Употребявани автомобили Audi S6 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Мощен и изтънчен: Audi S6

За успеха на автомобилните гиганти от Audi може да се говори много. Немската компания продължава да надгражда себе си година след година, модел след модел. Такъв е и случаят с S6 – представен през 1994 г., наследник на прочутия Audi 100, той е по-луксозният и по-бърз вариант на еталона A6. За разлика от своите събратя обаче, S6 се предлага единствено с бензинови двигатели и задвижване на всички колела. При каросерията и тук изборът е сведен до луксозен седан и една идея по-просторно комби. В първото поколение дизайнът не се различава особено от този на А серията. Отвън се забелязват минимални подобрения, а интериорът е идентичен с този на останалите екземпляри от фамилията. Истинската сила на модела, както се предполага, е мощта, криеща се под предния капак. Лакомите, но изключително темпераментни и бързи агрегати (2.2 Turbo (230 к. с.) и атмосферният 4.2-литров осмак (290 к. с.)) умело се справят с всякакви предизвикателства на пътя. При ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди едва ли някой би имал проблем със средния разход на гориво, достигащ над 10 литра при смесено каране. Audi S6 е снабден с ръчна 6-степенна скоростна кутия, както и с автоматична четиристепенна трансмисия като алтернатива. Още стандартното оборудване включва предни и задни вентилирани дискови спирачки, ABS и 16-цолови алуминиеви джанти. През 1997 г. са произведени малко под 1,000 броя от лимитираната версия Plus, при която мощността на осемцилиндровия двигател е увеличена до 362 конски сили.

Историята продължава…

Две години по-късно своя дебют прави втората генерация на Audi S6. Новата визия на изтънченото возило придава свеж, но същевременно благороден вид на каросерията. Много от елементите по купето са заменени с алуминиеви такива, от което следват по-малката маса и по-доброто ускорение. Луксът отвътре си е типичен за представителите на високия клас. Изборът на мотор тук е лимитиран до минимум – единственият вариант е изцяло новия осемцилиндров двигател с обем от 4,200 кубически сантиметра и 340 конски сили, предлагащ се както с ръчна, така и с автоматична “Tiptronic” трансмисия. Тук окачването снижава каросерията с около сантиметър, а маслените амортисьори са подменени с газови за повече стабилност. В RS варианта към атмосферния агрегат е добавена TwinTurbo система, благодарение на която мощността му достига 450 конски сили, а ускорението от 0 до 100 става за 4.6 секунди. И точно както си му е редът – в средата на 2006 г. се появява и третото поколение на Audi S6. Този път под „кожата“ на А6 се е намърдал чудовищният 5.2-литров мотор с “FSI” инициали и умопомрачителна тяга от 435 к. с., достигащ 540 nM въртящ момент и 250 км/ч максимална скорост, чийто разход в града рядко пада под 20 литра. В гамата от екстри присъстват EDL, ASR, биксенонови адаптивни фарове, а след фейслифта от 2010 г. на разположение е и система за следене на трафика в реално време. Премиерата на четвъртата и последна до момента генерация на Audi S6 се състои през 2012 г. 5.2 FSI вече не присъства в луксозния автомобил, а неговото място заема иновативният 4.0 TFSI, предлагащ невиждана до този момент мощ, при това с много по-добра ефективност – комбинираният разход е едва 9.6 литра за пробег от 100 километра.

Цената на лукса

Като се вземе предвид фактът, че Audi S6 е пряк конкурент на коли от категорията на BMW 5-та серия и Mercedes E-Klasse, няма как да се очаква цената му да бъде ниска, било то и за автомобил втора ръка. Въпреки доказаната надеждност, евентуални ремонти не са изключени, а те също са съпроводени от солидни суми, затова и при покупка от вторичния пазар е задължителна обстойната проверка от компетентни лица. В противен случай неправилният избор би довел след себе си значителни финансови последици.

Mehr anzeigen