Преминете към основното съдържание
Nissan Skyline

Nissan Skyline – спортен и красив

Skyline е на пазара от края на 50-те години, когато се произвежда от Prince Motor Company. След сливането през средата на 60-те марката се запазва и се насочва към спортните автомобили. Откакто Nissan пое отговорността, на пазара има два вида Skyline – седан и купе, като купе версиите получиха повече внимание и одобрение в Европа. Причината – моторите генерираха над 400 конски сили мощност. Запазена марка за моделите са клинообразната предница и четирите кръгли фара. Най-доброто традиционно е Nissan Skyline GT-R, разпознаваем по характерния заден спойлер.

Еднакво име

R30 (1981-а) е първият модел, който уеднаквява имената по цял свят. За разлика от предишните поколения, сега четирицилиндровите и шестцилиндровите двигатели споделят предница с еднаква дължина. Вариантите са седан (4 врати), купе (2 врати), хечбек и комби (с по 5 врати), а разнообразието от двигатели – сериозно. R31 Skyline (1986-а) е еволюция на предишната генерация с увеличени размери. Но и с много нови технологии, между които RB двигателите и HICAS (кормилна система за задните колела). През 1989-а излиза R32, като тук вариантите са само два – купе с две врати или седан с четири. Двигателите са подобрени версии на RB, повечето модели вече имат HICAS, като задните колела са хидравлично свързани с предните, а 2.5-литровият GTS-25 е една от първите японски коли с автоматична трансмисия. До края на века има още две поколения – R33 и R34, и от тези модели има и най-много предложения на пазара на употребявани автомобили, като една част от тях са нов внос от Япония. Промените по автомобилите са в крак с тенденциите – по-зелени двигатели (например RB25DET NEO), повече асистиращи технологии и повече сигурност. По отношение на безопасността R33 е най-напред сред събратята си.

Skyline става Infiniti

С новото хилядолетие от Япония идват последните класически Skyline седани и купета. Поколението след 2001-а на някои пазари вече се рекламира като новата марка Infiniti, която обединява премиум моделите на Nissan. Така например 11-та генерация (V35) споделя FM платформата с Nissan 350Z и се продава в САЩ като Infiniti G35. По същия начин следващото поколение е представено като Infiniti G37. V35 чупи няколко традиции на марката – вече няма редови шестцилиндров двигател, турбо компресор и GT-R. Дизайнът, сравнен с предшественика R34, също е доста различен. Базовият модел е оборудван с 2.5-литров V6, а другите двигатели са 3.0- и 3.5-литрови. До 2005-а има няколко освежавания, включително по решетката, предните светлини, страничните протектори и автоматичната петстепенна трансмисия. V36 започва с продажбите на Skyline седан през 2006-а, а година по-късно на пазара излиза и купето. Двигателите са подобрени версии от предишния модел, а през годините отново има доста козметични промени и специални варианти (дори и кросоувър), най-вече за японския пазар. Последното поколение Skyline (2013-а) е с дизайна на Infiniti Q50 и емблемата на Infiniti на решетката. Дебют прави хибридният двигател, а моделите с турбо компресор (дело на Mercedes Benz, 208 конски сили) отново са налични. Хибридът работи с 3.5-литров V6 и електрически мотор (и двата на Nissan), като общата мощност е 359 конски сили. Надеждността на тези поколения Skyline/Infiniti не бива да се поставя под съмнение, а и от тях се намират повече на пазара на употребявани автомобили.

Най-силният момент в историята на Skyline

R35 GT-R (2008-а) е може би най-силният момент в историята на Nissan (със сигурност компенсира Micra и други недоразумения). И най-бързата кола в света, която можеш да караш извън магистрала. Две врати, четири места, подходящ багажник, 4x4 и задно задвижване. И електроника, която мисли за всичко, докато мозъкът ти си е взел почивка. Ускорява като ракета, но е по-практична и не струва чак толкова много. Двигателят е 3.8-литров V6 с мощност 550 конски сили и може да развие скорост от над 300 км/ч. Но има и още – R бутонът те изстрелва за по-малко от три секунди от 0 до 100 км/ч. Ракета е. И по отношение на усещането – стандартният режим на амортисьорите може да ти разбие захапката, вратът ще те заболи от ускорението, а шумът е като смес от прахосмукачка и звуково оръжие за масово унищожение. Интериорът не е на добро ниво (отново), макар че от Nissan са се постарали. Но ще им трябва още много, за да настигнат Porsche или Mercedes AMG.