Употребявани автомобили Audi Q7 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Q7 – първият SUV на Audi

Audi Q7 е базиран на модифицирана версия на платформата PL71, използвана от Volkswagen Group, и я споделя с Volkswagen Touareg и Porsche Cayenne. Въпреки че е изненадващо повратлив за размерите си, моделът е предназначен предимно за шофиране върху асфалт, макар да се справя не лошо и офроуд. Първият SUV на Audi е показан през септември 2005-а във Франкфурт, а на пазара излиза през 2006-а. Това е и единственият пътнически модел, серийно производство, който използва V12 TDI дизелов двигател. Nissan Северна Америка опита да забрани употребата на буквата Q, защото Infiniti използва Q в три модела – Q50 и QX50 и QX70, и заведе дело срещу Audi, но то бе прекратено в края на 2006-а, като марките се разбраха Audi да използва Q само за три модела – Q7, Q5 и Q3. Въпреки сериозния брой въздушни възглавници и електроника, Q7 получи само четири звезди от пет възможни при краш тестовете на Euro NCAP. Според Audi проблемът е в резултат на дизайнерска грешка, която е поправена. И официалните резултати от вторичните тестове, направени през март 2009-а, наистина доказват това.

Варианти на Audi Q7

Q7 има и няколко вариации – Q7 хибрид използва двигател от 4.2 FSI с електрически мотор, за да добави 200 Nm въртящ момент, но от него са произведени модели само за тестови цели. Q7 3.0 TDI чист дизел е версия на 3.0 V6 TDI със селективна каталитична редукция, като този двигател е използван за следващото поколение на Q7 в Европа. През 2008-а е представен Audi Q7 V12 TDI – с двигател, базиран на дизеловата технология от състезателната Audi R10 TDI, макар че двигателите нямат нито една обща част. Автомобилът ускорява от 9 до 100 км/ч за 5,5 секунди, а според Audi този модел има най-добър контрол заради ревизираното окачване, гуми и спирачки. През 2009-а Q7 минава през фейслифт, като промените в екстериора включват нови предни и задни фарове, четири допълнителни цвята и леко променен дизайн на предницата и задницата. През 2011-а нов фейслифт добавя LED-фарове, осемстепенна трансмисия, старт/стоп технология за спестяване на гориво и нови трилитрови двигатели. След този фейслифт са и най-заслужаващите си предложения за употребявани автомобили от модела. Второто поколение Q7 е представено през януари 2015-а и веднага започват продажбите на дизеловите и бензиновите версии. Малко по-късно е представен и хибрид Q7 e-tron, който е задвижван от 3.0 TDI V6 дизелов двигател в комбинация с два електрически мотора, които могат да осигурят самостоятелен пробег от 56 километра. Това е първият SUV на Audi, който използва високоскоростна оптична връзка, която свързва всички електронни устройства на борда и помага за използването на новите системи в помощ на водача. Три от тях са дебютни за света – „Асистент за завой“ (следи трафика при ляв завой и при опасност изключва автомобила), „Предупреждение при слизане“ (индикира при приближаващо се возило, включително велосипед преди да се отворят вратите) и „Предсказател за ефикасност“ (използва данните от навигационната система, за да предупреждава за остри завои, приближаващи ограничения в скоростта, светофари и прочие). При краш тестовете на Euro NCAP второто поколение Q7 получи пет звезди от пет възможни.При употребяваните автомобили Dekra дава високи оценки на надеждността на Audi Q7, но предупреждава, че е важно да се провери в какво състояние е спирачната система. Каросерията е изцяло поцинкова, така че корозията се среща изключително рядко.

Електрическото бъдеще на турбото

Всъщност, SUV са толкова важни в последните години, че може да се спори дали Q7 не е по-важен за фирмата от лимузината A8. Наскоро бе обявено и новото дизелово Audi SQ7 и макар че може би моделът не е толкова привлекателен, колкото Range Rover Sport или Porsche Cayenne, със сигурност е по-изискан от втория и по-евтин от първия. А и за представянето си, екстрите, възможността за седем седалки и великолепните технологии за увеличаване на скоростта, цената на Audi SQ7 е доста привлекателна. С този модел идва и бъдещето – той е първият, който използва електрическо задвижване за двата си турбокомпресора.