Преминете към основното съдържание
Понастоящем AutoScout24 се предлага с известни ограничения поради извършването на техническа поддръжка. От това са засегнати някои функции като контакт с продавачите, влизане и управление на превозните средства за продажба.

Трудно палене на студен двигател дизел – как да се справим

Когато дизеловият двигател е студен, горивото не може да се загрее дотолкова, че да се възпламени. Паленето му става трудно. Виновници за това може да са също и некачествено гориво, проблеми със свещите, акумулатора и други. Има лесни начини да се справите с това при нужда.

В следващите редове ще намерите информация за:

  • Причините дизеловият двигател да пали трудно;
  • Възможните повреди и как да ги избягвате;
  • Полезните навици, с чиято помощ да палите по-лесно автомобила си в студено време.

Защо дизелът пали трудно, когато е студено

При дизеловите двигатели процесът се базира на факта, че горивото може да се самозапалва. В двигателя се компресира въздух, който създава температура от 700-800°С. Това осигурява запалването на впръсканото гориво. За да се подпомогне този процес, се използват т. нар. подгревни свещи.

Запалването на двигателя зависи от температурата, така че е логично при студено време то да се случва значително по-трудно. При зимни условия е дори невъзможно да подкарате автомобила си без помощта на подгревните свещи. Всъщност е добре да ги използвате дори и при топло време.

Що се отнася до бензиновия двигател, за да се стартира e достатъчно да се получи искра от запалителните свещи, която да запали бензиновите изпарения. И тук студеното време е проблем, тъй като в тези условия бензинът се изпарява по-трудно и по-слабо. Но все пак изпарения има, дори и при минусови температури. Изпарения няма чак при -24°С.

Възможни проблеми с дизеловия двигател през зимата

С малко повече грижа и внимание всеки технически изправен дизелов автомобил би трябвало да може да запали при зимни условия. При следните обстоятелства е много вероятно паленето да е трудно, а понякога и невъзможно:

Проблем с подгряващите свещи

Ако подгряващите свещи са неизправни, дори и само една от тях, това ще доведе до сериозни проблеми, тъй като сгъстеният въздух няма да може да достигне нужната температура за възпламеняване на горивото. Причините за проблем със свещите могат да са най-различни: замърсяване с масло или сажди, неправилно поставяне, прегряване или неизправност на изолаторния връх. Уверете се, че свещите са чисти и монтирани точно както трябва, за да сте сигурния, че всичко с тях е наред.

Изтощен или слаб акумулатор

Акумулаторът трябва да осигури енергията, нужна за компресиране на въздуха. При студено време обаче той самият също не работи достатъчно добре. С понижаването на температурата навън се понижава и капацитетът му. Това води до по-бързо и лесно изтощаване. Ако акумулаторът е изтощен или няма достатъчно мощност за зимни условия, това определено ще пречи на запалването на двигателя при студено време. През зимата не използвайте акумулатор с начален ток под 320 А, замервайте го и го поддържайте добре зареден. Така ще сте сигурни, че няма да има изненади.

Проблем с горивото

Третият най-често срещан проблем е самото гориво. Ако не е достатъчно качествен дизелът, в зимни условия той се сгъстява прекалено и трудно преминава през горивния филтър. Ето защо Ви препоръчваме да използвате само висококачествен, подходящ за зимни условия дизел, както и добавки, които да подобрят характеристиките му.

Неизправен стартер или алтернатор

Това е друг проблем, който също може да възпрепятства паленето на двигателя през зимата. Непременно им направете диагностика.

Повреди в системата за подаване на гориво

Ако филтрите или инжекторите не са в добро състояние, това ще попречи на правилното образуване на горивна смес и впръскването ѝ в двигателя. Причина отново е фактът, че в студено време дизелът се сгъстява и по-трудно преминава през системата за подаване на гориво.

„Спешна помощ” при трудно палене на студен двигател дизел

Да поддържате автомобила си в изправност и да използвате качествен дизел е дългосрочна стратегия. В критична ситуация, в която трябва да се вземат мерки на момента, ползвайте тези няколко трика, за улесните запалването на студен двигател.

  • Включете на контакт и изчакайте лампата на свещта да изгасне. Изключете и повторете процедурата няколко пъти.
  • Почистете клемите на акумулатора.
  • Ако колата е стояла паркирана дълго време, включете светлините или вентилатора на парното за една минута, за да загреете акумулатора. След това изключете всички електрически устройства и запалете двигателя.
  • Когато палите двигателя на кола с ръчна скоростна кутия, натиснете съединителя докрай.
  • Не задържайте стартера повече от 5 сек. Изчакайте няколко минути, преди да повторите.
  • Използвайте специален спрей за запалване на двигател, според инструкциите на производителя.

Всички статии

2020-RAM-Sport-Offroad

4 по 4 – един автомобил за всякакви места

Savetnik · автотехника
grandlandx-automatik

Автоматична скоростна кутия – удобство или предизвикателство

Savetnik · автотехника
All engine - fixing problems

Ангренажна верига – функции, проблеми и смяна

Savetnik · автотехника
Покажи по-малко