Audi S6 Преглед
Виж подробен преглед на автомобила Audi S6 Преглед, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още
За успеха на автомобилните гиганти от Audi може да се говори много. Немската компания продължава да надгражда себе си година след година, модел след модел. Такъв е и случаят с S6 – представен през 1994 г., наследник на прочутия Audi 100, той е по-луксозният и по-бърз вариант на еталона A6. За разлика от своите събратя обаче, S6 се предлага единствено с бензинови двигатели и задвижване на всички колела. При каросерията и тук изборът е сведен до луксозен седан и една идея по-просторно комби. В първото поколение дизайнът не се различава особено от този на А серията. Отвън се забелязват минимални подобрения, а интериорът е идентичен с този на останалите екземпляри от фамилията. Истинската сила на модела, както се предполага, е мощта, криеща се под предния капак. Лакомите, но изключително темпераментни и бързи агрегати (2.2 Turbo (230 к. с.) и атмосферният 4.2-литров осмак (290 к. с.)) умело се справят с всякакви предизвикателства на пътя. При ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди едва ли някой би имал проблем със средния разход на гориво, достигащ над 10 литра при смесено каране. Audi S6 е снабден с ръчна 6-степенна скоростна кутия, както и с автоматична четиристепенна трансмисия като алтернатива. Още стандартното оборудване включва предни и задни вентилирани дискови спирачки, ABS и 16-цолови алуминиеви джанти. През 1997 г. са произведени малко под 1,000 броя от лимитираната версия Plus, при която мощността на осемцилиндровия двигател е увеличена до 362 конски сили.
Историята продължава…
Две години по-късно своя дебют прави втората генерация на Audi S6. Новата визия на изтънченото возило придава свеж, но същевременно благороден вид на каросерията. Много от елементите по купето са заменени с алуминиеви такива, от което следват по-малката маса и по-доброто ускорение. Луксът отвътре си е типичен за представителите на високия клас. Изборът на мотор тук е лимитиран до минимум – единственият вариант е изцяло новия осемцилиндров двигател с обем от 4,200 кубически сантиметра и 340 конски сили, предлагащ се както с ръчна, така и с автоматична “Tiptronic” трансмисия. Тук окачването снижава каросерията с около сантиметър, а маслените амортисьори са подменени с газови за повече стабилност. В RS варианта към атмосферния агрегат е добавена TwinTurbo система, благодарение на която мощността му достига 450 конски сили, а ускорението от 0 до 100 става за 4.6 секунди. И точно както си му е редът – в средата на 2006 г. се появява и третото поколение на Audi S6. Този път под „кожата“ на А6 се е намърдал чудовищният 5.2-литров мотор с “FSI” инициали и умопомрачителна тяга от 435 к. с., достигащ 540 nM въртящ момент и 250 км/ч максимална скорост, чийто разход в града рядко пада под 20 литра. В гамата от екстри присъстват EDL, ASR, биксенонови адаптивни фарове, а след фейслифта от 2010 г. на разположение е и система за следене на трафика в реално време. Премиерата на четвъртата и последна до момента генерация на Audi S6 се състои през 2012 г. 5.2 FSI вече не присъства в луксозния автомобил, а неговото място заема иновативният 4.0 TFSI, предлагащ невиждана до този момент мощ, при това с много по-добра ефективност – комбинираният разход е едва 9.6 литра за пробег от 100 километра.
Цената на лукса
Като се вземе предвид фактът, че Audi S6 е пряк конкурент на коли от категорията на BMW 5-та серия и Mercedes E-Klasse, няма как да се очаква цената му да бъде ниска, било то и за автомобил втора ръка. Въпреки доказаната надеждност, евентуални ремонти не са изключени, а те също са съпроводени от солидни суми, затова и при покупка от вторичния пазар е задължителна обстойната проверка от компетентни лица. В противен случай неправилният избор би довел след себе си значителни финансови последици.
