Търсене на употребявани автомобили Suzuki Samurai в AutoScout24

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai – класическото мини SUV

“Историята на 4x4 автомобилите на Suziki започва през 1968 г. Тогава компанията купува бившия японски производител Hope Motor Company, който е направил 15 малки офроуд машини, наречени HopeStar ON360. По-късно – през 1970 г. – Suzuki прави LJ10 (Light Jeep 10), като по-късно следват LJ20 и LJ50. Jimny8/LJ80 е по-модерна версия на LJ50 с редови четирицилиндров двигател, като негови наследници са SJ410/Jimny1000 и SJ413/Jimny1300. Подобрена версия на SJ413 става известна като Samurai, като това е и първият SUV на Suziki, продаван официално в САЩ. В Европа и Австралия същият модел носи името Sierra. Края на Samurai идва през 1998 г., когато името Jimny става валидно за всички пазари. Samurai се появява през 1981 г. като второто поколение на Suzuki Jimny – първият глобален успех на Suzuki. Компактният офроуд автомобил си прави собствена пазарна ниша и я запълва с лекота. Suzuki SJ410 използва F10A – голяма еднолитрова версия на предишния 0.8-литров четирицилиндров двигател. Мощността е 45 конски сили, а максималната скорост – 109 км/ч. Стандартната трансмисия е четиристепенна ръчна. Моделите са кабриолет без врати, пикап с дълга колесна база, двувратен SUV. В Европа този модел се произвежда в Испания от Santana Motors, като в него има над 60 процента местни части, като по този начин избягва обмитяването за чужд производител. През март 1990 г. версиите, произвеждани от Santana Motors, получават същото шаси, което превръща SJ413 в Samurai и тази версия се продава като Samurai 1.0 (Samurai Mil в Испания). SJ413 е с 1.3-литров четирицилиндров двигател (63 конски сили), като се предлага и като кабриолет, и с твърд покрив, и с опция за избор на това дали да има или да няма задна седалка. Samurai бързо си печели любовта на офроуд ентусиастите, защото се справя много добре без асфалт, а и е доста надежден. Причините са лекото тегло на автомобила, което означава, че той не затъва толкова много, и елементарният дизайн, позволяващ бързи и лесни ремонти. Европейските модели са с по-меко окачване и по-унифицирани цветове на интериора, за да привличат клиенти, които искат да ги ползват и по асфалтови пътища.През 1998 г. те минават през фейслифт – различна решетка и по-заоблени брони – като по това време е добавен и нов двигател – 1.9-литровият турбо дизел XUD 9 (63 конски сили), производство на PSA Peugeot Citroën. Производството на испанския Samurai приключи през 2003 г. При употребяваните автомобили трябва внимателно да се прегледа за ръжда, както и за всевъзможни дефекти по спирачната система.

Високо, високо, високо

Според мнозина Samurai е по-добър офроуд, докато Jimny е по-добър на пътя. Добро доказателство за това дадоха двама чилийски ентусиасти – Гонсало Браво и Едуардо Каналес, които през 2007 г. качиха своя модифициран Samurai на Охос дел Саладо. По този начин те поставиха нов рекорд за най-голяма надморска височина, покорена от четириколесно возило – 6,688 метра. Те надминаха с 42 метра постижението на Матиаш Йешке, който се качи на 6,646 метра надморска височина с Jeep Wrangler и остави знак „Паркинг само за Jeep: Другите и без това не стигат до тук“. Чилийците върнаха неговия знак като сувенир. При употребяваните автомобили въпросът Jimny или Samurai е поставян твърде често, затова и сравненията се често срещани. Офроуд предимството на Samurai е по отношение на товароподемността – Samurai може да носи 415 килограма – с 65 килограма повече товар, в сравнение с Jimny. Освен това може и да тегли повече – 457 килограма, в сравнение с 350. А също така тежи по-малко – 915 килограма срещу 1,070 – тоест харчи по-малко, ускорява и спира по-бързо. Иначе двигателите на Jimny са по-мощни, съответно и максималната скорост е по-висока. Освен това Samurai се нуждае от повече пространство, когато завива. Jimny има предимство и по отношение на дименсиите – Samurai е по-къс със 195 милиметра и по-тесен с 60 милиметра.”