Търсене на употребявани автомобили Mercedes-Benz AMG GT в AutoScout24

Mercedes-Benz AMG GT

През 2005 г. с GT Mercedes-AMG показали своята втора самостоятелна конструкция

Малко на брой са производителите, можещи да си позволят лукса да се конкурират при състезания в различни сегменти, както и да поддържат отдел, свързан с двигателите, който да развива двигатели и модели. Дълго време изглеждаше, че концернът Daimler се е отказал от скъпия ангажимент, въпреки че неговата марка Mercedes-Benz през 30-те години за първи път спечелила легендарна репутация при моторните спортове. Това не било възможно през 50-те години и така присъствието на Mercedes на международни състезания приключило отново през 1955 г. Затова че от 1990 г. Daimler постепенно се върнали към сътрудничеството с установени състезателни отбори и от 2010 г. със свой собствен отбор, производителят от Щутгарт трябва да благодари, не на последно място, на обичащите спорта основатели на тунинг компанията AMG. С AMG двигателите оборудваният Mercedes започвал старта през 60-те години при състезателните обиколки и скоро тунинг компанията се погрижила да могат да се закупуват серийно модели от Mercedes-Benz като спортни версии с AMG оборудване. След придобиването на концерна Daimler създал с Mercedes-AMG собствено подразделение, което се грижило за спортните модели за състезанията на марката. Но освен това: с купето и роудстера от серията SLS през 2010 г. AMG представили за първи път една супер спортна кола със собствена конструкция извън серийната програма на Mercedes-Benz, при което през 2015 г. последвало спортното купе GT.

С GT Mercedes-AMG установили традицията на Gran Turismo

Със своите V12 двигатели и максимална мощност от 600 к. с. преработените серийни модели от AMG при различните моделни линии от висок клас на Mercedes-Benz се откроявали. Спортните елементи като спойлери и задно крило се грижили при купетата и роудстерите от SL-класа да се отличават оптически от своите еквиваленти от по-големите серии. В това отношение конструкторите на AMG трябвало да пуснат нещо грандиозно за тяхното собствено моделно развитие, тъй като тяхната програма трябвало да се възприема като истинска алтернатива на спортните версии на Mercedes. Как могло да се постигне това показали инженерите на AMG при SLS при отварящите се нагоре врати, които напомняли на легендарния Mercedes 300 SL от 50-те години. В знак на почит към историческото купе несъмнено било успешно започването на собствено моделно развитие. Въпреки това GT трябвало да се ориентира през 2015 г. като мощност, потребление и дизайн към купетата на Mercedes. Поради тази причина AMG се отказали от разработката на супер спортен автомобил и продължили традицията на Gran Turismo, който обединявал характеристиките на спортния автомобил с комфорта на автомобил за пътуване. Това описва едновременно профила на AMG и Mercedes. И тази стратегия трябвало да бъде следвана при дизайна на GT.

За GT от Mercedes-AMG реализирали един класически Gran Turismo дизайн

При формите на Mercedes Gran Turismo се разпознавали още белезите на предшественика от линията SLS. Разработчиците от AMG се спрели на една линия, която намирала своето вдъхновение при класическите италиански GT спортни автомобили. Предната част на купето показвала разширена решетка, вентилационни отвори и контури на страничните фарове. Големите шахти се погрижили за това двигателят да има достатъчно въздух. Над шофьорската кабина се издигал покрив, който падал назад като линия. Хармонични извивки, смъкнато задно стъкло и вградени LED светлини определяли начина, по който автомобилът изглеждал отзад. Своят спортен характер GT показвал от перспективата предимно на контрастната задна броня, в чийто край се намирали два правоъгълни отвора зад декоративните накрайници на изпускателната система. Не е за изпускане и задното крило на Mercedes GT, което се включва автоматично при високи скорости, за да се погрижи за нужното налягане в задната част и да запази купето стабилно.

GT купетата били по-компактни от предшествениците от AMG-Mercedes

Относно обработката GT трябвало да се ориентира към предимствата на класическия модел Gran Turismo. Така инженерите на AMG направили основите на произведения само като купе наследник на AMG доста по-компактни. Така междуосието било с пет сантиметра по-малко (до 2,63 м) и каросерията на GT била с десет сантиметра по-малка – 4,54 м. По този начин имало повече пространство за главите на водача и пътниците, тъй като Mercedes увеличил покрива на двуместния автомобил на почти 1,29 м. Благодарение на тази конструкция, както и на предно средно разположения двигател, AMG могъл да донесе разпределение на тежестта в съотношение 47:53 между предния и задния мост и така се оптимизирала стабилността. Освен това AMG разполагал с няколко специални пакета, с които се подобрявали сцеплението, динамиката и спирачният път.

Особености на AMG за Mercedes GT купе

Така производителят предложил за своите GT купета заключване на диференциала на задната ос, което се погрижило при по-острите завои да има по-добро сцепление. Освен това AMG спортно окачване е достъпно за новите коли, чиито настройки са напаснати за използване на GT на пистата. Система на амортисьорите, която се регулира, керамични спирачки и спортно окачване – това могли да поръчат клиентите.

Mercedes-AMG предложил с GT S високопроизводителен вариант

Докато AMG избрали за първата си самостоятелна разработка на SLS двигател с обем 6,3 л и осем цилиндъра, инженерите развили за GT двигател с по-малка производителност. Новият V8 двигател имал обем от четири литра и бил по-малко мощен от голяма машина. За сравнение: който се е оглеждал на пазара за употребявани коли за един от редките SLS, е намерил стойности от 420 кВт (571 к. с.), докато Mercedes GT в основната си версия могъл да предложи едва до 340 кВт (462 к. с.). Въпреки това двигателните инженери на AMG били подготвили алтернатива: GT S останал като модел в програмата, чийто V8 двигател бил проектиран за 375 кВт (510 к. с.). Така GT S достигал максимална скорост от 310 км/ч. Нормалният GT достигал малко повече 300 км/ч.