна система за слепите петна и напускане на лентата, която се включва над 64 км/ч. S80L е версия с дълга колесна база, произвеждана и продавана в Китай. Дължината е увеличена с 14 сантиметра, а двигателите са 2.0- или 3.0-литрови с турбо компресор. През 2010 г. S80 минава през фейслифт, който включва нови двигатели – петцилиндров 2.4-литров D5 туин турбо дизел, 2.4-литров дизел или 1.6-литров дизел. 2.5-литровите бензинови двигатели пък са модифицирани – повече мощност при по-нисък разход на гориво. След тази година отпада V8 агрегатът, произвеждан от Yamaha. Екстериорът също е променен – S80 вече изглежда по-дълъг, по-нисък и по-широк, а към предницата и задницата са добавени още хромирани елементи. През 2012 г. са добавени мигачи на огледалата, а две години по-късно отново е време за промени – по предната и задната броня, по решетката и по интериора. Що се отнася до надеждността, Volvo е марка, на която може да се разчита. Според Dekra при употребяваните автомобили дефектите са рядкост и S80 се представя значително по-добре от средното за класа ниво, без значение от пробега. През 2015 г. е добавен нов 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбо компресор с мощност 240 конски сили, освен това осемстепенната автоматична трансмисия става стандартна. Малко по-късно през годината има нова промяна – Drive E двигател и новата 8-скоростна Geartronic автоматична трансмисия, както и модифицирана старт/стоп технология, които водят до осезаемо по-нисък разход на гориво."