Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
alfa-romeo-166-l-01.jpg

Alfa Romeo 166

Alfa Romeo 166 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Alfa Romeo 166, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Alfa Romeo 166 е луксозен седан, произвеждан от италианската фирма между 1998-а и 2007-а. Дизайнът е дело на Centro Stile Alfa Romeo под ръководството на Валтер да Силва. Той комбинира комфорта със спортно усещане и отлична динамика – нещо, което е рядкост в класа на консервативните машини, доминиран от скучно изглеждащи германски предложения. За съжаление на Alfa Romeo обаче, автомобилът не се продава особено добре и от него са произведени под 100 000 бройки. Въпреки това цената на вторичния пазар не е висока, защото принципно големите италиански машини не могат да се похвалят с висока стойност при употребяваните автомобили.

166 е наследникът на Alfa Romeo 164 и макар че самата четворка е с необичаен дизайн, стилът на 166 води до сериозно повдигане на вежди. Автомобилите се познават веднага по заострения нос и падащите фарове, но другите елементи са в корпоративния облик на компанията, представен с по-малката 156. Първоначално бензиновите двигатели са 2.0-литров Twin Spark (152 конски сили), 2.5-литров V6 (187 конски сили), 3.0-литров V6 (223 конски сили) и 2.0-литров турбо V6 (202 конски сили). Дизеловите предложение са от прекрасно рафинирания 2.4-литров комън рейл L5 с мощност от 134, 138 или 148 конски сили. TS моделът използва петстепенна ръчна трансмисия, докато 2.5- и 3.0-литровите модели имат опция за автоматична скоростна кутия. Останалите двигатели са с шестстепенна ръчна трансмисия. Освен със стила и разнообразието от двигатели автомобилът може да се похвали и с отличен контрол при шофиране. От друга страна обаче, пространството на задните седалки е ограничено и е далеч по-подходящо за деца, а не за възрастни. Багажникът също не може да се похвали с кой знае колко сериозен обем. При употребяваните автомобили трябва да се проверят внимателно как работят автоматичните трансмисии, които са едно от слабите места на 166-цата. Проблеми има и с електрическите системи, като най-честите дефекти са по прозорците и климатика, а в това отношение резервните части са скъпи, а някои се намират и доста трудно.

Нов, по-сдържан стил

През есента на 2003-а е време за сериозен фейслифт. Подобрени са шасито и интериорът, добавени са нови двигатели и освен това е променен сериозно екстериорния дизайн. Новата предница прилича на наскоро променената 156-а, а падащите фарове са пратени в миналото. Добавени са електронни системи, които подобряват окачването, а при двигателите също има раздвижвания – 2.0-литровият турбо отпада, 2.5-литровият става с мощност 185 конски сили, а е представен и нов, 3.2-литров V6 (237 конски сили). Той, както и 2.0-литровият TS, вече са с шестстепенната ръчна трансмисия, докато 3.0-литровият се предлага само с автоматична трансмисия. При дизеловите агрегати L5 вече е второ поколение комън рейл и има водеща за класа си мощност от 173 конски сили. Дори и след промените обаче Alfa Romeo не може да спори с качеството на BMW или Audi, но пък по отношение на спортното си сърце 166 няма конкуренция. Моделите, произведени между май и септември 2004-а, бяха прибрани в сервизите заради проблем с изтичане на гориво, така че това е нещо, което задължително трябва да се провери в историята на автомобила.