Търсене на употребявани автомобили Skoda Fabia в AutoScout24

Skoda Fabia

Škoda Fabia – най-разумното супермини

Škoda Fabia е супермини автомобил, произвеждан от чешката фирма от 1999-а насам. Fabia е наследник на Škoda Felicia и е базирана на платформата на четвъртото поколение Volkswagen Polo (PQ24), която споделя и със SEAT Ibiza. Голяма част от успеха на Fabia се дължи на факта, че механичните части са или на Volkswagen, или са разработени в сътрудничество с компанията-майка, но цената на Škoda е по-ниска от другите модели на Volkswagen Group. Дебютът на Fabia е през септември 1999-а, макар че комби версията излиза на пазара година по-късно. Вариантите за двигателите – пет бензинови и три дизелови, като 1.0- и 1.4-литровият не са разработени от Volkswagen, а са модификации на 1.3-литровия двигател, използван за Estelle и Favorit. През 2004-а Fabia мина през фейслифт – променени фарове за мъгла и решетка, леко модифицирани задни стопове, нов волан и нови нива на окачване. Освен това е добавен Sport модел. Първоначално е с 1.4-литров бензинов двигател, но после той е сменен от 1.2 HTP, който, макар и не толкова мощен, реагира по-бързо и прави шофирането по-динамично. 1.2 HTP е разработен специално за Fabia и е толкова добър, че по-късно е използван в Polo. Моделите за пазара в Източна Европа се различават по някои малки детайли като например неоцветените брони. През 2003-а Fabia vRS става първият ексклузивно дизелов хот-хеч – без бензинова версия. Двигателят е 1.9-литров PD TDI, а трансмисията е шестстепенна ръчна. Ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за около 7.5 секунди, максималната скорост е 206 км/ч, а средният разход – 6.2 литра на 100 километра.

По-надеждни, по-икономични, по-добри

Второто поколение излезе през пролетта на 2007-а година. Размерите, в сравнение с предишната генерация, са леко увеличени, а стилът взима идеи от Roomster – MPV-то на Škoda. Комбито се появи през есента на същата година – отново с леко увеличени размери и 54 литра по-голям багажник. Първоначалните бензинови двигатели са смесица от нови от Audi и такива от предишното поколение, докато при дизеловите промени няма. Всичките модели, продавани в ЕС, са с ABS, предни и странични въздушни възглавници, а ESC и въздушните завеси са опционални. Седан и RS версията отпадат от производство, но пък влиза Fabia Scout: по-грубо изглеждаща офроуд версия на комбито. През 2010-а е време за нов фейслифт, който се разпознава лесно по различната форма на предната броня и фаровете за мъгла. Предните фарове са идентични на външен вид, но има технологична промяна – отделен рефлектор от вътрешната страна за дългите светлини. При двигателите също има разлика – 1.2-литров турбо бензинов TSI замени 1.4- и 1.6-литровите MPI двигатели, като осигури по-нисък разход и вредни емисии. Дизелите вече са Common Rail, което ги прави предпочитани при употребяваните автомобили. След фейслифта се завръща и спортната RS версия – вече и като хечбек, и като комби. Двигателят е 1.4-литров бензинов туин турбо, като в петото поколение Polo. Максималната скорост на комбито е 226 км/ч – най-бързата Fabia серийно производство. Fabia GreenLine получава нов 1.2-литров трицилиндров дизелов двигател със среден разход 3.4 литра на 100 км. Според Dekra Fabia просто няма слаби места – автомобилът е изключително надежден, като, без значение от пробега, се справя по-добре от средното за класа. Третата генерация излезе през есента на 2014-а, като автомобилът е базиран на смес от две платформи – PQ25 и MQB. Шасито се връща към първото поколение, защото е с 90 милиметра по-широко и с 30 милиметра по-ниско, което увеличава мястото за пътниците и за багаж (330 литра – номер едно в класа). Теглото пък е намалено с 65 килограма, а двигателите са заети от петото поколение Polo, което води до сериозно повишена ефикасност. На краш-тестовете Fabia получава пет звезди от Euro NCAP – първият модел с толкова висока оценка на сигурността.