Преминете към основното съдържание
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder – непретенциозен, добър и силен

Nissan Pathfinder е кросоувър, произвеждан от японската фирма от 1985 г. насам. В основата му е платформата за пикапи на Nissan, a по размер той е позициониран между Murano и Armada.

Първото поколение е SUV с две врати и е отговорът на Chevrolet Blazer, Ford Bronco II, Jeep Cherokee и на американски автомобили като Toyota 4Runner и Isuzu MU. Едно от уникалните неща за това време е опционалната 4x4 система, която може да се включи електронно, докато автомобилът е в движение. Основният двигател е 2.4-литров четирицилиндров (106 конски сили), но за определени пазари има и 2.7-литров дизелов двигател (TD27), като през 1988 г. се появява и вариант с турбокомпресор. Друга опция е 3.0-литровият V6 (143 конски сили).

Първият фейслифт е през 1990 г., когато е представен и модел с четири врати. Решетката е променена, а интериорът вече се предлага в различни варианти. Моделите след 1993 г. са с трета светлина за спирачките, а тези от 1994 г. са със закръглено табло, което ги прави лесно различими при употребяваните автомобили.

Пълна промяна

Второто поколение излиза в края на 1995 г. и е напълно променено в сравнение с предшественика си. Екстериорът е по-заоблен и най-важното – със самоносеща каросерия. Бензиновият двигател на петвратния SUV е подобрен до VG33E (168 конски сили). Дизеловите мотори продължават да са 2.7-литровият TD27, 3.0-литровият ZD30 и 3.2-литровият QD32, като всичките са с турбокомпресор. Пет години по-късно двигателят е заменен с VQ35DE (240 конски сили), а при този фейслифт Pathfinder пораства и на размери, за да направи място за компактния Xterra. В добавка 4x4 системата е подобрена. Екстериорът също е сменен – нова фаша с два варианта на решетката отпред и различна задница. Следващата промяна е през 2002 г., когато е добавеното новото лого на Nissan, решетката става по-агресивна, а освен това и воланът е сменен.

Повече офроуд издръжливост

Третото поколение е представено през 2004 г. и отново е много по-различно от предшественика си. R51 използва платформата Nissan F-Alpha, вече не е монокок и е задвижван от 4.0-литров бензинов V6 двигател VQ40DE (266 конски сили) или 2.5-литров YD25DDTi турбо дизел (169 конски сили). Тук за първи път е добавен и трети ред седалки в Pathfinder .

През 2010 г. е време за освежаване, като най-важната промяна е в дизеловия двигател. Вече е наличен 3.0-литров V6 V9X (240 конски сили), а подобреният YD25DDTi (185 конски сили), свързан с ръчна трансмисия, вече дава разход от 8.4 литра на 100 километра. Новите модели имат и различен екстериор – предницата и задницата са променени, капакът, решетката, фаровете и броните – също. Отделното шаси позволява по-дълга офроуд употреба, което прави това поколение предпочитано при употребяваните автомобили в сравнение с предишното.

По-лек и по-мощен

Последното засега поколение се продава от октомври 2012 г. И то, също както втората генерация, е със самоносеща каросерия. Платформата е като на Infiniti QX60, Altima, Maxima, Murano и Quest, а теглото е намалено до 1,882 килограма (но може да събере над 2,200 килограма товар). Другата промяна е, че дръжките на вратите вече не са на третата колона, както в предишните три поколения. Двигателите са два: хибридният 2.5-литров QR25DER (230 конски сили) и 3.5-литровият V6 VQ35DE (260 конски сили). Хибридният модел бе представен през 2014 г. Батерията за електрическия мотор (20 конски сили) е под третия ред седалки, така че не отнема от пространството на пътниците или това за багаж. Последният фейслифт е за 2017 г. – нова предница, различни задни фарове и нов V6 двигател (284 конски сили). Това обаче няма да промени генералното мнение – за непретенциозен SUV, който макар и да не е най-добрият вариант за офроуд, се справя повече от задоволително.