Употребявани автомобили Toyota Land Cruiser за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

Безсмъртната икона Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser е 4x4 автомобил, най-дълго произвежданият в историята на японската компания. Първите машини (90 на брой) се появяват още през 1951-а като версия на Jeep. Впечатляващата проходимост, надеждността и дългият живот на Land Cruiser водят до огромна популярност на модела и съответно до висока цена дори и на вторичния пазар. Първоначално автомобилът е изцяло офроуд и е по поръчка на японската армия. Регулярната продукция започва през 1953-а, а година по-късно се появява и името Land Cruiser, измислено от Ханджи Умехара. Две години по-късно дизайнът е сменен, за да има по-цивилен вид. 1960-а е превратна година – появява се класиката J40. Двувратният ръбат SUV завладява пазара и ума на хората, а интересът дори и днес е толкова голям, че Toyota все още продължава да предлага резервни части. Наследникът е J70 – той се появява през 1984-а, като целта е да запази сериозните работни офроуд способности и издръжливост на предшественика си. Само нещо бронирано и въоръжено може да е по-полезно от него в напечени ситуации.

Време за комфорт

Първият по-комфортно ориентиран Land Cruiser (J50) е произведен през 1967-а. Според Toyota, FJ55G и FJ55V са първите истински комбита в серията. FJ55 е с четири врати и използва двигателите от FJ40. Колесната база на този модел, известен и като Лоса, е по-дълга. През януари 1975-а 3.9-литровият F двигател е заменен от нов модел – 4.2-литровият 2F, но необичайно за Toyota, името на модела не се променя. J60 се появява през 1980-а и в него се събират между пет и осем човека. Тук офроуд възможностите са леко ограничени заради странните ъгли на подход. Но пък целта е печелене на точки в появилия се наскоро SUV пазар. Съответно интериорът е подобрен, а има и екстри като климатик. Двигателите 2F са непроменени, но са добавени още два вида: шестцилиндров 4.0-литров 2H и четирицилиндров 3.4-литров дизел 3B. Година по-късно е представена версия с по-висок покрив, а продажбите на Land Cruiser минават кота един милион. През 1985-а е добавен още един двигател – директният турбо дизел инжекцион 12H-T, а по-късно бензиновият агрегат е подобрен до 4.0-литров 3F-E EFI.

Надеждност и здравина

1990-а е годината на представянето на следващото поколение – J80. Вече всички модели за Европа са с постоянно 4x4 задвижване, а са налични и нови дизелови двигатели. През октомври 1992-а е време за фейслифт – колесната база е удължена, спирачките са уголемени, представен е и нов бензинов двигател – 4.5-литровият 1FZ-FE. Три години по-късно вече са налични въздушни възглавници за шофьора и пътника до него, както и ABS. Моделите след 1995-а се познават и по това, че името Toyota на предната решетка е сменено с модерната емблема на компанията. Що се отнася до употребяваните автомобили, това е може би най-надеждният и здрав модел на Land Cruiser. J100 е следващото поколение, появило се през 1998-а. То има две версии – 100 и 105, които доста си приличат, но под капака има съществени разлики. 105 взима шасито и двигателите на предишното поколение, като този модел се продава само в Русия, Африка, Австралия и Южна Америка. Тук е пробвана и система за окачване, комбинираща активен контрол на височината (AHC) и TEMS (електронен контрол на амортисьорите). През 2002-а е представена и първата активна автоматична система за нощно виждане, както и система срещу преобръщане. 100 моделите са с леко по-широко шаси, независимо предно окачване (което намалява офроуд възможностите) и два нови двигателя. Макар че Land Cruiser принципно може да се похвали с висока надеждност, специално това поколение страда от проблеми с предното окачване и диференциала, които са решени след 2000-та година. Тоест при употребяваните автомобили трябва да се търсят такива след промените. J200 е последното поколение – то излезе на пазара през 2007-а и споделя платформата и дизайна на Lexus LX 570. Предното окачване е по-тежко и по-добре защитено. Освен това колоните на покрива са с нов дизайн за по-добра защита при евентуално преобръщане. J200 обаче е и обект на критики заради скучния екстериор, който е твърде модерен и се отдалечава от традициите на Land Cruiser. Освен козметичните промени има и доста по-сериозни ъпгрейди: бутон за запалване, 4-зонен климатик, 10 въздушни възглавници, CRAWL система за офроуд круиз контрол, асистент за спускания и кинетично-динамична система на окачване. Има и нов двигател – V8 туин турбо дизел, а автоматичната трансмисия става стандартна. През 2013-а Toyota добави всички избираеми допълнителни системи и луксозни опции като стандартни, а през август 2015-а бе време за последния засега фейслифт. Той включва освежена предница, решетка и фарове, а трансмисията стана осемстепенна автоматична.