Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
tesla-model-s-l-01.jpg

Tesla Model S

Tesla Model S Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Tesla Model S, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Докато в началото големите автомобилни производители разработват електрическите превозни средства и автомобили с хибридна техника като модели с рекламна цел в тази пазарна ниша с оглед на спада на средните разходни стойности на собствените си модели, то от своето основаване през 2003-а калифорнийската стартираща компания Tesla преследва една несъмнено амбициозна цел: американският дебютант от Силиконовата долина оповестява в немалка степен края на двигателите с вътрешно горене в автомобилното конструиране. Инженерите на Tesla искат да се концертират изцяло върху разработването на енергоспестяващи щадящи околната среда и работещи с електрически задвижвания автомобили. След само пет години конструктивна работа през 2008-а американците показват на пазара Tesla Roadster – техният първи E-модел. Своята първа цялостна разработка калифорнийците презентират през лятото на 2012-а с лимузина с пет врати, която бива причислена към горния клас и се появява през 2013-а на европейските пазари с името Tesla S. Опционалното задвижване на четири колела е на разположение от началото на 2015-а за предлаганата с три степени на мощност Tesla лимузина. Особени характеристики на действащия S модел без вредни емисии: спортната лимузина е снабдена с две допълнителни седалки и може да се преустрои в семеен автомобил със 7 места и също така може да бъде зареден безплатно с ток в пунктовете за бързо зареждане, собственост на Tesla.

При модел S електрическите двигатели на Tesla се грижат времето на увеличаването на скоростта да е като при спортен модел

Производителят предлага ексклузивната оферта на гратис зареждане на пунктовете само за двата си върхови модела на производствената серия, които влизат в търговската верига като модели S 85 и P 85. Функциониращият вариант с батерия 85 kWh (година на производство 2015-а) предоставя мощност до 350 kW (476 PS), докато Tesla S 85 и снабденият с по-малка батерия базисен модел S 60 имат на разположение максимално 285 kW (387 конски сили). С потенциала си за мощност от различните E агрегати лимузините от горния клас достигат върхова скорост между 190 и 210 километра в час. Тези стойности сякаш изостават от дадените за сравнение на други модели лимузини с обичайните двигатели с вътрешно горене. Но що се отнася до съотношението при ускоряване, Е моторите на модел S пряко доказват, че не изостават, притежавайки своя собствена спортна претенция, зад конкуренцията с бензиново и дизелово задвижване: според оборудването си моделът Tesla S изминава разстоянието от 0 до 100 км/ч от 4,4 до 6,2 секунди.

Обсег и време за зареждане на модел S електрическо превозно средство на Tesla

За максимален обсег на моделите 85-ци Tesla подава, в зависимост от вида на разстоянието и личния стил на шофиране, стойност от приблизително 500 километра. По малкият пакет батерии 60 kWh на модел S може да спестят енергия за максимално 375 километра. Електрическото превозно средство може да се зарежда през нощта в обичайните домакински и общодостъпни контакти, както и по пътя в пунктове за бързо зареждане. В съоръженията, собственост на Tesla, са достатъчни 20 минути, за да се зареди отново батерията за пътуването на 50 процента. За да се използва пълният капацитет на акумулатора S, моделът трябва да остане свързан към ток повече от час. За да се ускори по-нататък процесът на зареждане, моделът S е оборудван с двойно зарядно устройство, чрез което се вдига капацитетът на зареждане от 11 kW на 22 kW и с това времето за зареждане може да се раздвои.

Задвижване на всички колела и техника автопилот за модел S на Tesla, година на производство 2015-а

През 2015-а производителят преценява още един път от техническа гледна точка производствените серии ма лимузината модел S. Като опция вече е да се получи за всички варианти на мощност задвижване на четири колела. Затова Tesla полага усилия да монтира в серийното производство на задната ос към вградения Е двигател втори електрически агрегат на предната ос. Допълнителни технически параметри са налице също така и при разширената на по-късен етап помощна система в автопилот, която би трябвало самостоятелно да поеме с помощта на ултразвукови сензори различни задания като помощ при паркирането или да предупреждение за злополуки. С това Tesla иска да подготви своя S модел през втората конструктивна фаза за автоматично управление на превозни средства в системата за управление на трафика. Обслужването на функциите на таблото става при електрическото превозно средство на Tesla чрез тъч скрийн с големина 17 цола.

Класически дизайн на спортна лимузина за модел S на Tesla

Иновативната техника за задвижване, интелигентният мениджмънт на превозното средство, подготвената за бъдещето система на таблото – с тази стратегия калифорнийският производител иска да се наложи в много области като пионер в автомобилното конструиране на бъдещето. При дизайнът на своя модел S проектантите на Tesla залагат по-скоро на актуалния всеобщ модерен вкус и вдъхновеното от италианските традиции конструиране на каросерията. Моделът S се движи по пътя със стила на класически елегантната лимузина, която показва типичните признаци на този конструктивен модел от предната броня до калниците. Дизайнерите конструират за S модела даже и предна част, при която оптически на хромираната рамка се имитират отвори за охлаждане, въпреки че такива въобще не са налице при задвижване с помощта на електрически мотор. Силуетът на модел S е белязан от дълга падаща линия на покрива, която придава на електрическия автомобил спортното излъчване на купе. Динамичното излъчване на лимузината на Tesla се затвърждава и от високо вдигащите се вертикални врати с голяма остъклена повърхност и компактно затварящата се задна врата с интегрирана броня.

Лимузините Tesla на S конструктивна серия може да се преустроят в седмици (със 7 места)

И спрямо измеренията моделът S на Tesla се нарежда традиционно в сегмента на горния клас. С дължина от почти под 5 метра, колесна база от почти 3 метра и ширина от 1,96 метра, лимузините достигат до типичните за класата измерения, които създават във вътрешната част щедри пространствени отношения за 5 човека. Но тъй като спортно конструираният модел S на Tesla трябва да обедини и още един плюс за ежедневните нужди, американците разширяват спектърa на приложение на лимузината и я в превръщат, в случай на необходимост, в седемместна. Могат да се използват пригодени за две деца допълнителни седалки на леснодостъпно място в багажника, които се свалят от задната врата и при прибирането бързо се скриват отново в тази част.

При Tesla модел S могат се използват 1000 литра обем за съхранение

А че S моделът се налага като седемместна семейна кола, спортната лимузина трябва да благодари на разположението на енергийното съхранение, необходимо за електрическото задвижване, което инженерите на Tesla са инсталирали спестявайки място напречно на пода на превозното средство. Конструкторите са събрали общо 8000 йонно-литиеви клетки в модел S. По този начин в задната част на електрическото превозно средство са на разположение почти 750 литра багажен обем. И тъй като E двигателите се изработват върху осите, даже и под капака на автомобила остава използваемо пространство, което може да поеме допълнително 150 литра обем.