Преминете към основното съдържание
Nissan Murano

Nissan Murano – простор и лукс

Nissan Murano е среден по размер кросоувър SUV, който се произвежда от 2002 г. насам. Първоначално Murano е предназначен за САЩ и Канада, а продажбите в Европа започват през 2004 г. Автомобилът е кръстен на едноименните италиански острови, известни с производството си на стъкло, които са вдъхновили дизайна на първото поколение. Murano е добра комбинация между мощен, просторен и лъскав SUV, но без да се плаща излишно за луксозно име.

Двигателят на първия модел е 3.5-литров V6 VQ35DE (245 конски сили), който се използва и в няколко други машини на Nissan като Altima, Maxima и 350Z, но е специално тунингован за Murano. Платформата е Nissan FF-L, като е използвано независимо окачване за всяко колело, което води до отлични оценки по отношение на комфорта и контрола. Моделите се предлагат с предно задвижване или с 4x4, като теглото на втория автомобил е с 60 килограма повече – 1,807 килограма. По отношение на сигурността е наличен пълен комплект въздушни възглавници, подсилена със стомана кабина, тракшън контрол, ABS и електронно разпределение на спирачната сила. Murano получи пет звезди във всички категории при краш-тестовете освен в тази за преобръщане, където получи четири звезди.

През 2006 г. е време за ъпдейт – LED предни фарове и мигачи, GPS, задна камера и освежена предница.

Дизел, кабриолет и хибрид

Продажбите на второто поколение започват в началото на 2008 г., като стилът на екстериора е като на Nissan Rogue, но запазва някои специфични черти на Murano – агресивната предница и сегментираните задни прозорци. Интериорът е тотално променен – таблото е по-традиционно, а материалите са с осезаемо по-високо качество. Някои от екстрите – автоматични чистачки, електрическо отваряне на багажника, електрическо сгъване на задните седалки, се предлагат само в най-луксозния вариант (LE). Той е и с iAWD (интелигентно 4x4), докато S и SL вариантите са с предно задвижване, а iAWD е опционално. Тази генерация е базирана на платформата Nissan D, която споделя с четвъртото поколение Altima и новия Nissan Maxima. Двигателят е модифицирана версия на 3.5-литровия VQ с мощност от 265 конски сили – с 20 повече, отколкото предишния модел. По отношение на сигурността също има подобрения – електронен контрол на стабилността и още повече въздушни възглавници. Оценките при краш-тестовете обаче са по-ниски, отколкото при предишното поколение. През юли 2010 г. е пусната фейслифт версия само за Европа – тя с 2.5-литров четирицилиндров дизел YD25DDTi с мощност от 190 конски сили. Ревизираната шестстепенната автоматична трансмисия пък помага за разход от само 8 литра на 100 километра. Това е и най-продавана версия на Murano е Европа, тоест от нея има и най-голям избор при употребяваните автомобили. Година по-късно промените са по-сериозни – освежени предница и задница, нови фарове и LED стопове. Представен е и кросоувър кабриолет, предназначен само за американския пазар, но само четири години по-късно Murano CrossCabriolet е свален от производство заради слаби продажби.

Третото поколение бе представено през пролетта на 2014 г., като то се различава лесно по дискретно тонирания V-образен нос. Интериорът прилича на този на Rogue, Maxima и Altima, а двигателят е подобрена версия на 3.5-литровия двигател, използван досега с мощност от 260 конски сили. Сред новите системи са такива за кръгово наблюдение, круиз контрол и аварийно спиране, а опционално се предлага панорамен покрив.

През 2016 г. Nissan представи Murano Hybrid, който е задвижван от 2.5-литров четирицилиндров двигател и електрическо мотор, задвижван от литиево-йонна батерия, скрита под централната конзола. Всъщност хибридните компоненти са така пласирани, че не намаляват пространството за пътниците или това за багаж. Общата мощност на Murano Hybrid е 250 конски сили.