Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
alfa-romeo-4c-l-01.jpg

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Alfa Romeo 4C, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Нови от:
Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Първоначално бил представен като концептуален автомобил през март 2011 г. на Женевския автомобилен салон и до този момент не бил напълно завършен: Alfa Romeo 4C , произведен от дъщерното дружество на Fiat Alfa Romeo. Въвеждането на пазара трябвало да почака. За първи път прототипът на 4C бил видян в Торино, докато най-накрая през март 2013 г. серийната версия с някои нововъведения била представена на Женевския автомобилен салон. Обозначението „4C“ е част от традицията на Alfa Romeo, както и при моделите Alfa Romeo 6C и 8C: буквата С произхожда от „Cilindri“ – италианската дума за цилиндър, а цифрата отпред показва броя на вградения двигател – при Alfa Romeo 4C става въпрос за четирицилиндров двигател.

Горепосоченият четирицилиндров бензинов двигател произлиза от модела Alfa Romeo Giulietta и притежава около 1,8 литра обем при 16 клапана. Специално за 4C двигателят бил подсилен с 4 кВт (5,5 к. с.) и общо притежавал 177 кВт (241 к. с.) , а чрез употребата на алуминий за главите на цилиндрите и блока на двигателя теглото било смъкнато с 12 килограма. Към настоящия момент моделът е наличен само с тази моторизация. Монтирането се осъществява като средно разположен двигател. При максимални обороти от 350 нютон метра Alfa Romeo 4C ускорявал за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч и могъл да достигне до 258 км/ч. При тази забележителна мощност показателите на потреблението са относително ниски (6,8 литра за 100 км) и изпускане на вредни емисии (157 г CO2 за км).

Това носи като техника със себе си 4C

Задвижването на задните колела на 4C се осъществява благодарение на шестстепенни предавки с два съединителя (DSG) , чиито скорости могли да бъдат избирани чрез превключване на предавките на кормилото. Окачването на предните колела се осъществявало чрез двойна независима ос. Шасито било изработено от пластмасови въглеродни влакна и тежало само 65 кг. Заедно с по-лекия двигател Alfa Romeo тежал не повече от 1020 кг, което било идеално за един спортен автомобил.

Alfa Romeo 4C: сериен срещу концептуален модел

Производителят на спортни коли вложил при монтажа на 4C ръчен труд с почерка на Maserati в Модена. При проучването от дизайнерската къща „Centro Stile Alfa Romeo“ поставили нормални фарове, при серийните модели са преработени най-вече екстравагантните продукти. При конструкцията на фаровете двете големи заоблени светлини са преработени на къси светлини и мигачи, за дългите светлини или тези за мъгла се грижели повече малки кръгли светлини.