Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
tesla-model-x-l-01.jpg

Tesla Model X

Tesla Model X Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Tesla Model X, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

През 2006 г. калифорнийският конструктор Tesla демонстрира като своя концепция двуместен автомобил от британско си производство с неоспорими технически компоненти и шаси със задвижванe с електрически двигател, а до голяма степен електрическите превозни средства с висока степен на ежедневна употреба се реализират точно в този период от време. Но повечето производители на автомобили се колебаят, дали всъщност да последват произлезлият от интернет пространството дебютант с рисков капитал в автомобилното конструиране по отношение на техниката, която залага само на електрическото задвижване. Tesla преживява все пак след първия си успех на конструирания двуместен автомобил и спадове. В резултат на това започват да се отлагат производствени срокове, дори при представената през 2012 г. лимузина от производствената серия на Model S Tesla не успява да спази времевия срок. Две години преди това при движението на нюйоркската фондова борса NASDAQ бързоразвиващата се компания успява да се изкачи до позицията на утвърдил се производител в автомобилния бранш. Скритите причини: на базата на своята концепция за движещи се електрически превозни средства без вредни емисии на предприятието със седалище в Силиконовата долина се отдава да изгради производство на големи серии и стъпка по стъпка да разработи малко моделно семейство. А електрическите двигатели на Tesla достигат почти до обхвата на типичния двигател с вътрешно горене на малък автомобил и така до голяма степен да са повече от един обикновен модел в съответната ниша. Калифорнийците не класифицират твърдо своите малки автомобили. При предлаганата 7-местна спортна лимузина калифорнийците работят върху своята трета разработка, която трябва да разшири програмата с кросоувър с името Model X. Силно въздействащ детайл: Model X е конструиран като модел с пет врати, като задните се отварят вертикално нагоре.

Относно дизайна Tesla се ориентира за Model X спрямо вановете и спортните джипове

С разработването на Model X производителят иска да реализира концепция, която обединява в едно елементи от големите лимузини, купетата и спортните джипове (SUV). Стойностите на ускоряване на кросоувъра могат да си съперничат даже с превозни средства от класа на спортните автомобили. При моделите от сегмента на Model X инженерите пренасят при серийното производство на превозните средства и междувременно рядко експлоатираната конструкция на вратите. На задните седалки пътниците успяват да се настанят през отварящите се към покрива врати, които се повдигат вертикално като крила. Предните врати на електрическото превозно средство са конструирани, от друга страна, по типичния начин. Model X е по този начин единственото превозно средство на пазара, произвеждано с такова съчетание на вратите. Тази уникална характеристика допринася оптически за невероятно възприятие, същевременно с това предлага и практическа употреба, която се оказва сполучлива в ежедневието чрез ограничаване на необходимостта от място при отваряне на вратите, а достъпът към задните места на Model X е улеснен.

Tesla произвежда Model X в серийно производство със седем места

С дължина от почти пет метра и ширина от цели два метра електрическите превозни средства на Tesla от серията Model X се ориентират към големите спортни джипове. Благодарение на дългата почти три метра колесна база на разположение на кросоувъра, подобно на спортните джипове и големите лимузини, има достатъчно място, за да може в задното отделение да бъде подслонена трета седалка с две отделни единични места. По този начин Model X може да слезе от поточната линия, оборудван още в производството като 7-местен автомобил. Чрез вертикално отварящите се врати се разкрива широк вход на височината на главата за пътниците към задните места. Достъпът към седалките от третия ред е улеснен допълнително с монтираните върху шини седалки на втория ред, които, плъзгайки се напред, могат да освободят достъп до третия ред седалки. Благодарение на това Model X се налага и като семейно превозно средство, което предлага съответните предимства на голямото и гъвкаво пространство на вановете.

Model X показва и лицето на марката Tesla с въвеждането на линии, подобни на тези на купето

Ако пространствената концепция при Model X е директно пренесена от големите лимузини и спортните джипове, то създателите се ориентират при моделирането на каросерията на Tesla по-скоро към конструкцията на купетата. Своето елегантно излъчване високият цели 1,62 метра електрическият автомобил дължи на подобната като на моделите с две врати дълга падаща линия на покрива, чрез която отчетливо се различава от традиционното конструиране на вановете и подчертава спортната претенция на моделите Tesla. При оформянето на предницата Model X показва познатото лице на марката на производителя още от въвеждането на лимузината Model S. Кросоувърът на калифорнийците получава типичната форма на каросерията с овален завършек, подобно на оптиката на класическата решетка, която е заключена при Model X с непрекъсната по дължина подложка от изкуствен материал с хромирана рамка. Тъй като електрическите двигатели на Tesla са монтирани на осите и под предния капак не работи задвижващ агрегат, отпада необходимостта от традиционната отворена радиаторна решетка. Предимство на този метод на конструиране: празното пространство под предния капак е на разположение като допълнително багажно отделение. Задният изглед се характеризира при Model X с тясна заострена конструкция с голям отварящ се капак и дифузер, който Tesla монтира като динамичен завършек на своя кросоувър.

Два електрически двигателя се грижат за задвижването на Tesla Model X

И със своите мощности при шофиране Model X трябва да затвърди спортния си имидж. Както при своите спортни лимузини, производителят залага и при задвижването на кросоувъра на два електрически двигателя, които са монтирани на предната и задната ос и разпределят силата върху четирите колела. Благодарение на тази концепция Model X се превръща в превозно средство, което постоянно се задвижва на четири колела и което носи със себе си съответните преимущества при боравене върху хлъзгави повърхности. С директната чувствителност на електрическите двигатели могат да се реализират времена на ускорение, които принципно би могло да бъдат постигнати от превозни средства със значително по-мощни двигатели с вътрешно горене: при ускорението от място от 0 до 100 километра производителят установява при тестването стойности под петте секунди.

Tesla предлага Model X с две различни мощности на двигателите

Tesla монтира при базисния модел на Model X батерия 60 kWh, която е вградена под формата на литиево-йонни акумулиращи клетки, слепени на пода на кросоувъра. Представителният вариант на електрическото превозно средство калифорнийско производство е с увеличена на 85 kWh изходна мощност. По този начин Model X би трябвало да реализира обсег от над 400 километра при експлоатация без емисии. При станциите на Tesla за бързо зареждане акумулаторите могат за 20 минути отново да се заредят с до 50 процента. Процесът на зареждане може да продължи и по-дълго, ако моделът бъде включен да се зарежда с енергия към традиционния домакински контакт.