Търсене на употребявани автомобили Suzuki Liana в AutoScout24

Suzuki Liana

Незаслужено подценяваният Suzuki Liana

Напоследък все по-често се говори за незаслужената съдба на автомобилите на Suzuki. Представителите на японската компания по нищо не отстъпват на конкурентите си от страната на изгряващото слънце, но някак остават в сянка по необясними причини. Такъв е и случаят с Liana. Наследникът на Baleno предлага качество, простор и надеждност, с които малко коли могат да се похвалят, но за 7-годишната си история така и не успява да достигне успеха на своите събратя.

Добрият японец

Suzuki Liana прави своя дебют през 2001 година, предоставяйки избор от хечбек и седан. Във всичките си варианти се предлага с 45 врати, а задвижването освен предно бива и перманентно за четирите колела. Каросерията е изцяло галванизирана, застраховайки се от евентуални проблеми с корозията. Бивайки представител на компактния сегмент, японският автомобил далеч задминава очакванията за простор и комфорт. Благодарение на иначе леко странната форма на купето и високата база Suzuki Liana притежава почти огромен вътрешен обем, който, ако не беше сравнително тесния багажник със своя обем от 279 литра, би надминал много от предполагаемия обем за средния клас. Далеч по-добре стоят нещата при версията седан с 280 литра минимален товарен отсек. Дизайнът на интериора изглежда повече от впечатляващо с изработка и материали от най-високо ниво. Оборудването разполага с достатъчен запас от екстри, необходими за по-непретенциозните клиенти, но някои системи за сигурност липсват при една част от употребяваните екземпляри. По отношение на ергономия малкият японец е без конкуренция. Седалките са толкова удобни, че позволяват дълги преходи с липсата на каквито и да е неудобства. Като цяло комфортът би бил определен като перфектен, ако не бяха някои дребни недоразумения. Окачването например е толкова твърдо, че спомага за силното усещане на всяка неравност на пътя. Неприятно, но факт – шумоизолацията, от своя страна, не успява да заглуши различните външни звуци, като най-силни биват тези от двигателя. И след като стана въпрос, може би най-големият пропуск на модела е липсата на дизелов агрегат. От друга страна, почитателите на петрола имат избор от 1.3- (90 к. с.), 1.4- (103 к. с.) и 1.6- (103 и 106 к. с.) литрови двигатели, в комбинация с ръчна или автоматична скоростна кутия. С второто поколение на Suzuki Liana от 2006 г. освен дребните промени по дизайна остава един-единствен двигател като вариант – новият 1,6-литров със 107 конски сили. Той е и най-оптималният вариант измежду всички, предлагайки нелошо ускорение, плавна работа и сносна икономия на гориво. Единственото предимство на най-малкия агрегат е значително по-ниският данък, но предвид това, че се плаща само веднъж годишно, отстъпва на по-големите си събратя.

Не го подминавайте с лека ръка

Въпреки многобройните си положителни качества, Liana не успява да достигне така заветните места на свои конкуренти като Volkswagen Golf и Opel Astra. Така в края на 2007 година моделът е заменен от Suzuki SX4 с нова надежда за по-голям успех. От това обаче ентусиастите могат само да се радват. Малкият автомобил от страната на изгряващото слънце е апетитна хапка за търсещите надеждна кола втора ръка, които не избират возилото по марката, а по неговите характеристики. Такъв е Suzuki Liana – изключително здрав, интересен и достъпен автомобил, който едва ли би разочаровал неговия бъдещ собственик.