Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.
alfa-romeo-159-l-01.jpg

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159 Преглед

Виж подробен преглед на автомобила Alfa Romeo 159, включително подробности за най-важните характеристики, технологията на двигателя, оборудването и други полезни данни за този модел. Прочетете още

Употребявани от:
*Най-ниска цена в AutoScout24 през изминалия месец

Когато става въпрос за Alfa Romeo, първата асоциация винаги е със стилния и завладяващ външен вид. Е, в добавка на това 159 е по-сигурен и по-комфортен от предишния модел – по-красивата алтернатива на тройките на BMW. С италиански чар и елегантност, добро ниво на оборудване и подобрени двигатели. Alfa Romeo 159 се произвежда между 2004-а и 2011-а година. През 2006-а наследникът на 156 стана трети в класацията за автомобил на годината в Европа, изпреварен от Renault Clio и Volkswagen Passat. Развитието обаче е белязано от серия проблеми, като основната причина е, че се случва в средата на обединението между Fiat и General Motors. Първоначално 159 трябва да използва Epsilon платформата на GM, но после минава на GM/Fiat Premium платформа (тя е по-рафинирана и по-скъпа, но и предназначена за по-луксозни автомобили). Което пък води до ненужното високо тегло на 159 – проблем, споделян и с Alfa Romeo Brera, и с кабриолета Spider. 159 е налична в две разновидности – купе и комби, който е доста по-практичен. Двигателите са само два вида – един бензинов и един дизелов, и двата с турбокомпресор. И двата са подобрени в сравнение с предшественика, но усещането не е като да са супер динамични. Задвижването е предно и макар че автомобилът се държи стабилно по завоите, не е толкова добре балансиран, колкото конкуренцията от BMW и Mercedes. А и германските машини предлагат повече вътрешно пространство и по-приятно усещане при шофиране. Екстериорът обаче е фантастичен – пропорциите са изключителни, а и е трудно да не бъдеш прелъстен от тройните предни фарове, хромираните дръжки и елегантната предница. Отзад обаче нещата не седят чак толкова добре – багажникът събира едва 405 литра (1235 при комбито), а видимостта за шофьора е сериозно намалена. Комфортът за пътниците също не е на висота – пространството е ограничено. От 159 са произведени около 240,000 бройки, което означава и скромен пазар при употребяваните автомобили. Все пак за препоръчване са моделите между 2008-а и 2010-а година, заради по-ниско тегло и по-скромен разход на гориво.

Промените през годините

През седемте години на производство 159 минава през доста промени – комбито е представено през 2006-а, като през същата година се появява автоматична скоростна кутия за 2.4 JTDM. През 2007-а излиза 4x4 дизелов модел, а година по-късно са най-сериозните подобрения. Промени в интериора, таблото, инструментите и материалите, както и включването на алуминиеви компоненти водят до намаляване на теглото с 45 килограма. 3.2-литровият V6 модел вече се предлага и в конфигурация с предно задвижване, като максималната му скорост е 250 км/ч. Година по-късно Alfa Romeo представя нов бензинов двигател – TBi – с турбокомпресор с мощност от 197 конски сили. През 2010-а са премахнати всички бензинови агрегати без 1750 TBi, а година по-късно 159 вече се задвижва само от дизелови двигатели. Тоест на пазара на употребявани автомобили тези с бензинов двигател са до 2010-а година. Сигурността е на високо ниво – седем въздушни възглавници, серия от електронни джаджи, които контролират буксуването и хлъзгането, намаляват спирачния път и прочие. Логично – пет звезди от NCAP. Надеждността обаче не е на толкова високо ниво – при ранните модели има различни механични проблеми и някои от тях бяха прибирани обратно в сервизите. Според експертите от Dekra при употребяваните автомобили Alfa Romeo 159 честотата на повредите е около средната за класа, което е сериозно подобрение спрямо 156.

Спектър на утехата

Най-известното появяване на Alfa Romeo 159 на големия екран е в началните сцени на „Спектър на утехата“ – 22-ят филм за Джеймс Бонд. Две черни 3.2 JTS V6 TI участват в преследването на Aston Martin-а на тайния агент около езерото Гарда в Италия. Черни 159-и се появяват и в сцена с преследване от „Джони Инглиш се завръща“ като директна препратка към „Спектър на утехата“.