Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
cadillac-l.jpg

Cadillac

Cadillac се е превърнал в олицетворение на големите американски луксозни автомобили, откакто през 30-те години концернът-майка General Motors (GM) утвърждава марката в този сегмент с голямообемните 16-цилиндрови двигатели на Cadillac сериите 452 и 60/62. Основан през 1902 г., Cadillac става част от GM само шест години след това. От 50-те години нататък автомобили като Cadillac Eldorado или DeVille съвсем се превръщат в американските Dreamcars. Cadillac може да се похвали с присъствието на Eldorado в продуктовата си гама – най-скъпият сериен автомобил на всички американски автомобилопроизводители. На европейците коли с работен обем на двигателя до 8,2 литра все още им се струват някак прекомерно големи. През 90-те години при тях марката присъства само с Cadillac STS, а след това – от 2005 г. – GM започва моделна офанзива на европейския пазар. Постепенно Cadillac се въвежда във всички класове освен в този на малките автомобили. Емблемата на Cadillac са V-образните хромирани радиаторни решетки с фирменото лого, както и характерните вертикални задни светлини.

Среден клас Cadillac

В средния клас Cadillac отново е застъпен в Европа след 2007 г. с BLS като луксозен седан и BLS като комби с 410 литра багажно отделение. Cadillac BLS е първото комби в историята на Cadillac. За първи път през 2008 г. е представен и Flexpower двигател на биоетанол със 147 кВт (200 к.с.). Освен това може да се избира между два бензинови дигателя с обем от 2 и 2,8 литра и от 120 кВт (175 к.с.) до 188 кВт (255 к.с.), както и два 1,9-литрови турбодизелови двигателя, предлагащи до 132 кВт (180 к.с.). Cadillac BLS се предлага в 4 различни разновидности с 6-степенна ръчна скоростна кутия или с 5-степенна автоматична. Създаден е специално за чуждестранните пазари и най-вече за Европа.

Горен среден клас Cadillac

В горния среден клас Cadillac представя от 2007 г. и в Германия новата версия на седана Cadillac CTS. Предлагат се два 6-цилиндрови двигателя с работен обем от 2,8 литра (155 кВт/211 к.с.) и 3,6 литра (229 кВт/311 к.с.), чиито разход е между 11 литра (263 гр/км CO2) и 12 литра (285 гр/км CO2), а максималната им скорост – до 249 км/ч. От 2009 г. е прибавен и нов 2,9-литров дизел със 184 кВт (250 к.с.). В най-мощната серия на Cadillac – V-серията – от края на 2008 г. има CTS като спортен седан с 8-цилиндров двигател с 410 кВт (550 к.с.) и работен обем от 6,2 литра. Предлагат се модели със задно задвижване и 4х4. Като 4-местно купе Cadillac CTS се предлага от 2008 г. с 6-цилиндров бензинов двигател и 2,9-литров дизелов с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Премиум моделът на Cadillac в горния среден клас е Cadillac STS. Моделът с 8-цилиндров двигател и 239 кВт (325 к.с.) се предлага и 4х4. Със задно задвижване Cadillac STS е на пазара в комбинация с по-малък 6-цилиндров двигател, снабден със 189 кВт (257 к.с.). Топ моделът Cadillac STS-V с компресор разполага с над 350 кВт (476 к.с.).

Горен клас SUV Cadillac

В SUV класа Cadillac предлага модела Escalade от 1999 г. в САЩ, а по-новата му версия – от 2007 г. в Германия. Cadillac Escalade има две разновидности – със задно задвижване или като 4х4, като максималното тегло за теглене е 2,565 кг и е предназначен за максимум 8 пътници. Средният разход на гориво на 8-цилиндровия модел с работен обем 6,2 литра и 301 кВт (409 к.с.) е 16,2 литра (382 гр/км CO2). Cadillac Esclade се предлага от 2008 г. за пръв път и като хибрид във версия с 6 литра работен обем. Особеност на хибридния модел: наред с използването на електрическия двигател, при дълги пътувания системата изключва половината от осемте цилиндъра, за да намали консумацията на гориво. Базиран в техническо отношение на Cadillac Escalade, по същото време в GM се създава Hummer H2.

Cadillac кросоувър и роудстър

Кросоувърът Cadillac SRX е създаден през 2004 г. като по-малък SUV, разположен под Escalade в гамата на марката. SRX се предлага с 6-цилиндров двигател и 3,6 литра работен обем (190 кВт/258 к.с.), както и с по-голям 8-цилиндров с 4,6 литра работен обем (239 кВт/325 к.с.). Консумацията на гориво е между 13 литра (309 гр/км CO2) и 14 литра (331 гр/км CO2). В Европа освен това се предлага и роудстър с твърд покрив с хидравлично задвижване – това е произвежданият от 2004 г. Cadillac XLR-V. Представената през 2009 г. нова версия с 4,4-литров 8-цилиндров двигател с компресор предлага 331 кВт (450 к.с.) и е снабдена с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Максималната скорост е 250 км/ч.