Употребявани автомобили Audi A8 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Audi А8 – космическият седан

Audi A8 е луксозен седан с четири врати, произвеждан от Audi от 1994-а година насам. Моделът, наследник на Audi V8, се предлага и с предно, и с 4x4 задвижване, както и с къса или дълга колесна база. Първите две поколения използват D платформата на Volkwagen Group, а последното – разновидност на MLB платформата. A8 е първият автомобил масово производство с алуминиево шаси, рекламирано като Audi Space Frame. Спортният модел S8, за разлика от оригинала, е само с къса колесна база и стандартно е оборудван с quattro система. Първото поколение A8 (Typ 4D) е представено през февруари 1994-а. Новата алуминиева платформа Audi Space Frame помага да бъде намалено теглото и да бъде запазена структурната твърдост. Седанът се предлага и с къса, и с дълга колесна база, която добавя 127 милиметра пространство за задните пасажери. През 1997-а в серийното производство влизат и ESP системата и предни и задни странични въздушни възглавници – за първи път в масовото автомобилостроене. Двигателите за моделите с предно задвижване са 2.8-литров V6 и 3.7-литров V8. Quattro-то разчита на 4.2-литров V8. До 2002-а следват няколко фейслифта, които добавят нови цветове, променена решетка, уголемяване на предните фарове и нов двигател – W12, компактен 6.0-литров агрегат, който събира два VR6 двигателя в едно. От Typ 4D са произведени 105,092 автомобила, от които само 750 са с W12. През 1996-а е и представянето на S8 4.2 quattro. Окачването е с 20 милиметра по-ниско, двигателят е по-мощен, а част от екстрите в А8 тук са стандартни. При употребяваните автомобили Audi A8 няма забележки по двигателите, а и цената на лимузините пада бързо, така че на вторичния пазар със сигурност има добри оферти.

Лукс и още лукс

Второто поколение (Typ 4Е) се появи на бял свят през 2002-а. Моделът е по-дълъг от предишното поколение, като дава възможност в кабината да пътува и пети възрастен пасажер. Иновациите са много – световна премиера на Multi Media Interface (MMI) и на адаптивните предни фарове, както и първото Audi със софтуер за разпознаване на шофьора и шестстепенна автоматична трансмисия (Tiptronic). През 2005-а се появяват и нови двигатели – 3.2-литров FSI, който заменя стандартния 3.0-литров V6, както и нова версия на луксозния W12. Компактният му размер позволява на Audi да направи 12-цилиндров седан с 4x4. Промяна има в решетката – тя вече е от една част, която е по-широко трапецовидна. Адаптивното окачване позволява максимален клиърънс до 145 милиметра и го сваля до 95 милиметра в магистрален режим, който се включва автоматично при скорост от над 120 км/ч. През 2007-а моделът минава през нов фейслифт – адаптивен контрол на скоростта, преден радар и система за сигурност страничен асистент. Интериорът пък става мечта. Спортният вариант S8 5.2 FSI quattro е представен през 2005-а, с 5.2-литров изцяло алуминиев V10. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се постига за 5.1 секунди. При употребяваните автомобили от това поколение пробегът не влияе почти по никакъв начин (качеството на изработка е перфектно), но разходите за поддръжка и ремонт са високи. А и понякога има известни проблеми с електрониката. Третото поколение (Typ 4H) идва през 2009-а със серия подобрения: изцяло LED фарове, подобрен MMI, великолепно озвучаване, 3D компютърни карти, нощен инфрачервен обозначител на пешеходци и система за избягване на сблъсъци, която автономно може да спре автомобила. През 2012-а се появява хибрид – A8 hybrid – с електрически мотор с мощност 40 kW, който може да даде самостоятелен пробег от три километра при скорост от 60 км/ч. През същата година излиза и спортният модел – S8 4.0 TFSI quattro, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди. Той е задвижван от 4.0-литров TFSI битурбо V8 със система за деактивация на цилиндри, така че може да бъде използван като V4 за икономия на гориво. Последният фейслифт е през 2014-а, като дизайнът е пипнат съвсем леко, но за сметка на това асистиращите системи влизат в друго измерение и увеличат максимално сигурността и на пасажерите, и на пешеходците. Наличен е и нов дизелов V6 двигател.