Преминете към основното съдържание
Nissan Maxima

Nissan Maxima – автомобил на макс

Nissan Maxima е от онези японски автомобили, които предлагат наистина много, но в замяна не получават дори част от нужното уважение на широката аудитория. Дебютирайки през далечната 1981 година и съществувайки и до днес, той е от онези модели, които непрестанно се подобряват с времето, без да дърпат дори крачка назад.

Какво знаем за модела

Безпрецедентната доминация на немските автомобили във всички сегменти оставя в сянка някои наистина добри предложения, а в много аспекти дори много по-добри. Такъв е случаят с Nissan Maxima. Представителят на бизнес зоната в средния клас пристига като внушителен по размери седан с четири врати и предно предаване. Слабият интерес към модела е донякъде разбираем, що се отнася до първите три поколения, тъй като невзрачният и посредствен дизайн не дава поводи за задълбочено взиране в истинските му качества. Да, японецът е просторен, комфортен и изключително надежден, но първото впечатление в много случаи е най-важно, а тук няма нищо специално, което би ни грабнало вниманието. Двигателите също не са за пренебрегване, бивайки изцяло 6-цилиндрови, с параметри достигащи 3000 куб. см и 193 конски сили, но те, както и всички останали характеристики, остават скрити зад иначе неприветливата обвивка. Нещата отиват в съвсем различна посока след представянето на четвъртата генерация през 1994 г. Nissan Maxima вече разполага с привлекателен външен вид, в някой отношение дори превъзхождащ този на Opel Omega и Volkswagen Passat. Интериорът също претърпява генерални промени, прибавяйки към досегашния комфорт значителна доза съвремие. И може би нещата щяха да бъдат по-обещаващи, ако не бяха вече нашумелите предразсъдъци към различните марки и модели. Развитието на седана продължава с пълни темпове и в петото поколение от 1999 година. Върху предходния дизайн започват да се надграждат нови и модерни решения както отвътре, така и отвън. Оборудването в най-лошия случай включва ABS, ел. пакет и климатик, а в по-скъпите версии са налични екстри като тракшън контрол, система за подпомагане при изпреварване, както и кожен салон с подгряване на седалките и електронно управление – глезотии, с които малко модели могат да се похвалят. Представен е и един изцяло нов 3,5-литров агрегат с мощност 255 конски сили, който достига 100 км/ч за точно 7 секунди, при това комбинираният разход на гориво рядко надвишава 9 литра. Ръчната трансмисия с 6 скорости е за предпочитане, въпреки останалите предложения от механични и автоматични такива. Главно козметични подобрения се наблюдават при следващата модификация от 2003 г., както и при останалите 2, след които осанката на японската кола започва да се характеризира с леко американско излъчване. Ръчната скоростна кутия е премахната, а на нейно място се монтира патентована CVT трансмисия, която представлява автоматик с изключително прецизна смяна на предавките. Като единствен вариант остава 3,5-литровият V-образен шестак, който нараства по мощност до последното за момента осмо поколение на модела.

Защо да изберем японския седан

Казано накратко, Nissan Maxima е голям и просторен автомобил, който освен с изумителен комфорт може да се похвали и с голяма мощност и отлична ефективност. Прибавяйки към това безкомпромисната надеждност и буквално вечния живот на возилото, ни остава само да се запитаме едно… Какво друго му трябва на човек?