Употребявани автомобили Peugeot 406 за продажба в AutoScout24

Намери своето мечтано превозно средство

Оферти за вашето търсене

Оферти за вашето търсене

"

Peugeot 406 – комфорт, пространство и икономичност

Peugeot 406 е голям семеен автомобил, произвеждан от френската компания между 1995 г. и 2004 г. Той се предлага като седан, комби и купе със сериозен избор от бензинови и дизелови двигатели. 406 използва същата платформа като Citroën Xantia, макар и без сложната хидропневматична система на окачване. 406 остана на второ място в класацията за автомобил на годината в Европа през 1999 г., като изостана с 15 точки от Fiat Bravo/Brava.
Стилът на 406 е сериозно повлиян от предшественика 405, макар че това го прави неособено отличим на пътя. Но пък е лесно забележим по отношение на комфорта на возене, размера и удобството на седалките и пространството за пасажерите. Първоначално наличните двигатели са 1.8- (89 и 110 конски сили) и 2.0-литрови бензинови (134 и 137 конски сили) и 1.9-литров турбо дизел (89 конски сили), като по-късно са добавени 2.0-литров бензинов с турбокомпресор (145 конски сили), 3.0-литров бензинов V6 (190 и 208 конски сили) и 2.1-литров турбо дизел (108 конски сили). Дизеловите версии са изключително популярни, като 406 се превръща в един от най-продаваните дизелови автомобили в Европа. При това въпреки ниските оценки на краш-тестовете на Euro NCAP – само две звезди (едната е по милост) от пет възможни. При употребяваните автомобили най-честите проблеми са тези в горивната помпа и ключалките, както и шумовете в каросерията. Също така 1.8-литровите двигатели не се справят особено добре по отношение на динамиката заради тежестта на автомобила. Опциите за трансмията са две – петстепенна ръчна и четиристепенна автоматична.

Красивото 406 Coupe

Купето с две врати е по дизайн на Pininfarina, като италианското студио го и произвежда. Стилистът е Лоренцо Рамчиоти, който прави и Ferrari 456 и 550 Maranello. Изборът при двигателите е 2.0-литров бензинов редови четирицилиндров или 3.0-литров V6, а от 2001 г. и 2.2-литров HDi дизел. За по-късните модели (след фейслифта от 1999 г.) се предлага и 2.2-литров бензинов двигател. Тогава е сменено и таблото, а материалите във вътрешността стават по-луксозни. Общо от този вариант са направени 107,633 бройки. И всяка една от тях е по-добрата алтернатива на Ford Mondeo или Opel Vectra. Като според някои дори е достойна конкуренция на BMW 3-та серия.

Повече сигурност и икономичност

През 1999 г. е време за фейслифт. Peugeot работи сериозно по сигурността, здравината и контрола при висока скорост, като при краш-тестовете на Euro NCAP 406 вече има три звезди. Освен това е наличен подобрен HDi двигател с повече мощност и по-нисък разход на гориво. По интериора и екстериора също има подобрения – повече хром, нова решетка и по-ясни предни фарове. Задните пък получават червено оцветяване и лента в цвета на каросерията между тях. Вътрешно е повишено нивото на пластмасите, а някои модели получават и електрически прибиращи се огледала и автоматични чистачки. 406 разполага с доста сериозно пространство в кабината и багажника, особено в комби версията. Фейслифът реши някои от проблемите на началните модели, но все още има дефекти по скоростната кутия, съединителя и спирачната система – тоест при употребяваните автомобили трябва да им се обърне сериозно внимание. Освен това между 2000 г. и 2003 г. има 11 официални прибирания на различни модели 406 по сервизите заради серия от проблеми – по двигателите, по ремъците, по коланите и въздушните възглавници, заради проблеми по серво управлението. Тоест трябва внимателно да се провери историята на автомобила. Но пък издръжливостта е сериозно тествана, тъй като в някои страни от Европа 406 се използват като таксита. Има модели с вече над 700,000 километра пробег, които продължават да вършат отлично своята работа.

Световният рекорд на 406

През 2002 г. Peugeot 406 HDi постави нов рекорд за най-дълъг пробег с едно зареждане на резервоара. Автомобилът пътува в Австралия между Мелбърн и Рокхамптън и изминава общо 2,348 километра."