Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA, наричан още X 156, е компактен джип от Daimler, излязъл на пазара на 15 март заедно с новата Mercedes-Benz C-класа (W205). Като по-малък брат на Mercedes-Benz GLK той се нарежда заедно с Audi Q3, BMW X1 и Range Rover Evoque. От своя страна, Daimler обозначава GLA не като джип, ами като „круизер“. Като четвърти модел от модулната платформа за задвижване на предните колела GLA приема двигателната гама на актуалните Mercedes-Benz A-класа (W176) и B-класа (W246), тъй като по-мощните двигатели са налични вместо с предно задвижване с такова на всички колела.

Mercedes-Benz GLA-клас е наличен с въвеждането си на пазара с три различни бензинови двигателя и един дизелов двигател с две нива на мощност. Двата не толкова мощни представители GLA 200 и GLA 200 CDI са налични от завода с предно задвижване и с ръчна шестстепенна скоростна кутия с автоматична старт/стоп система. Срещу доплащане на определена сума и двата модела са налични с автоматизирана трансмисия с два съединителя 7G-DCT, която е директно вградена при по-мощните представители. При дизелите и GLA 250 може да се избира между задвижване на предните и на всички колела.

Основната моторизация на бензиновите версии въплъщава четири цилиндъра на GLA 200 с обем от 1,6 л и турбокомпресор, мощност от 115 кВт (156 к. с.) при максимални обороти от 250 нютон метра и среден разход на гориво от средно 5,9 л на 100 км. GLA 250 е оборудван с четири цилиндъра с обем от 2,0 л и 155 кВт (211 к. с.) при 350 нютон метра, средният разход на гориво на варианта с предно задвижване е с около 0,2 л повече. Топ моделът представлявал GLA 250 AMG: 2,0 литровият битурбо двигател достигал 265 кВт (360 к. с.) при максимални 450 нютон метра и ускорявал за 4,8 секунди от 0 до 100 км/ч.

Двата дизелови представителя са оборудвани с еднакви 2,2-литрови четирицилиндрови турбо двигатели: GLA 200 CDI достигал мощност от 100 кВт (136 к. с.) при 300 нютон метра, при GLA 220 CDI мощността е 125 кВт (170 к. с.) при 350 нютон метра. Средният разход на гориво е от 4,4 до 4,5 л дизел на 100 км и е почти идентичен при двата варианта, а също е увеличено потреблението с около половин литър, когато автомобилът се поръчва със задвижване на всички колела.

Това е, с което разполага като техника Mercedes-Benz GLA

GLA-Klasse се представя с коефициент на въздушно съпротивление от 0,29 – най-добри показатели от всички компактни джипове. Освен това GLA е първият модел на Mercedes-Benz, оборудван с преработена постоянна система за въртене на всички колела „4MATIC“, която разпределя оборотите между предната и задната ос.

Това е, което носи Mercedes-Benz GLA като оборудване и комфорт със себе си

Също както Mercedes-Benz-Modellen GL и GLK, GLA има по-забележителни офроуд белези чрез видната решетка. Багажникът е голям и при сгъване на седалката се разширява до 1,235 л. Моделът е особено интересен за хора, които предпочитат по-високи седалки при едно активно шофиране и модерен външен вид. Относно оборудването се споменават интегрирана аудио система и други детайли, осигуряващи комфорт, като леки алуминиеви джанти, затопляне на седалките, предупреждение за напускане на лентата, платното, асистент при паркиране или климатик, а всичко това, разбира се, е достъпно срещу допълнително заплащане.