Търсене на употребявани автомобили Suzuki Vitara в AutoScout24

}
Suzuki Vitara

Suzuki Vitara – бащата на всички модерни SUV

Suzuki Vitara е компактен SUV, произвеждан от 1988-а година насам. Автомобилът има и доста различни имена в зависимост от пазара – Sidekick в САЩ, Escudo на домашния пазар в Япония и Grand Vitara във Великобритания, Източна Европа, Индия, Иран, Чили, Канада, Австралия и Карибския басейн. Suzuki Vitara е наследник на популярния модел SJ413 (известен и като Jimny и Samurai) и е базиран на ВАЗ 2121 – Лада Нива. Всъщност Vitara предхожда SUV бума с доста години, но това не означава, че лежи само на стари лаври, дори напротив – всяко ново поколение взима най-доброто от предишните и добавя доста подобрения. Първото поколение, представено като Esqudo на японския пазар, се появи през юли 1988-а. Бейсик двигателят е 1.0-литров JA, но има и по-мощeн за 4x4 версиите JX и JLX – 1.6-литров четирицилиндров Suziki G16 с 80 конски сили. През 1990-а JLX версията бе спряна от производство, но година по-късно бе представен модел с пет врати и удължена колесна база и антиблокираща система за задните спирачки. Малко по-късно се появи и още един двигател – Suzuki G16A с 95 конски сили. През 96-а той бе надминат от 1.8-литровия Suziki J18 със 120 конски сили, който задвижваше спортната версия. Sidekick Sport имаше и въздушни възглавници и 16-инчови алуминиеви джанти. Малко по-късно тази година бе представен и Suzuki X-90, който механично е идентичен на Sidekick Sport, но е с по-закръглено тяло, багажник и подвижен покрив. X-90 бе свален от производство през 98-а, а спортният вариант бе заменен от Grand Vitara през 1999-а. Второто поколение Vitara бе по-голяма, по-скъпа и по-мощна версия на петвратното комби Suziki Vitara. Четири години след появяването си на бял свят моделът мина през фейслифт, а през 2004-а – и през втори такъв. Бензиновите двигатели са 1.6-литров G16B, 2.0-литров J20A I 2.5-литров V6 H25A. Дизеловите агрегати са 2.0-литрови RF/RFM и RHW/RHZ.

Сериозните офроуд възможности

Това поколение бе заменено през 2005-а от нов автомобил, който използва някои компоненти от платформата GM Theta най-вече в окачването, но не попада в Theta гамата, защото е с надлъжно разположен двигател и задно задвижване, докато всички Theta машини са с напречно разположен двигател и предно задвижване. Тази Vitara е високоценена заради сериозните си офроуд възможности, осигурени от заключващия се диференциал, съотношението на ниските предавки и високия клиърънс. Освен това е и един от малкото SUV, които се справят добре офроуд, а същевременно е практичен семеен автомобил. От модела с пет врати има доста повече на пазара, но се намират и автомобили с три врати. До 2008-а стандартният бензинов двигател бе модифициран J20A, а опционален за по-луксозните модели – H27A (2.7-литров V6). Дизеловият двигател е 1.9-литров, произвеждан от Рено. За модела с три врати до 2008-а имаше само един двигател – М16А (четирицилиндров 1.6-литров). През втората половина на 2008-а Suziki Grand Vitara получи фейслифт и два нови двигателя – 2.4-литров със 164 конски сили и нов V6, който се предлага само в луксозните модели с 221 конски сили, като заради подобренията разходът на гориво също е намален. Сигурността е увеличена с допълнителни въздушни възглавници и стандартен тракшън контрол във всички модели. Интериорът също е подобрен, както и предната броня и решетката. През 2012-а дойде ред на нов фейслифт – с нови гуми, нова решетка и нови фарове, като V6 двигателят отпадна от сметките. Точно и тези модели са за предпочитане на пазара на употребяваните автомобили, но при покупка е задължително да прегледате спирачната уредба – там износването е бързо. Освен това Suzuki никога не са били известни с добрите си двигатели, така че трябва да се обърне внимание и на тях. Четвъртото поколение Vitara бе представено през 2014-а, като моделът е по-къс и по-нисък. Тоест Vitara вече е компактен кросоувър с колесна база, която е със 140 милиметра по-къса от предишното поколение Grand Vitara и се управлява по-лесно по тесни пътища. Специалната Vitara S (Vitara Sport на някои пазари) е с 1.4-литров турбодизелов двигател, който произвежда 20 процента повече мощност и 40 процента повече въртящ момент от стандартния 1.6-литров бензинов двигател. Vitara S се предлага и с две, и с четири задвижващи колела. Другите козметични промени в сравнение с базовия модел са велурени спортни седалки, алуминиеви спортни педали, различна решетка и черни алуминиеви джанти. Според DEKRA при по-сериозен пробег при употребяваните автомобили може да се стигне до проблеми с въздушните възглавници.