Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
hummer-l.jpg

HUMMER

В началото моделите Hummer били разработвани за американската армия, като производителят AM General ги създавал от 1985 г. Седем години след началото на производството AM General представили първия цивилен Hummer. През 1999 г. General Motors (GM) обезпечили правата върху името и развили програмата в следващия период с моделите Hummer H2 и H3. Идеята на GM: когато престижът на Hummer като всъдеход се съчетаел с комфорта на модерен джип на базата на двигателите на GM, Hummer имал потенциала да стане култов автомобил.

Произходът: Hummer H1

През 1992 г. се появила по улиците цивилна версия на Hummer, произведена от AM General, която представлявала затворен всъдеход и пикап с V8 двигател. Технически бил ориентиран към военния основен модел, а вътрешното пространство – адаптирано към нормалния комфорт на цивилния живот. Въпреки размерите си от 2.19 м широчина, 2.00 м височина и 4.68 м дължина, тежащият 3.6 тона Hummer при цивилната версия бил многофункционален на всякакъв терен. За това се грижило задвижването на всички колела, 72 градусовата способност за катерене, както и широчина на накланяне от 1.81 м. Като задвижване клиентите могли да избират между дизелов двигател със 125 кВт (170 к. с.), турбо дизелов със 147 кВт (200 к. с.) с обем от 6.5 л или бензинов двигател с обем 5.7 л. Бензиновият двигател се предлагал само в средата на 90-те години за кратко време. Хитовият модел на Hummer бил Hummer 1 Alpha с 221 кВт (300 к. с.) и обем от 6.6 л. След въвеждането на втория модел Hummer H2 през 2003 г. превозните средства от първата линия се казвали H1. Производството на H1 било спряно през 2006 г.

Луксозният: Hummer H2

Hummer H2 бил първият разработен джип от GM, който се предлагал под името Hummer през 2003 г. По-нататък е произвеждан от AM General. Каросерията и пропорциите от 2 метра широчина и височина и дължина от 4,82 м трябвало да напомнят на Hummer H1. Луксозният интериор и мощният двигател от GM трябвало да предложат комфорт и представяне на високия клас в моделната линия. Тъй като множество американски купувачи не могли да приемат дизеловия двигател на H1, Hummer H2 притежавал бензинов двигател с обем от 6 л и 236 кВт (321 к. с.). През 2008 г. GM предложили напълно нов дизайн на серията Hummer H2 с един по-голям 6.2 л V8 двигател с шестстепенна автоматична скоростна кутия и 293 кВт (398 к. с.). Максималната скорост на Hummer H2 била 160 км/ч. По-новите модели получили допълнителен трети ред седалки в задната част. От 2005 г. Hummer H2 бил доставян и като камион с отворено пространство за товари.

Малкият Hummer H3

Най-малкият Hummer се появил на пазара в Германия през 2006 г. с модела Hummer H3. В света на Hummer малък означава: широчина от само 1.98 м, височина близо 1.87 м, дължина не повече от 4.80 м и тежест от 2.2 тона. Hummer H3 бил оборудван с петстепенна ръчна скоростна кутия или четиристепенна автоматична такава. Освен двигател с V8 версия и 5.3 л обем имало и Hummer H3 с по-малък 3.7 л двигател с пет цилиндъра. Нивата на оборудване били наречени Adventure, Base и Luxury. Hummer Adventure предлагал добра способност на офроуд с наклон от 60 процента. 2.2-тонният джип ускорявал от 0 до 100 км/ч за 9.7 секунди и достигал максимална скорост от 160 км/ч. Разходът на гориво бил 13.9 л (330 гр/км CO2), с което моделът H3 бил най-икономичният Hummer. Както при Hummer H2 GM предложил H3 също и в пикап версия като Hummer H3T. H3 се произвеждал в заводите на GM в Луизиана и Южна Африка.