Употребявани автомобили Toyota Supra за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Toyota Supra – класиката!

От самото начало на производството си през 1978 г. до края на 2002 г., когато моделът е спрян, Toyota Supra остава един от най-популярните автомобили на японската компания Toyota. Представено за първи път като модификация на добре познатата “Celica”, спортното купе се разделя с другия модел и започва да се предлага като самостоятелна кола осем години след излизането си на пазара. Основната разлика между двата автомобила първоначално са били по-големите габарити на Supra, 6-цилиндровият агрегат и електронната инжекция, която за първи път в историята се поставя в Toyota. Излъчването често е сравнявано с това на американска „мускулеста” кола, а поведението на пътя се припокрива напълно със състезателния външен вид. Първата генерация е снабдена с 2 бензинови двигателя – двулитров със 123 конски сили и 2,500-кубиковия със 110 коня, ръчна 5-степенна скоростна или автоматична 4-степенна скоростна кутия, 4 дискови спирачки и други топ екстри за онова време. Няколко години по-късно излиза второто поколение Toyota Supra с леки изменения по купето и нов 2.8-литров агрегат със 145, а по-късно и със 160 конски сили. Тези две модификации са донякъде забравени и е изключително трудно да се намерят на пазара за коли втора ръка, но си струва да отбележим откъде е тръгнал почти легендарният автомобил. Откриването на екземпляр от 1986 г. насам обаче става по-лесна задача. Това е и годината, в която излиза третото поколение и първият самостоятелен модел, разграничен от “Celica”. Купето е обновено и „надуто” до 3,000 кубика, и 230 конски сили, като е наличен и турбиниран вариант. Когато пазарът буквално се задръства с японски „спортисти” през 1993 г., е обявена и следващата подред Supra IV. Това не е поредната генерация, а съвсем различен автомобил, но със запазената идея – задно задвижване, 2 врати, 4 места, този път с присъствието на 320 к.с. при трилитровия битурбо двигател, с добавени тракшън контрол, 6-степенна ръчна скоростна кутия, 17” алуминиеви джанти и спортно окачване. Линиите по екстериора вече се преливат плавно и от малкото остри ръбове няма и спомен.

Първи впечатления

Гледайки я отстрани, няма как да сбъркате какъв автомобил е Toyota Supra и откъде идва. Купето си е обичайното спортно, а по детайлите е изписано с невидимо мастило „Произведено в Япония”. Интериорът не прави кой знае какво впечатление на фона на днешните супер коли, но в никакъв случай не е като издялан с брадва и със сигурност ще издържи дълги години. Не липсват комфорт и пространство, а за такъв тип купе вози дори приятно. Спортното окачване държи гумите здраво на земята, а стабилността е на лице и при „състезателни изпълнения” от всякакво естество. Toyota Supra ускорява без да се усетиш, като при трилитровия битурбо двигател развива умопомрачителните 250 км/ч и достига скорост от 100 км за едва 5.1 секунди. Това е и най-добрият вариант, що се отнася до динамиката, но трябва да се има предвид, че поддръжката излиза доста солено, а достъпни части не се намират много лесно. Като управление автомобилът е много удобен и маневрен, което го прави идеален избор за големия град и тесните улички. Хронични болежки по колата не са известни. Само при първите генерации се споменава за пукнати блокове, но известни причини за това няма, а и както споменахме по-рано, е почти невъзможно намирането на автомобил от това време.

Как да изберем правилната Supra

Ако сте се спрели на Toyota Supra, значи определено търсите кола със спортно сърце. Да, тя е доказана марка, макар да не е най-практичният избор за цяло семейство, определено е много добър вариант за шофьори-ентусиасти, търсещи тръпката на пътя. Японците са всеизвестни с качественото си производство и тук това не прави изключение. Проблемът е, че не се намират много употребявани екземпляри, но колкото и да са малко, е почти 100% сигурно, че са в много добро състояние, поради здравината и надеждността на изработката.