Търсене на употребявани автомобили Alpina в AutoScout24

Alpina

Името Alpina е станало синоним за спортните модели на BMW

Персонализирани малки автомобили за млади хора, ванове за семейства, спортни двуместни затворени или отворени модели или напълно нови конструкции като купе джиповете – модулният принцип позволява на мащабни производители като BMW непрекъснато да разширяват гамата си от модели. Но това многообразие в програмата е също така и едно ново явление при BMW. Още през 60-те години икономическият успех на баварския производител зависел предимно от една-единствена серия, която станала известна като „новия клас“ и с която производителят от Мюнхен успял да преодолее кризата от предходните години. Същевременно „новият клас“ и последващата серия 02 маркирали началото на спортните модели на BMW, чието развитие през 60-те години било продиктувано основно от фирмата Alpina. Първоначално Alpina се появили като тунер, което било от помощ на серийните автомобили със собствено произведени технически компоненти като карбуратор, осигуряващ повече мощност. Същевременно се грижили за успеха на автомобилите при международни състезания, така че скоро Alpina се превърнала в синоним на спортните модели на BMW.

Моделите на Alpina са най-мощните версии в една от сериите на BMW

Дори когато по-късно BMW възобновили със своите М модели едни по-мощни версии в спортния отдел на програмата си, Alpina останали партньор на баварския автомобилен концерн. Ето някои характеристики: откакто от 1983 г. Alpina е регистрирана от Немския автомобилен орган за превозни средства като производител на коли, модифицираните автомобили BMW на марката се считат за самостоятелни модели. И действително се различават на външен вид в много детайли от BMW-тата, излизащи от заводите, най-вече при двигателната техника за масово производство. Alpina реализирали своите промени при моделите на различните серии на BMW и представили най-мощните версии, чиято ефективност от гледна точка на М версиите на BMW се увеличила многократно.

Общ преглед на моделната серия на малкия автомобилен производител Alpina

При своята политика на моделите Alpina следвала актуалното развитие, което определяло програмата на BMW. В центъра на вниманието били моделите, представени в края на 70-те години, лимузините Alpina B6 и B7 от 3-та и 5-а серия на BMW, чиито наследници в последните години станали Alpina B3 и B5. Но също така 6-ата купе версия на производителя от Мюнхен имала версия, която излязла като B7 турбо купе, а по-късно била заменена от Alpina B12, базирана на купето от 8-а серия на BMW. През 80-те години Alpina представили с B10 за първи път 5-то поколение версия с битурбо двигател, който като своя предшественик B7 принадлежал към една от най-бързите серийни лимузини в света. Наред с лимузините от Alpina произлезли и комбита на базата на туринг модели на BMW, както и кабриолети и джипове.

Спортните модели в малките серии от Alpina са антики на пазара за употребявани коли

През 1999 г. реализирали модела D10 също като битурбо, с което Alpina разширили програмата си модели от пета серия с една нова дизелова версия. На базата на модели от BMW серията Z8 с роудстера V8 Alpina предложили за първи път отворен двуместен автомобил. През 1995 г. водеща на пазара била Alpina B7, която била подобрена версия на 7-ата серия на BMW. В следващите години от заводите в Бухлое произлезли подобрени версии на BMW X3, както и на 4-ата серия на BMW. Въпреки че от Alpina разширили програмата си, те останали производители на автомобили в малки серии. През 2014 г. компанията доставила само около 1,700 нови коли Alpina-BMW. Това също е оказало влияние на пазара за употребявани автомобили. Там властвали основно спортните версии от по-ранните години, когато Alpina реализирали по-малко продажби и били откровени антики.

Alpina моделите, изградени на базата 3-та серия на BMW

С В6 през 1978 г. започнала традицията на моделите на Alpina на базата на 3-та серия на BMW, които производителят от Бухлое реализирал като лимузини с две или четири врати, както и под наименованието Alpina C2 като купе версия. От 1987 г. Alpina ориентирали имената на моделите си към наименованията на сериите на BMW и предложили на пазара своите спортни модели от средния клас само като Alpina B3. С преобразуването се появили и 3 нови версии. Едно шестцилиндрово комби B3 със задвижване на всички колела със 150 кВт (204 к. с.), както и спортна версия на кабриолетите от 3-та серия. От 1993 г. до 1999 г. при изработената следваща генерация автомобили Alpina имали завидни постижения с модела B3. Тунинговчиците успявали да извлекат 195 кВт (260 к. с.) от шестцилиндровите двигатели на BMW, които били повишени до 3.2-литрови. При третото поколение B3, излязло на пазара през 2002 г., S вариантът подел ролята на мощен автомобил в 3-та серия от програмата на Alpina, достигащ до 300 к. с. Благодарение на битурбо двигателите през 2010 г. Alpina успяла да повиши мощността на B3 S до 400 к. с. и така да постави рекорд в средния клас коли. Същевременно по отношение на техниката доставяли битурбо дизелов модел от серията, известен като Alpina D3, изработван в две версии на каросерията.

Alpina модели на базата на BMW 5-а серия

В горния среден клас традиционно показателите на Alpina стоят още по-високо. От B7 и B10 битурбо целта била да се доставят лимузини и комбита, които да поставят световни рекорди при серийните автомобили. С юбилея на компанията през 2015 г. бил представен B5 в специален модел 50. С капацитет от 441 кВт (600 к. с.) лимузините и туринг версиите с V8 двигател поставили рекорд в рамките на компанията. Програмата от 5-а серия била допълнена с дизелова версия, която първоначално била обозначена като D10, а в следващите години моделът излязъл с името Alpina D5. Заедно с лимузините и туринг комбитата били на разположение два варианта на каросерията.

Купета, кабриолети и джипове от Alpina

След представянето на Alpina C2, която била базирана на 3-та серия на BMW, спортните купета от среден клас с две врати принадлежали в различни поколения към програмата на Alpina. С извършеното през 2013 г. обособяване в собствена серия BMW моделът с две врати и мощен двигател на Alpina бил известен под наименованието B4. В допълнение като при 4-та серия на се предлагал втори вариант на каросерията – B4 кабрио, който принадлежал към редките отворени автомобили на доставчика. И двете версии имали съответствие с дизелов двигател, известен като Alpina D4. Купе програмата била разширена с модела B6, който се базирал на гран купетата на 6-а серия на BMW. През 2013 г. компанията била представена в класа на джиповете и с модела XD3 като за първи път предложили джип с мощност от 257 кВт (350 к. с.).