Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
default-banner-l-01.jpg

BMW 325

BMW 325 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила BMW 325, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато през 1975 година на немския пазар идва създаденото от френския дизайнер Пол Брак BMW от трета серия, за производителя със синьо-бялото лого започва най-успешното производство в история му. Автомобилите в средния клас се продават първоначално само като двуврати лимузини и с двигатели с работен обем от 1,6 до 2,3 литра. BMW 325 се появява в програмата на трета серия едва със серията E30 през 1982 година. То стартира с един мотор със 170 к. с. (125 кВт), който ускорява автомобила до почти 200 км/ч.

BMW 325 създава фурор, когато е представен през 1985 г., три години след първата лимузина, като кабриолет. В действителност BMW 325i е първият отворен модел на производителя от Мюнхен от 1960 година насам. Не на последно място, автомобилните производители дължат на BMW 325 това, че средната класа открива предпочитанието си към отворени автомобили със сгъваем покрив. Срещу доплащане гюрукът на кабриолета BMW 325 се прибира електрически. По избор се предлага освен това и твърд покрив, който обаче се поръчва доста рядко.

Първият автомобил с двойно задвижване в историята на BMW е едно BMW 325

BMW 325 пише история и поради още една причина. BMW 325 се предлага през 80-те години като Touring (модифициран за състезания стандартен автомобил) и лимузина с допълнението BMW 325iX. „Х“-ът при BMW означава двойно предаване, а BMW 325 е първият автомобил, който производителят от Мюнхен пуска на пазара с обозначението „Х“. В серията Е36 от 1990 г. до 2000 г. моделите с двойно предаване временно изчезват от програмата. Едва от 2001 година започват да се произвеждат отново и оттогава са неизменна част от трета серия.

Успехът на спортното ексклузивно издание на BMW 325e

В края на 80-те години BMW 325 е пуснато на пазара в едно ексклузивно издание като BMW 325e. Тези автомобили имат спортно шаси M-Technik, спортен волан и спойлери. От това издание „е“ на BMW 325 BMW произвежда почти толкова автомобили, колкото и от обикновеното BMW 325i. Най-спортният вариант на BMW 325 обаче е реализиран с BMW Z1. Въпреки че двуместният автомобил получава изцяло своя каросерия, шасито произлиза от BMW 325i. Z1 е произведен като една от най-ексклузивните трансформации на BMW 325 между 1989 и 1991 година в почти 8000 бройки при производителя на шасита Baur в Щутгарт, който произвежда също така и базираното на 3-та серия хардтоп кабрио TC с ролбари.

Екологични технологии при BMW 325

В серията модели от 2008 година нататък BMW 325 се предлага като купе и в три версии на лимузина и на комби с шестцилиндрови бензинови двигатели, дизелови мотори и двойно предаване. Най-икономичната версия е BMW 325d със 145 кВт (197 к. с.), което дава разход на дизел от 5,7 литра на 100 км и има въглеродни емисии от 153 г/км. От 2007 година BMW 325 е оборудвано с икономичен старт/стоп автоматик, а дизелите се произвеждат серийно от 2006 г. с филтър за твърди частици.