Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
toyota-corolla-l-01.jpg

Toyota Corolla

Toyota Corolla Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Toyota Corolla, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато през 1966-а Toyota пуска на пазара Corolla, едва ли някой е предполагал, че това име ще се превърне в легендата, която е в момента. През 1974-а Corolla вече е най-продаваният автомобил в света. През 1997-а Corolla е най-продаваното име в света, като изпреварва Volkswagen Beetle. А през юли 2013-а, вече с 11 поколения зад гърба си, марката минава котата от 40 милиона продадени автомобила. Ранните модели са предимно със задно задвижване, докато по-новите са с предно. От 2006-а година насам хечбек моделът носи името Toyota Auris, като преди това Toyota използва Corolla на повечето международни пазари. Първото поколение E10 е представено на пазара през октомври 1966-а. Първоначалната идея е двигателят да е под 1000 кубически сантиметра (защото данъците са по-ниски), но в процеса на дизайна е променен на 1077 кубически сантиметра, за да е по-мощен от Datsun 1000. Има и два варианта на трансмисия – четиристепенна ръчна и двустепенна автоматична. Оттук нататък Toyota Corolla има ново поколение на всеки четири години, като горе-долу на всеки две има и фейслифт на предишния модел. Четвъртото поколение – Е70, което излиза през 1979-а, е първото със сериозна промяна – по-ръбест дизайн, по-елементарна решетка, предни и задни фарове.

Порасналата Corolla

Седмото поколение – Е100, което се появява през 1991-а, също има сериозна промяна в дизайна. Corolla става по-голяма, по-тежка, по-закръглена и по-аеродинамична. С по-широката си колесна база (2465 мм) моделът влиза в компактния клас, окупиран преди това от Corona и Camry. Моделът затвърждава репутацията на Corolla за надеждност и икономичност. През 1995-а моделът оглавява класацията на ADAC за надеждност в семейния клас за употребявани автомобили на възраст между четири и шест години с 5,3 потвърдени случая на проблеми на 1000 автомобила за четиригодишните коли и 10,1 случая на проблеми за шестгодишните. За сравнение – при Volkswagen Golf цифрите са 12,0 на 1000 автомобила за четиригодишните и 21,8 за шестгодишните. Осмото поколение (E110) е първото, в което автомобили извън Япония получават новия 1ZZ-FE двигател. Той е първи за Toyota с алуминиев блок и алуминиеви цилиндри, което прави модела по-лек от E100. Освен това от Toyota решават, че различните стилове ще повишат продажбите на различните пазари и така Северна Америка, Европа и Австралия получават различни версии. 11-тото поколение Corolla (E160) започва да се продава в Япония от май 2012-а, като седанът се казва Corolla Axio, а комбито – Corolla Fielder. Международните пазари обаче получават E170 година по-късно, като Е170 е осезаемо по-голям и по-различен от Е160 и като екстериор, и като интериор. Много от промените са взети от концептуалния модел Furia, но разликите с предишното поколение са предимно козметични. Това е и завръщането на Corolla в Германия след отсъствие от седем години. Що се отнася до употребяваните автомобили, оценките на DEKRA не показват нищо неприятно – леко износване на дисковете на спирачките и известни проблеми с електрониката на фаровете, които обаче се оправят бързо в сервиза. А от конкуренцията единствено VW Golf VI има по-добри показатели. Но пък надеждността си има своята цена и употребяваните автомобили не се намират много евтино. Сравнението с конкуренцията невинаги е в полза на Corolla – в нея има доста пространство, седалките са по-високо разположени, което улеснява влизането и излизането, задните седалки се свалят, а багажникът е с достатъчно голям капак. Пък и разходите за поддръжка и сервизно обслужване са доста ниски. Докато при Mazda 3 шофирането е по-спортно, дизайнът – и отвътре, и отвън – по привлекателен, но разходът на гориво е по-висок. А и возенето е по-твърдо. Също така, в новите модели на Honda и Hyundai има по-добър контрол върху шофирането, а интериорът изглежда повече в унисон с цялостния дизайн. И сякаш доставят повече удоволствие при каране. От друга страна, Corolla подобри оборудването за безопасност, което до 2004-а не беше с висок приоритет. Но пък продължават да отсъстват активните технологии за безопасност, които бързо се превръщат в норма за този тип автомобили.