Търсене на употребявани автомобили MINI в AutoScout24

}
MINI

Mini: симпатични употребявани автомобили, издигнати в култ

Малки, симпатични и издигнати в култ: моделите на Mini са толкова британски, колкото кралицата и надбягванията с коне, а в същото време богатата на традиции марка има многобройни фенове по целия свят. За тях да караш Mini е въпрос на отношение към света – за повечето от тях не въпреки, а именно поради малките размери на Mini. Формите и пропорциите при Mini са в такава степен характерни, че и използваните, и новите автомобили се разпознават от пръв поглед – като член на семейството. От повече от 20 години култовите автомобили с големи кръгли очи принадлежат към групата BMW, което при по-новите модели е довело до повече удоволствие при шофирането и по-солидна изработка. Добри стойности на разход и директно управление винаги са били отличителни за Mini – при ниското му тегло всяко натискане на педала на газта може много бързо да ускори мъника.

Мания по Mini: три варианта на Mini под етиката „Използвани“

Mini 3. Generation von vornMini 3. Generation Innenansicht

Който кара Mini, се кълне в следното: мъникът е доста голям. И моделното семейство на Mini в годините след повторното му въвеждане на пазара е достигнало до значителна големина. Естествено, всички те имат едно и също ДНК: типичната за картингите пъргавина, съчетана с комфорта и изработката на луксозна лимузина. Нищо чудно, че моделните серии на New Mini са толкова търсени като използвани автомобили. Така е – малкият лайфстайл бързак е любимецът на всички. Елегантният дизайн, добрата подвижност и по-ниските цени спрямо новите автомобили говорят в полза на използван автомобил Mini. Освен това по-новите модели се доказват като по-малко податливи на дефекти отпреди. Все пак е осигурено и разнообразие: Mini се предлага например и като версия с голяма мощност John Cooper Works, SUV с допълнителна дължина или като чистокръвен спортен автомобил. Представяме три разновидности на Mini, които (почти) гарантират максимално удоволствие.

Mini Countryman von vorn

Mini Countryman: че едно Mini може да достави удоволствие не само на асфалт, но и в полето, ни показва Mini Countryman. Моделът с 5 врати по желание може да бъде и 4х4. Произвежда се от 2010 г., което прави това Mini лесно за намиране и като употребяван автомобил. Направо феноменално е пространството на багажника на този джип Mini, достигащо от 350 до 450 литра, а при сгъване на облегалката на задната седалка може да бъде разширено до 1,170 литра. Никое Mini не предлага повече пространство. Уловката: с дължина от 4,1 метра мъникът почти може да се сравнява с Golf. Типичните големи кръгли очи също липсват. Вместо това издължените фарове и по-тежката предница излъчват значително повече агресивност. Снабден с двигател до 190 к.с., Mini Countryman неслучайно напомня за зъл булдог.

Mini Cabrio von der Seite

Mini Cabrio: когато второто поколение на Mini Cabrio е представено през 2009 г., едно приспособление предизвиква подсмихване. Така нареченият „Always Open Timer“ (за когото и от BMW не могат да измислят подходящ превод) се намира точно до оборотомера и показва времето, прекарано в движение с отворен покрив. Във всеки случай кабриото на Mini предлага на купувачите на използвани автомобили и някои наистина смислени функции: облегалката на задната седалка е разделена и при нужда може да се сгъне, също така отворът между багажния и пътническия отсек е наистина голям – винаги ще има достатъчно място за сака за голф. Освен това покривът може да се отвори по време на движение при скорост до 30 км/ч, а при второто поколение дъгите за защита от преобръщане се изстрелват от каросерията едва при предстояща опасност.

Mini Roadster von vorn

Mini Roadster: ако имаше автомобил само за лятото, то това би бил Mini Roadster. Двуместният автомобил се появява на пазара за първи път през 2011 г., а от 2016 г. Roadster на Mini за първи път може да се закупи и като употребяван. Засега BMW спира производството му с преминаването към третото поколение. Това е жалко, тъй като Mini Roadster дава, несравнимо с друг модел, безкомпромисно удоволствие от шофирането. Това си личи по много детайли: по-мощните двигатели предоставят между 184 и 211 к.с., има спортно шаси, при над 80 км/ч автоматично се отваря заден спойлер, който прави Roadster по-стабилен на пътя. В този модел обаче няма електронно управление на покрива. Ако слънцето пече, шофьорът просто го сваля бързо сам.

