Търсене на употребявани мотоциклети BMW S 1000 RR в AutoScout24

BMW S 1000 RR

BMW S1000RR – НЕМСКИЯТ ПИСТОВ ЗВЯР

BMW S1000RR e спортен мотоциклет, направен от германската компания за Супербайк шампионата през 2009 г. Естествено, е мощен и бърз. Двигателят е 999-кубиков редови четирицилиндров с ограничение от 14 200 оборота в минута. Машината е считана за най-добре екипираната в класа си и е истински звяр по шосетата. И по онова време бе суперзвезда. А и как ли да е иначе – притежава максимална скорост от 303 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди. Статутът на моторен супергерой бе подпомогнат и от виралната реклама на BMW. Тя се казваше „Най-старият трик в света“ и показваше как S1000RR може да изтегли покривка от маса за 20 души без да събори нито една чаша. През есента на 2010 г. „Ловци на митове“ дори ѝ посвети епизод, в който опита да повтори трика. Заключението, макар и с не толкова мощен мотоциклет, бе, че трикът е невъзможен. Но, както всички знаем, лоша реклама няма.

Адска спортна машина

S1000RR отново задава стария въпрос – не е ли твърде много скорост от 300 км/ч на шосето. Ясно е, че за тези, които са стигнали до спортния звяр на BMW, въпросът е безсмислен. За тях, между другото, въпросът е дали си заслужава да се рискува по шосетата из България, които са далеч от това качество, което трябва да имат, за да минеш по тях с 300 км/ч. За останалите красотата на скоростта ще остане недостижима. Красотата на този мотоциклет всъщност е точно в огромната му мощ и скорост. Мощ, която обаче не скача хаотично, тя идва по приятно предвидим начин. При това в съчетание с лекота на управление. Факт е, че има разлика при сухи и влажни условия, но това няма как да се избегне. Друг плюс е, че макар и да е отлична спортна машина, S1000RR може да се използва и за преходи на по-дълги дистанции. Без това да е твърде изморително или натоварващо (стига, разбира се, скоростта да е в разумни граници). Седалката е комфортна, крайниците са в удобни позиции, а ръкохватките са достатъчно близо. Това не е мотоциклет, който е предвиден да се използва всеки ден. Но пък, ако го правите, ще сте с една усмивка пред всички останали.

Двигателят

Както може да се очаква от BMW, този двигател е произведение на изкуството. Редови четирицилиндров и още от самото начало – украшение. 196 конски сили при 14 000 оборота в минута според конструкторите. Шестстепенна трансмисия, с опционален тракшън контрол. В сравнение с мотора за Супербайк сериите двигателят има по-високо отношение на компресията. Но разлика има и по самия мотоциклет – състезателният тежи с 40 кг по-малко. Разбира се, тези цифри няма как да доведат до нисък разход на гориво – 6,1100 км. Капацитетът на резервоара е 17,5 литра, така че ще спирате често.

Сигурност

При скорост от 300 км/ч всяка грешка може да е фатална. Затова и от BMW са се постарали максимално. Дисковите спирачки и на предното, и на задното колело са истинско изкуство. Макар че на задното има само един диск, което е малко учудващо за спортен мотоциклет. Но пък в Мюнхен би трябвало да си разбират от работата. Има и ABS, който може да се изключва по желание.

Качество и надеждност

С този мотоциклет ще трябва да търсите проблеми с лупа, за да се оплачете. Говорим за германски инженерен продукт, подкрепен с верига от отлични сервизи. Освен това дори се разглобява и сглобява лесно, когато се нуждае от по-сериозна баня.

Различните модели S1000RR

От излизането на пазара до 2012 г. няма промени. След това е сменена предницата и някои от страничните панели. И което е също толкова важно – дроселите, защото при предишния модел има лек проблем с тях. Ауспухът също е променен, а има и изменения по конструкцията, които олекотяват машината. Шасито също минава през фейслифт – предното окачване е вдигнато с 4 мм, а задното – свалено с 5 мм. През 2013 г. се появява нов вид – HP4, който е по-пистово ориентиран. Той е със специална система, която прави промени по окачването на всеки 11 милисекунди. Година по-късно ABS вече е стандарт, но по-сериозен фейслифт идва през 2015 г. Мотоциклетът е олекотен с 4 кг и е с шест коня по-мощен. Освен това е сменена системата за отделяне на изгорелите газове.

BMW S1000RR – малко в повече

Ако не сте състезател, BMW S1000RR е леко изхвърляне. Просто защото това е спортен мотор и е обидно да се перчите с него из града. Honda CBR 1000RR например пак е спортен мотоциклет, но става за употреба и транспорт из градските улици. S1000RR е направен за магистрала или писта. Освен това не се държи добре и стабилно по време на мокро време, така че се нуждаете от пустиня, за да го използвате достатъчно често. А тук все още не е така.