Търсене на употребявани автомобили Nissan 350Z в AutoScout24

Nissan 350Z

Nissan 350Z – да се влюбиш за шест секунди

Nissan 350Z е двуместен спортен автомобил, произвеждан от японската компания от 2002 г. до 2009 г. и маркира петото поколение от Z-линията на Nissan. Първоначално се продава само купе версия, а през 2004 г. излиза и роудстър. Атрактивен, мощен, със спортно окачване и на напълно приемлива цена, той е отлично предложение за всеки, който си пада по високите скорости. 350Z е приет отлично от критиката заради контрола, представянето и спирачната си система, като през 2004 г. печели наградата на Top Gear за автомобил на годината. Двигателят е 3.5-литров VQ35DE V6 с 280 конски сили (използван и в много други модели от Altima до Infiniti QX4), като 350Z ускорява от 0 до 100 км/ч за шест секунди. При това разходът на гориво не изглежда чак толкова драматичен – 13 литра на 100 км. Нивата на оборудване за купето са базово, Enthusiast, Performance, Touring и Track, докато за роудстъра са ограничени само до Enthusiast и Touring. В Европа се продава само Track версията. Разликите са сериозни – базовият модел е без VLSD, трашкън контрол, круиз контрол, материите по интериора също са от доста по-ниско качество. Track версията е с Brembo спирачки, заден спойлер, 18-инчови джанти и опционален GPS. Роудстърът е с електрически сгъваем покрив, като през 2005 г. към нивото на оборудване е добавен още един вариант – GT. Критиките към 350Z са насочени към малкия багажник, ниското ниво на пластмасите в кабината, по-високото тегло, в сравнение с конкуренцията от Porsche или BMW, и отражението в спойлера, което затруднява задното виждане. Също така има някои дефекти по окачването и проблеми със софтуера. През 2006 г. е време за фейслифт – представен е нов двигател VQ35DE с 300 конски сили, свързан с ръчна шестстепенна трансмисия. Оригиналният двигател VQ35DE се предлага вече само за моделите с автоматична трансмисия. Другите нови неща са биксеноновите фарове, ревизираната предница и задни LED светлини, както и повишеното качество на материалите в кабината. Тоест моделите след фейслифта са по-добри от оригиналните и са за предпочитане на пазара на употребявани автомобили. Година по-късно е време за нови промени – VQ35DE V6 е заменен с VQ35HR V6, който има мощност от 306 конски сили. Този двигател е и малко по-висок, което налага редизайн на предния капак и гърбицата му напомня на оригинала 240Z. Освен това звукът, който произвежда новият V6, е истински оргазъм за ушите – звук, който настоява да натиснеш педала и да отпрашиш към залеза.

Специалните версии на 350Z

През пролетта на 2005 г. излизат 700 бройки Nissan 350Z Gran Turismo 4 Limited Edition. Те се различават от оригинала по цветовете (жълто и черно), както и по мощността на двигателя – 300 конски сили. По същото време е представена и тунингована версия на 350Z купе – в чест на 35-ата годишнина на Datsun 240Z. Двигателят е подобрен и мощността му стига 300 конски сили, а другите промени са 18-инчовите алуминиеви джанти, предни спойлери, Brembo спирачки и специален знак “Z”. От този модел са произведени 500 бройки. Дивизията на Nissan за тунинг NISMO също се включва успешно в специалните модели. NISMO R-Tune е представен през 2004 г., като той е насочен към пистовите състезатели – няма фабрична гаранция, но пък има много повече мощност. Година по-късно излиза NISMO S-Tune GT. С по-дълъг нос, по-спортно окачване и по-мощен двигател (296 конски сили). NISMO 350Z купе излиза през 2007 г. като се предлага само с шестстепенна ръчна трансмисия. Автомобилът е с преден и заден спойлер, подобрено окачване и по-добре стабилизирано шаси, което го прави най-доброто пистово предложение на 350Z. От този модел има и най-много предложения на пазара на употребявани автомобили, защото той достига до 10 процента от общото производство на 350Z.