Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
trabant-l.jpg

Trabant

Първоначално продукт на икономиката на ГДР, по-късно символ на западащите технологии, десетилетия наред обект на презрение и чувства на любов и омраза, Trabant, също както Volkswagen, носил различни емоции в ГДР както на изток, така и на запад преди обединението на двете Германии. Изработен като лимузина или комби, пикап или кабрио джип, малкият автомобил не загубил символната си сила, след като производството му било прекратено през 1991 г., когато след половин век на производство политическото единство на Германия завършило. От повече от три милиона създадени Trabant-и не са останали много. Въпреки малкото бройки, презиращи социалистическия недостиг и капиталистическата конкуренция, все пак някои от тях били възстановени от любители на стари автомобили в резултат на бракуването на множество Trabant. След обединението на двете Германии марката бързо се превърнала в символ на носталгията и оригинална техника на колекционерски автомобил.

Първото поколение на Trabant P50 и Trabant 500 лимузини и комбита

Когато първият трабант бил представен на обществеността, инженерите от VEB Sachsenring в Цвикау не трябвало да се крият от конкуренцията от Италия, Франция и Западна Германия. От времето на Fiat Topolino Käfer от VW и моделът Ente от Citroеn през 1962 г. Trabant P50 и Trabant 500 се предлагат като първо поколение на малката лимузина. В широката 1,5 м и дълга 3,6 м кола с две врати има място за четирима плюс място за багаж, а с двутактовия двигател с мощност от по-малко от 20 к.с. и с тежестта от 600 кг малкият автомобил ускорявал до близо 100 км.ч. За иновативен трябвало да се счита Trabant Kombi от 1959 г. Вместо метални части, склонни към ражда, от VEB Sachsenring изработили каросерията още от самото начало от пластмаса. Луксозната екстра Trabant била разработена с опционален избор от два цвята и се появила в пика на своето време.

Trabant P600 се изработвал почти без промяна от 1964 г. до 1990 г.

Второто поколение на Trabant 600 било въведено през 1962 г. и две години по-късно бил представен като Trabant 601, който трябвало да определи начина, по който да изглежда Trabant до края. От средата на 60-те години автомобилите не се променили много в техническо отношение, а само двутактовият двигател с вместимост 0,6 л. се увеличил, а ефективността му станала 26 к.с. Някои нововъведения били направени след въвеждането на второто поколение Trabant комби през 1965 г., който бил продаван като Trabant Universal. То се произвеждало основно като Trabant-кабриолет за армията, от който малко бройки се изнасят като цивилен автомобил Trabant Tramp на запад.

Въвеждането на третото поколение Trabant през 1990 г. с двигателна техника от VW

Технически Trabant се променили слабо от 1988 г. след като закупуват лизенза за двигателя VW-Polo, а старателно модернизираното поколение Trabant бива представено през 1989 г. от VEB Sachsenring в средата на политическия катаклизъм. Trabant 1.1 се предлагал като лимузина, комби, кабриолет и пикап. Въпреки това закупената модерна технология на двигателя от VW не може да спаси Trabant. След лошите продажби на Trabant и Trabant Universal през 1991 г. производството било прекратено.