От Mini до MINI: култовата класика и нейните симпатични последователи

Mini Classic von vorn

За кой автомобил може да се каже, че е непосредственият резултат от световна политическа криза? Mini, или по-точно класическото Mini, което се произвежда в 7 поколения между 1959 г. и 2000 г. Импулсът за създаването му дава Суецката криза 3 години преди официалния старт на производството. Великобритания е заплашена от възможен недостиг при снабдяването с петрол и Алек Исигонис, главен инженер на Britisch Motor Company (BMC), получава задачата да конструира пестелив малолитражен автомобил. Исигонис прави големия удар с мъника: Mini става първият британски малолитражен автомобил и съвсем сам слага началото на този автомобилен клас. Дължината от около 3 метра се използва максимално, тъй като 4-цилиндровият двигател е вграден напречно отпред, а задвижването – директно под него. Колелата са поставени възможно най-отвън на каросерията, така че кабината на едно употребявано Mini от първото поколение е учудващо голяма.

Тъй като BMC произлиза от сливането на Austin Motor Company и Morris Motor Company, първото поколение на Mini се предлага и като Austin Seven/Se7en, респективно – Morris Mini Minor. Две години по късно, през 1961 г., вече съществуват редица варианти – от ван до комби. Джон Купър, конструктор на спортни автомобили и близък приятел на Алек Исигонис, проектирал наред с Mini Cooper спортен вариант на Mini, който като употребяван автомобил в днешни дни достига до много високи цени. BMC уцелва духа на онези години с малкото Mini – автомобилите Mini се продават като топъл хляб. Дори кралицата е възхитена при първото му представяне. В цяла Европа се създават около 30 завода, тъй като капацитетът в спокойния Оксфорд, седалището на BMC, не достига, а вносните мита в Европа все още са много високи.

До 1972 г. вече са продадени над 3 милиона броя Mini. Автомобилът Mini Classic от онези години, класическото Mini, и до днес е търсен като използван автомобил – преди всичко поради това, че техническите дефицити на първото поколение са отстранени с новия продуктов цикъл от 1967 г. Но колкото и да са успешни малките автомобили, концернът-майка попада от една криза в друга. Първоначално BMC преминава в British Leyland Motor Corporation, обединение на множество британски автомобилопроизводители. Национализирането пропада и концернът бива продаден на различни инвеститори. Mini първо преминава към MG Rover Group, които през 90-те за първи път допълват продуктовата гама на Mini с кабрио модел. През 1994 г. Rover се поема от BMW и немският производител на автомобили скоро инициира развиването на нова генерация Mini.

Vier Generationen Mini bis BMW

През 2000 г. BMW се отделя от Rover, но не и от марката Mini. Техническото усъвършенстване вече се контролира от Мюнхен, но същинското производство все още се осъществява във Великобритания. За тази цел в днешни дни се използва старият завод на Morris в Коули, Оксфорд – тъкмо онзи завод, от който произлизат редица модели на класическото Mini, които се продават на пазара за употребявани автомобили. Те спадат към най-обичаните от британците коли – вероятно около 5,4 милиона са били произведени за 41-годишния период до спирането на производството в началото на новия век. От 2001 г. Mini One – официално пазарно название: MINI – заменя в семейството на BMW автомобила Mini Classic на BMC. По отношение на външния си вид прилича на своя предшественик, но без да го копира: каросерията следва класическия дизайн със собствени акценти, вътрешното оборудване също е модерно, но съвсем типично британско. Да се намери употребявано Mini не е трудно: малките автомобили са хит – както сега, така и преди.

Типично Mini: и трите поколения употребявани автомобили предлагат максимално удоволствие от шофирането

Генерация Период на произвеждане Видове каросерия Двигатели Серийни модели Специални модели
Първо поколение 2001 г. до 2006 г. Седан комби, кабрио Бензин: 90 до 218 к.с./дизел: 75 до 88 к.с. One/One D/Cooper/Cooper S Seven/Park Lane/Checkmate, спортен вариант GP-Kit, Sidewalk (само Cabrio)
Второ поколение 2006 г. до 2014 г. Комби лимузина, комби, купе, кабрио, Roadster Бензин: 75 до 211 к.с./дизел: 90 до 143 к.с. One/One D/Cooper/Cooper D/Cooper S/Cooper SD/John Cooper Works Clubman, Clubman Hampton, Countryman, Paceman, E, E Race, Inspired by Goodwood
Трето поколение от 2014 г. Хечбек, комби, кабрио, купе, Roader (последните два само до 2015 г.) Бензин: 75 до 231 к.с./дизел: 95 до 170 к.с. One First/One/Cooper/Cooper S/John Cooper Works/One D/Cooper D/Cooper SD Clubman, Countryman, Park Lane, Metropolitan