Преминете към основното съдържание
Mercedes-Benz SLS

Предшественикът на Mercedes-Benz SLS е писал история

Когато американският вносител на Mercedes-Benz предложил в началото на 50-те години на производителя от Щутгарт да разработи спортна кола за северноамериканските клиенти, немците видели в това възможност за намиране на нови пазарни сегменти. Техническото ноу-хау за това вече съществувало и произхождало от моторните спортове: през 1952 г. аеродинамичният футуристичен спортен модел Mercedes-Benz 300 SL победил в Льо Ман. Две години по-късно била представена уличната версия на Mercedes-Benz 300 SL.

Mercedes-Benz SLS бил вдъхновен от двукрилите или трикрилите врати

Гвоздеят на купетата: благодарение на новата, особено стабилна и едновременно лека рамкова конструкция инженерите трябвало да прикрепят вратите на спортното купе върху средата на покрива. От този вид Mercedes 300 SL били изработени едва 1 000 екземпляра, с което той влязъл в автомобилната история. През 2010 г. легендарният модел изживял преработка като спортна кола и излязъл на пазара под наименованието Mercedes-Benz SLS.

AMG развили Mercedes-Benz SLS

При разработката на Mercedes-Benz SLS инженерите от тунинг компанията AMG били отговорни за преобразуването на серийните модели на Mercedes. Вратите на предшествениците от 50-те години били компромисно решение, обвързано с дизайна, така съзнателно инженерите на Mercedes-Benz SLS се придържали към ефекта на затварящите се отгоре врати. Дори в детайлите се намират прилики: както при историческия модел вратите на Mercedes-Benz SLS се отваряли нагоре с лекота благодарение на пружини.

Mercedes-Benz SLS имал визията на една супер спортна кола

Освен това имал още общи белези при конструкцията: една решетъчна рамка гарантирала стабилност, както и малко тегло, а употребата на алуминий и каросерията се грижили за това Mercedes-Benz SLS да не тежи повече от 1,6 тона. И не на последно място, благодарение на леката конструкция Mercedes-Benz SLS могъл да изпълнява функциите си на супер спортна кола.

Двигател с 571 к. с. Mercedes-Benz SLS

Дъщерната компания на Daimler – AMG – разработила за Mercedes-Benz SLS високопроизводителен V8 двигател, който бил монтиран като преден средноразположен двигател. По този начин се постигнало разпределение на тежестта и се подобрила стабилността при шофиране. Двигателят с обем от 6, 2 л позволил на купето мощност до 420 кВт (571 к. с.). Максималните обороти били равни на 650 нютон метра. Mercedes-Benz SLS показал своята мощност: за да достигне сто километра, двуместният автомобил се нуждаел от 3,8 секунди, а за дванадесет секунди ускорявал до 200 км/ч.

Mercedes-Benz SLS постигнал върховно достижение от 300 км/ч

Също и при максималната скорост Mercedes-Benz SLS показал качества на супер спортна кола: за разлика от обикновените пътни автомобили, скоростта на Mercedes-Benz SLS била ограничена електронно до 317 км/ч. Комбинираният разход на гориво на V8 двигателя позволил на производителя стойности от 13,2 литра (314 г/км CO2).